بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای – قسمت چهارم

در قسمت چهارم از دوره بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای، امیر حسین فصیحی در مورد انواع مدل‌های درآمدی، بودجه لازم برای ساخت یک بازی و تقسیم هزینه‌های ساخت صحبت می‌کند. در این قسمت صحبت‌های جالبی در رابطه با رسانه‌های مختلف برای تبلیغ و کاربرد داده‌های آنها می‌شود. چگونه برای بازی خود Press Release بنویسید و آن را کجا منتشر کنید؟ چطور بازی خود را Pitch کنید و به چه شکل از مخاطب خود بازخورد بگیرید؟ تفاوت بازی‌های Freemium و Premium در چیست و چگونه باید از Analytics برای بررسی بازی استفاده کرد؟ جواب تمام این سوالات را در این قسمت پیدا می‌کنید. فصیحی بحث گسترده‌ای را در مورد هایپ قبل از بازی و آماده کردن پروژه برای Kickstarter آغاز می‌کند که در ارائه یک پروژه موفق، بسیار تاثیر گذار است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای – قسمت سوم

در این قسمت امیرحسین فصیحی بیشتر در مورد تبلیغات هوشمند در بازی‌های موبایل صحبت می کند. به طور مثال در رابطه با Cohort Analysis برای سنجش مخاطبان و اعمال تغییرات هوشمند در بازی‌ها به طور مفصل صحبت می‌شود. فصیحی در مورد Funnel Analysis و دنبال کردن ریزترین رفتارهای مخاطبین و سنجس ریزش کاربران نیز نکات خوبی را ارائه داده و بحث بسیار گسترده‌ای را در مورد ساخت تریلر و به خصوص آنالیزهای موثر YouTube باز می کند. اشتراک گذاری، تبلیغات و تولید محتوا، Inbound Marketing و User Acquisition Cost در بازی‌ها و استراتژی در اطلاع رسانی‌های شبکه‌های اجتماعی از نکات بسیار مهم این قسمت هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای – قسمت دوم

در ادامه قسمت قبل دوره “بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای”، امیرحسین فصیحی، نکات بسیار جالبی را در رابطه با ساخت و نشر بازی مطرح می‌کند. مباحثی همچون قیمت گذاری روی بازی‌ها، بسته‌های عناوین Free to Play، اسم گذاری و طراحی UX و UI از سر فصل های مهم این قسمت هستند. همچنین فصیحی به صورت جامع در مورد نحوه خرج کردن مخاطبان در بازی و مباحث ریتنشن صحبت می‌کند. پس از عرضه، مسلما شما نیاز به ردیابی نحوه خرج و بازی کردن مخاطبان دارید که در این ویدئو روش‌های هوشمندی برای این کار معرفی می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای – قسمت اول

بازی‌های تلفن‌های همراه، امروزه پر درآمدترین و سودآورترین گونه از بازی‌ها هستند. ساخت این بازی‌ها آسان تر و کم‌هزینه‌تر از عناوین بزرگ کنسولی یا PC هستند و نسبتا میزان ریسک کمتری برای ساخت یک بازی موبایلی لازم است. اما از طرفی تعدد زیاد عناوین مختلف ممکن است باعث شود که بازی شما حتی دیده نشود و یا سوددهی لازم را نداشته باشد. به همین دلیل بزرگترین چالش در این حوزه بحث مارکتینگ و ساخت یک بازی تجاری و پردرآمد است.
در همین راستا امیرحسین فصیحی (مدیر عامل شرکت فن افزار که خالق بازی‌های موفق بین‌المللی همچون Shadow Blade و Epic of Kings است) اخیرا دوره‌هایی تخصصی در باب بازاریابی بین‌المللی در حوزه بازی‌های موبایل برگزار کرده‌است که این دوره‌ها به صورت اختصاصی توسط گیمولوژی تولید و منتشر می‌شود. اگر به تولید بازی برای موبایل علاقه‌مندید با گیمولوژی همراه باشید تا قسمت‌های جدید این کلاس‌های کاربردی را از دست ندهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا