مدیر ناشر Baldur’s Gate 3: نسخه نوبتی Final Fantasy قادر به فروش ۱۰ میلیون نسخه است
مدیر اجرایی Baldur’s Gate 3 بر این باور است که اگر نسخهای نوبتی از سری Final Fantasy عرضه شود، قادر خواهد بود به فروش بیش از ۱۰ میلیون نسخه دست یابد، چرا که مخاطبان این سبک در دسترس هستند.
مسئله بازگشت یا عدم بازگشت سبک نوبتی به سری Final Fantasy موضوعی نیست که به تازگی مطرح شده باشد، اما در پی اظهارات مدیر اجرایی Baldur’s Gate 3، این بحث دوباره به یکی از فمرهای داغ در دنیای بازیهای ویدیویی تبدیل گشته است. برای کسانی که به تازگی با این مجموعه جریان آشنا شدهاند، لازم به ذکر است که این سری در آغاز به عنوان یک بازی نقشآفرینی نوبتی ژاپنی (JRPG) شناخته میشد. ولی اکنون بیش از دو دهه از آن زمان میگذرد. آخرین نسخه اصلی از این مجموعه که با سیستم نبرد نوبتی ارائه شد، Final Fantasy X بود که در سال ۲۰۰۱ به بازار آمد. پس از آن، شرکت اسکوئر انیکس روند خود را به سمت عناوین آنلاین چندنفره (FF11 و FF14)، مبارزات شبه آنلاین در بازیهای تکنفره (FF12)، اکشن همزمان (FF15، FF16، FF7 Remake) و همچنین ساختارهای نوآورانه (FF13) تغییر داده است.
مایکل دوز، مدیر انتشار در استودیوی Larian، به تازگی در صفحه شخصیاش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت:
به تازگی به تجربه نسخههای کلاسیک Final Fantasy پرداختهام. نمیخواهم به کسی دیکته کنم که چه سبکی را دوست داشته باشد، اما به وضوح میتوان فهمید که هنوز هم بسیاری از علاقهمندان به دنبال یک تجربه سنتیتر از این مجموعه هستند. به نظر من، پتانسیل فروش حداقل ۱۰ میلیون نسخه برای چنین پروژهای وجود دارد. همچنین، هزینه ساخت آن به مراتب کمتر خواهد بود و امکان بازگشت سرمایه بسیار بالاتر خواهد بود.
من فکر میکنم اگر نسخهای از Final Fantasy با سبک نوبتی تولید شود که داستانی اصیل و شخصیتپردازی قوی را ارائه نماید، میتواند بین ۹ تا ۱۵ میلیون نسخه به فروش برسد. هم چنین امکان دارد که سیستم نبرد با حفظ ماهیت نوبتی، به شکلی مدرنتر و جذابتر طراحی شود؛ همانند آنچه که در برخی عناوین قبلی مشاهده کردهایم. البته، اراده و انگیزه ساخت چنین عنوانی باید از خود تیم توسعهدهنده نشأت بگیرد.
آیا باید تمامی نسخههای Final Fantasy به سبک نوبتی ساخته شوند؟ قطعا خیر. اما اگر هدف، احیای هویت اصلی این فرانچایز و رسیدن به موفقیت تجاری چشمگیر است، این زمان میتواند فرصتی مناسب برای چنین رویکردی باشد.
در توییتی دیگر، دوز همچنین به بازی Clair Obscur: Expedition 33 اشاره کرد و آن را نمونهای درخشان از آثار ژانر JRPG دانست که فراتر از انتظارات ظاهر شدهاست. این مسئله هم چندان دور از ذهن نیست زیرا این عنوان فرانسوی امید بسیاری از طرفداران را برای بازگشت دوباره Final Fantasy به ریشههایش زنده کرده است.