بهروزرسانی Wuchang: Fallen Feathers بدون اطلاع بازیکنان، کیفیت تصویر بازی را پایین میآورد
عنوان پرطرفدار Wuchang: Fallen Feathers به دلیل مشکلاتی در عملکرد فنی خود، بازخوردهای نه چندان خوشایندی را در Steam دریافت کرده است. در آخرین بهروزرسانی، توسعهدهنده توانسته این مسائل را بهبود بخشد، اما گزارشهای جدید نشان میدهد که این آپدیت بهطور غیرمنتظرهای موجب اجرای بازی با رزولوشن پایینتر میشود تا بدین وسیله عملکرد بهتری را ارائه دهد.
Wuchang: Fallen Feathers اثر استودیو Leenzee Games، بهراستی یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۵ به شمار میآید و با توجه به استقبال گیمرها، به وضوح نشاندهنده پتانسیلهای بالای آن است. با اینکه برخی از نقدها امتیازات عادلانهای برای این بازی ثبت نکردهاند، اما بدون شک توانسته است تعداد زیادی از بازیکنان را به خود جلب کند.
با این حال، این بازی به سبب ضعفهای فنی در Steam با بازخوردهای منفی از سوی بسیاری از بازیکنان مواجه بوده است. دو پچ اخیر به طور قابل توجهی عملکرد بازی را بهبود بخشیدهاند، هرچند این افزایش عملکرد پرسشبرانگیز به نظر میرسد. طبق گزارشی، به نظر میرسد توسعهدهنده با کاهش غیررسمی رزولوشن، قصد داشته عملکرد بازی را بهبود دهد.
سازنده به جای این که مشکلات فنی را به شیوه ای شفاف حل کند، به طرز پنهانی و بدون اطلاع گیمرها، آنان را وادار به اجرای بازی با وضوح پایینتر کرده است. برخی از گیمرها نیز گزارش دادهاند که با وجود رزولوشن دلخواه در منوی تنظیمات، قادر به تجربه بازی در رزولوشن اصلی نیستند.
<pیک یوتیوبر به نام دنیل اوون (Daniel Owen)، با تحلیل این گزارشات، اثبات کرده که توسعهدهنده از روشی هوشمندانه استفاده کرده است. او از یک سیستم شخصی با سختافزار قوی بهره میبرد اما کارت گرافیکش RTX 3060 شده است. اوون در مورد این آزمایش اظهار میدارد:
در این مدل کارت گرافیک، محدودیتهایی برای Supersampling Resolution اعمال شده است تا از افت ناخواسته عملکرد جلوگیری شود.
این یوتیوبر در ابتدا به بررسی نسخه اولیه بازی پرداخته تا ببیند آیا این رویکرد از قبل وجود داشته است یا خیر. پس از انجام آزمایش، او مشخص میکند که در پچ قبلی، امکان تجربه بازی با رزولوشن اصلی وجود داشته و بهبود عملکرد با کاهش رزولوشن حاصل شده است.
اما پس از نصب پچ ۱.۴، وضعیت به کلی تغییر میکند؛ اوون در زمان آزمایش نسخه قبلی به حدود ۲۹ فریم بر ثانیه در وضوح 2K دست یافته، در حالی که در آخرین پچ، آزمایشهای او نشاندهنده ۳۷ فریم بر ثانیه در همان وضوح است. به ظاهر، این بهبود عملکرد به همراه کاهش وضوح تصویر به دست آمده است.
به عبارت دیگر، کاهش کیفیت به گونهای است که در مقیاسهای رزولوشن ۶۷٪، ۵۹٪ و ۵۰٪، میزان فریم در پچ ۱.۴ تقریباً مشابه نسخه اولیه بازی است. هرچند در رزولوشن ۱۰۰٪ نیز ۸ فریم بر ثانیه افزایش صورت گرفته، اما در وضوحهای پایینتر تنها ۲ فریم بر ثانیه افزایش قابل مشاهده است که از نظر منطقی مشکوک به نظر میرسد. به این ترتیب، گیمرها قادر به تجربه بازی در وضوح اصلی نخواهند بود و به نظر میرسد که آپدیت ارائه شده صرفاً کمی عملکرد را بهبود داده باشد.