پلی استیشن قصد دارد فاصله زمانی انتشار نسخه PC بازیهای خود را به شش ماه کاهش دهد
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، به نظر میرسد که سونی تصمیم به کاهش فاصله زمانی انتشار نسخههای PC بازیهای خود به ۶ ماه گرفته است.
آگهی شغلی جدید منتشرشده توسط پلی استیشن نگرانیهایی درباره آینده این غول بازی ایجاد کرده و به نظر میرسد سونی به تازگی بر تمام نکات مطرح شده در این آگهی تأکید کرده است.
این کمپانی همچنان رویهای متمرکز بر پلتفرم را دنبال میکند که نشاندهنده توجه فزایندهاش به انتشار بازیهای ترد پارتی نیز میباشد. در این راستا، یکی از منابع داخلی خبر داده است که نسخههای PC بازیهای پلی استیشن از این پس با سرعت بیشتری و فاصله زمانی کمتری عرضه خواهند شد.
به نقل از حساب کاربری Detective Seeds، منابعی از استودیوی Nixxes Software گفتهاند که سونی تا شش ماه پس از عرضه اولیه، بازیهای پلی استیشن را برای رایانههای شخصی منتشر خواهد کرد. این موضوع میتواند به این معنا باشد که نسخه PC بازی Death Stranding 2 ممکن است قبل از پایان سال ۲۰۲۵ در دسترس قرار گیرد.
در گذشته، پلی استیشن معمولاً نسخههای خود را با فاصلهای بین دو تا سه سال برای PC عرضه میکرد. اما این روند با انتشار Marvel’s Spider-Man 2 تغییر یافته و این عنوان کمی بیش از یک سال پس از عرضه اولیه روی PS5، در فروشگاههای Steam و Epic Games به بازار عرضه شد.
با اینکه نسخه PC بازی Marvel’s Spider-Man 2 در استیم عملکرد فوقالعادهای نداشت، اما ممکن است این اقدام، زمینهساز کاهش فاصله بین پورتهای آتی پلی استیشن به PC باشد.
این احتمال وجود دارد که پلی استیشن در آینده، رویکرد قبلی خود برای پورت به ایکس باکس را نیز به کار گیرد. به عنوان مثال، تایید Helldivers 2 حدود یک سال و نیم زمان برد تا برای ایکس باکس انجام شود و ممکن است در آینده فاصلههای مشابهی برای پورتهای سونی به این پلتفرم مشاهده شود.
با توجه به اینکه سونی پیشتر تعداد قابل توجهی از عناوین مهم خود را برای رایانههای شخصی منتشر کرده، مشاهده زمان عرضه عناوینی نظیر Ghost of Yotei و Death Stranding 2 بر روی این پلتفرم، جذاب خواهد بود. هرچند دلایل معتبری به حمایت از این منبع داخلی وجود دارد، اما لازم است تا زمان انتشار شواهد رسمی این خبر را با اندکی تردید نگاه کنیم.
این خبر در زمانهای منتشر میشود که سونی به تازگی اعلام کرده است که پلی استیشن حرکت خود را از یک مدل مبتنی بر سختافزار به سوی خلق محتوا و رویکرد پلتفرمی تغییر میدهد.