بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | سرچشمه: Assassin’s Creed

در سلسله مقالات “سرچشمه” که از این پس در وب‌سایت گیمولوژی  منتشر می‌شوند، به منبع و سرچشمه آغاز بزرگ‌ترین بازی‌ها می‌پردازیم. مواردی که توانستند منبع الهامی برای ساخت بزرگ‌ترین بازی‌ها باشند. اهمیت این موضوع در این است که این منابع گاهی موارد بسیار ساده‌ای هستند که همه ما به آن‌ها بر می‌خوریم اما اغلب خیلی ساده از کنارشان رد می‌شویم. این منابع می‌توانند هر چیزی باشند: یک قطعه موسیقی، سکانسی از یک فیلم یا کتابی قدیمی در گوشه کتاب‌خانه. برای شروع این سلسله مقالات سراغ یکی از بزرگ‌ترین فرانچایز‌های تاریخ به نام Assassin’s Creed رفته‌ایم. 

A History of Secret Societies

 جرقه اصلی ایده Assassin’s Creed از یک فصل‌ کتاب A History of Secret Societies، نوشته آرکان دارائل (Arkon Daraul) برگرفته شده است. پاتریس دسیلی (Patrice Désilets) خالق اصلی این سری مشغول مطالعه و تحقیق برای نسخه جدیدی از Prince of Persia بوده است که با فرقه حشاشیون حسن صباح در کتاب  A History of Secret Societiesآشنا می‌شود. پس از آن‌ که تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اطلاعات خود را در مورد این فرقه بیشتر می‌کند و در نهایت داستان جدیدی به نام Assassin’s Creed تعریف می‌کند.

Alamut

جید ریموند (Jade Raymound) تهیه کننده سری Assassin’s Creed طی مصاحبه‌ای اشاره می‌کند که آنها از کتاب الموت (Alamut) نوشته ولادمیر بارتول (Vladimir Bartol) الهام زیادی در خلق دنیای بازی گرفته‌اند. این کتاب داستان حسن صباح و فرقه حشاشیون او را مورد مطالعه قرار می‌دهد و نام آن از قلعه معروف حسن صباح به نام الموت گرفته شده است. نقل قول معروف این سری “ هیچ چیز حقیقت ندارد، همه چیز از قبل محاسبه شده است” به طور مستقیم از همین کتاب گرفته شده است.

 
David Roberts

 رافائل لاکوسته (Raphael Lacoste) کارگردان هنری سری، طی مصاحبه‌ای می‌گوید که طراحی هنری Assassin’s Creed از نقاشی‌های خاورمیانه دیوید رابرتس (David Roberts)  الهام گرفته شده است. کتاب “ مناظر سرزمین مقدس، سوریه، ایدم، عربستان، مصر و نوبه” یکی از مهم ترین کتاب های تاثیرگذار روی نسخه اول بازی بوده است.

 
Up in the Air

 جفری یولاهم (Jeffrey Yolahem) یکی از نویسندگان ارشد سری در مصاحبه‌ای اشاره می‌کند که شخصیت اتزیو (Ezio) و بسیاری از دیالوگ‌های او از شخصیت رایان بینگهام (Ryan Bingham) که توسط جرج کلونی (George Clooney) در فیلم Up in the Air بازی شده الهام گرفته است. رایان بینگهام یک آدم کش حرفه‌ای است که در طول فیلم شخصیت تنهایی داشته و احساسات خود را از اطرافیانش پنهان می‌کند.

 
Predator

 در بازی Assassin’s Creed 3 برای اولین بار با محیطی جنگلی رو به رو می‌شویم که الهام زیادی از فیلم Predator  با بازی آرنولد شوارسنگر (Arnold Schwarzenegger) گرفته است.

 

The Eleventh Hour

 یکی از منابع مهمی که روی سری Assassin’s Creed تاثیر زیادی گذاشته، یک کتاب برای کودکان است که ساعت یازدهم (The Eleventh Hour) نام دارد. کتاب معروفی که توسط گریم بیس (Graeme Base)  نوشته شده است. کتاب در مورد یک جشن تولد است که تمام غذاهای آن توسط دزدی نامشخص ربوده می‌شود. حال خواننده باید با بررسی نقاشی‌های کتاب، سرنخ‌هایی در راستای پیدا کردن دزد به دست بیاورد.

 
The Prince

 سری AC از رساله‌ی معروف ایتالیایی به نام شاهزاده (The Prince) الهام گرفته است. این رساله توسط نیکولو ماچیاولی  (Niccolo Machiavelli)، دیپلمات، تاریخ‌نگار و نظریه‌پرداز ایتالیایی نوشته شده است.

 
Serge Hascot

 Assassin’s Creed در ابتدا پر از سینماتیک بود تا این که سرج هسکات (Serge Hascot) که Creative Director  شرکت Ubisoft است وارد کار شده و پیشنهاد می‌کند که سینماتیک‌ها را کم کنند و به جای آن به بازیکن اجازه دهند که بیشتر درگیر گیم‌پلی باشد و داستان همزمان با گیم‌پلی روایت شود. میشل انسل (Michel Ancel) می گوید:” سری Assassin’s Creed بر پایه این ایده بنا شده است.”

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا