گزارش مالی رمدی: بررسی عملکرد نامناسب FBC: Firebreak و پیشرفت قابل قبول در مراحل تولید ریمیک Max Payne
امروز صبح، استودیوی فنلاندی رمدی گزارش مالی خود را برای سه ماهه اخیر منتشر کرد و به این نکته اذعان کرد که بازی FBC: Firebreak نتوانسته است در زمینه مالی عملکرد رضایت بخشی از خود نشان دهد. به نظر میرسد آمار یک میلیون بازیکن ممکن است گمراهکننده باشد، چرا که این بازی از طریق ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس به مشترکین این خدمات در دسترس قرار گرفته است.
ترو ویرتالا، مدیرعامل رمدی، در جلسه مالی به این موضوع اشاره کرد که بخش عمدهای از بازیکنان از این دو پلتفرم میآیند، در حالی که عملکرد بازی در Steam پایینتر از انتظارات استودیو ارزیابی شده است:
تجربه اولیه بازی و ساختار مأموریتها موجب شد تا برخی بازیکنان در اوایل کار خسته شوند و نظرات منفی زیادی ارائه دهند. اما به مرور زمان و با انتشار بهروزرسانیها، نظرات بازیکنان به سمت مثبتتر شدن گرایش پیدا کرد.
از منظر تجاری، فروش اولیه FBC: Firebreak رضایت بخش نبوده و عملکرد مالی این بازی عمدتاً از طریق قراردادهای اشتراک ایکس باکس و پلی استیشن پیشرفته است.
مدیر اجرایی رمدی خاطرنشان کرد که FBC: Firebreak در اصل به عنوان یک بازی زنده و در حال توسعه طراحی گردیده است. استودیو اکنون بر این باور است که پایهای قوی برای توسعههای آتی بازی ایجاد کرده و آپدیت اصلی بعدی جهت انتشار در پایان سپتامبر در برنامه است.
همچنین رمدی اعلام کرد که فروش کلی بازی Control به عدد پنج میلیون نسخه تجاوز کرده است. این شرکت در فوریه ۲۰۲۴ کنترل کامل حقوق انتشار، توزیع و بازاریابی این بازی را به دست آورد که به این معناست درآمد ناشی از فروش بهطور مستقیم به این استودیوی فنلاندی خواهد رسید. ویرتالا همچنین از ادمه عملکرد «پایدار» Alan Wake 2 صحبت کرد و سپس به پروژههای آتی استودیو پرداخت.
عنوان Control 2 که با بودجهای کمتر از Alan Wake 2 در حال توسعه است، به سمت دستیابی به نقاط عطف بعدی خود در حال حرکت است که بر روی گیمپلی، محیطها و مأموریتها تمرکز خواهد کرد. همچنین ریمیک Max Payne 1&2 نیز به پیشرفت لازم دست یافته و پروژه بعدی استودیو خواهد بود.