انتقال بازی به PS5 بدون دردسر و به سادگی انجام شد
نسخه PS5 بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 فردا بهطور رسمی رونمایی خواهد شد و طبق اعلام استودیوی نینجا تئوری (Ninja Theory)، فرآیند تبدیل این نسخه به شکل نسبتا ساده و بیدردسری انجام شده است.
بازی Hellblade 2 با استفاده از فناوری Unreal Engine 5 ساخته شده و به گفته گاوین کاستلو، مدیر فنی پروژه، شرکت اپیک گیمز بهطرز قابل توجهی یک ادغام بهینه و عالی برای PS5 در این پلتفرم ایجاد کرده است. پس از آمادهسازی نسخه PS5، تیم ابزارها بهطور مداوم نسخههای بازی را دریافت کرده و اعضای تیم محتوایی نیز به پروژه پیوستند تا فرآیند پورت و بهینهسازی بهسرعت پیش برود.
کاستلو در تشریح سیستمهای داخلی تیم بیان کرد:
ما یک سیستم تحت عنوان Self Play داریم که این امکان را میدهد که بازی را از ابتدا تا انتها اجرا کنیم و در این حین، ابزارهای پروفایل هم به آن متصل میشوند. این قابلیت به ما اجازه داد که خیلی زود عملکرد بازی را بررسی کنیم و تصویر روشنی از وضعیت کارایی فعلی داشته باشیم. این نقطه شروعی عالی برای توسعه در پلتفرم بود.
تنها چالش واقعی که تیم نینجا تئوری با آن روبرو شد، بهینهسازی Hellblade 2 برای کنسول PS5 Pro بود. نسخه اولیه بازی که با Unreal Engine 5 منتشر شده بود، هنوز برای این کنسول بهروز نشده بود. در این راستا، تیم توسعه ویژههای جدید را به نسخه کنونی بازی اضافه کرد تا امکان بهرهمندی از فناوری PSSR فراهم شود.
کاستلو در انتها بیان داشت:
در نهایت، پورت Hellblade 2 به PS5 به شکل بسیار روان و بدون مشکل انجام شد. این امر این امکان را فراهم کرد که ما زمان بیشتری را به تولید محتوای جدید و نیز حالت عملکرد بهینه برای بازی اختصاص دهیم.