بازی Phantom Blade Zero نتیجه سالها آرزوی تیم سازندهاش میباشد
کیوی لیانگ (Qiwei Liang)، که رهبری استودیو S-Game را بر عهده دارد، بیان میکند که «بسیاری از افراد برای کسب درآمد اقدام به تولید بازی میکنند، اما ما درآمدزایی را بهعنوان نتیجه ساخت بازی در نظر داریم». او بر این نکته تاکید دارد که توسعه بازی Phantom Blade Zero، نوید هدف نهایی وی و گروهش بوده است.
از لحظهای که بازی Phantom Blade Zero معرفی شد، با تریلرهای جذاب و همچنین ارایه یک دموی قابل بازی در رویداد Summer Game Fest، توانسته است ایجاد هیجان زیادی کند. نکته حائز اهمیت این است که بازی بر المانهای هکانداسلش تمرکز داشته و یادآور تجربیات عناوینی چون Devil May Cry، Ninja Gaiden و God Hand در دوران طلایی کنسول پلی استیشن ۲ است؛ بنابراین، برخلاف برداشتهای اولیه، این مورد به عنوان یک عنوان سولزلایک در نظر گرفته نمیشود.
کیوی لیانگ که به نام مستعار “Soulframe” شناخته میشود، در گفتگویی با وبسایت PC Gamer در مورد آرزوهای دیرینه خود و تیمش صحبت کرده است. او اشاره کرده که از زمان تأسیس استودیو S-Game و عرضه بازیهای موبایلی، هدف نهایی آنان، ساخت Phantom Blade Zero بوده است.
او خاطراتی را از روزی که از یک شرکت معماری در نیویورک پیشنهاد شغلی دریافت کرد، بازگو میکند؛ اما پس از بازگشت به چین برای تعطیلات، متوجه رشد و شکوفایی صنعت بازیسازی در کشورش شد. Soulframe به زودی جذب یک سرمایهگذار میشود و به سرعت وسایلش را جمع کرده و به چین بازمیگردد تا به آرزوی خود بپردازد. استودیو S-Game در ابتدا چند بازی اکشن سایداسکرول را تولید کرد ولی لیانگ اذعان میکند که «با وجود افتخار به این آثار، مقیاس کار، جنبه سایداسکرول و حرکات اکشن کنگفوی آنها برای او رضایتبخش نبوده است».
در پایان، مدیرعامل S-Game فلسفه خود در ایجاد بازیها را اینگونه توضیح میدهد:
بسیاری از مردم برای کسب درآمد بازی میسازند، در حالی که ما درآمد حاصل از فروش بازی را بهعنوان نتیجه ساخت بازی تلقی میکنیم. ما از بازار موبایل به درآمد رسیدیم و سپس تعیین کردیم که Phantom Blade Zero را بدون کمک مالی از جمله سرمایهگذاران بسازیم. بدین شکل، تمام اعتمادی که از بازیهای موبایلی کسب کردیم را در پروژه در حال توسعهامان سرمایهگذاری کردیم.
البته، با ورود سرمایهگذاری از شرکت Tencent، مقیاس تولید بازی به طرز قابلتوجهی گسترش یافته و اینک الگوی استودیو بیشتر از هر زمان دیگری بر ایجاد بازی پیش از به دست آوردن پول متمرکز شده است. جالب است بدانید که به دنبال انتقادات برخی طرفداران به آسان بودن تجربه بازی، سازندگان تصمیم به ایجاد یک حالت سختی جدید گرفتند که در آن هوش مصنوعی دشمنان، تجربهای مشابه به عناوین PvP را فراهم میآورد.