بازی و سرگرمی

طراح بازی Overwatch: ما از قهرمانان غیرمتعارف فاصله می‌گیریم و به سمت شخصیت‌های جذاب‌تر پیش می‌رویم

طراح بازی Overwatch اعلام کرده است که آن‌ها در حال حرکت به سمت قهرمانان مرسوم‌تر و جذاب‌تر هستند و از شخصیت‌های غیرمعمولی مانند Ramattra و Wrecking Ball فاصله می‌گیرند.

با نزدیک شدن به رونمایی از قهرمان جدیدی به نام Wuyang در فصل هجدهم بازی Overwatch 2، شرکت بلیزارد بار دیگر در مورد تغییرات جدیدی که در طراحی شخصیت‌های این بازی محبوب پیاده‌سازی کرده، صحبت کرده است. داریل تان، طراح ارشد مفاهیم بازی Overwatch، اخیراً در مصاحبه‌ای تأیید کرد که تیم توسعه، پس از ارائه نسخه دوم، تمرکز خود را بر خلق شخصیت‌هایی گذاشته که بتوانند ارتباط عاطفی قوی‌تری با بازیکنان برقرار کنند.

به گفته تان، طراحی‌های جدید بر اساس فلسفه آرمان‌گرایی بنیادین ساخته شده‌اند. او همچنین بر این نکته تأکید کرد که قهرمانان جدید باید در جنبه‌های ظاهری، توانایی‌ها و شیوه زندگی الهام‌بخش باشند. این رویکرد، موجب شده است تا بلیزارد از طراحی شخصیت‌های غیرمعمول و نامتعارفی مثل Wrecking Ball و Ramattra فاصله بگیرد و بیشتر به سمت قهرمانانی با ویژگی‌ها و ظاهری جذاب و متعارف حرکت کند. با این حال، او تأکید کرده که هنوز فضایی برای این شخصیت‌های خاص در آینده وجود دارد و ممکن است به صورت تصادفی به جمع کاراکترهای بازی اضافه شوند.

با این وجود، این تغییر رویکرد ممکن است برای برخی از طرفداران چندان خوشایند نباشد. در بازی Overwatch 1، شاهد شخصیت‌هایی چون Roadhog و Zarya بودیم که طراحی‌های جسورانه و متفاوتی داشتند. اما در نسخه دوم، بسیاری از قهرمانان به سمت جوانان خوش‌چهره و متعارف متمایل شده‌اند. برخی منتقدان بر این باورند که بلیزارد این تغییرات را با هدف طراحی و فروش آسان‌تر اسکین‌های جدید به کار برده است.

با این حال، معرفی Wuyang نشان می‌دهد که بلیزارد در تلاش است عمق بیشتری به داستان‌ها و تجربه بازیکنان ببخشد. داستان این قهرمان جدید بر موضوعات خانواده، احساس گناه و جستجوی مسیر رشد متمرکز است که برای مخاطبان آسیایی مفاهیم آشنا و درک‌پذیری به شمار می‌رود.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا