بازی و سرگرمی

تحقیقات نشان می‌دهد که سرویس گیم پس ایکس باکس ممکن است از نظر مالی موفق عمل نکند

گزارش اخیر نشان می‌دهد که ادعای مایکروسافت مبنی بر اینکه سرویس گیم پس ایکس باکس (Xbox Game Pass) سودآور است، ممکن است کمی گمراه کننده باشد، زیرا هزینه‌های مرتبط با بازی‌های فرست پارتی که ممکن است از دست برود، در این ارزیابی لحاظ نشده‌اند.

کریستوفر درینگ (Christopher Dring)، سردبیر و بنیان‌گذار وب‌سایت The Game Business، در توییتر دیدگاه‌های جالبی را درباره سودآوری سرویس گیم پس ایکس باکس مطرح کرد. بر اساس اطلاعاتی که مستقیماً از مایکروسافت دریافت کرده است، هزینه‌های مرتبط با این سرویس به شرکت‌های ترد پارتی، هزینه‌های بازاریابی و خدمات، اشاره دارد. بر این اساس، سطح سودآوری این سرویس بر اساس محاسبات موجود به نظر مثبتی می‌آید.

با این حال، درینگ تأکید کرد که مایکروسافت درآمدهای از دست رفته‌ای را که استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس در پی ارائه بازی‌های خود از طریق سرویس گیم پس، تجربه می‌کنند، شامل نمی‌کند. او بر این باور است که اگر استودیوهای فرست پارتی نیز معادل این خسارت را دریافت می‌کردند، ممکن است بیان اینکه این سرویس اشتراکی به طور واقعی سودآور است، چندان دقیق نباشد. زمانی که او از مایکروسافت در این زمینه توضیح خواست، پاسخ شنید که هیچ‌یک از هزینه‌های مربوط به شخص اول در ارزیابی سودآوری گیم پس مورد محاسبه قرار نگرفته است.

عده‌ای بر این عقیده‌اند که این رویکرد، تلاشی برای پنهان کردن حقایق مالی پشت پرده‌ی سرویس گیم پس است، به ویژه در شرایطی که این شرکت به تازگی برخی از کارکنان ایکس باکس را از کار برکنار کرده و پروژه‌های متعددی را لغو کرده است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا