بازی و سرگرمی

تحلیل: اوضاع بازی Battlefield 6 با بودجه ۴۰۰ میلیون دلاری چندان مساعد نیست

گزارشی جدید درباره وضعیت نگران‌کننده بازی Battlefield 6 خبر می‌دهد که هزینه تولید از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده و برخی از اعضای تیم توسعه به دلیل فشارهای کاری بالا تا ۹ ماه مرخصی گرفته‌اند.

توسعه یک بازی ویدیویی فرآیندی بس دشوار است، به‌ویژه هنگامی که هدف رقابت با غول‌هایی چون Call of Duty و Fortnite باشد. به نظر می‌رسد که یکی از مشکلات اصلی، مدیریت نادرست پروژه‌ها باشد. بر اساس گزارش‌های اخیر، بازی جدید Battlefield در وضعیتی نسبتاً بحرانی به سر می‌برد؛ تعدادی از توسعه‌دهندگان به دلیل خستگی بیش از حد به مرخصی رفته‌اند و بودجه این پروژه به گفته منابع، به بیش از ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

گروهی از کارمندان ناشناس شرکت EA به وبسایت ARS Technica اظهار کرده‌اند که بازی جدید از سری Battlefield با نام رمز Glacier به دنبال جذب ۱۰۰ میلیون بازیکن است. یکی از این افراد می‌گوید:

بدیهی است که Battlefield هرگز به چنین رقمی نرسیده است.

یک فرد دیگر همچنین تصریح می‌کند:

در همین بازه زمانی، Battlefield 2042 تنها ۲۲ میلیون بازیکن را به خود جذب کرده است.

در حال حاضر، Battlefield 1 با 30 میلیون بازیکن به عنوان پرطرفدارترین نسخه شناخته می‌شود. بنابراین، این انتظارات به طرز غیرواقع‌بینانه‌ای بالا به نظر می‌رسد. برای رسیدن به این هدف بزرگ، نسخه Glacier همچنین دامنه وسیعی را در بر دارد: شامل یک حالت Battle Royale رایگان، یک کمپین شش‌ساعته، حالت‌های چندنفره شناخته‌شده‌ای چون Conquest و مواردی دیگر. این ویژگی‌ها باعث افزایش قابل توجه بودجه بازی در سال ۲۰۲۳ شده و حالا این رقم حتی بیشتر هم شده است. یکی از منابع داخلی اضافه می‌کند:

زمانی که وارد مرحله سوم توسعه شدیم، هیچ اطلاعات دقیقی از بودجه، برنامه‌ریزی نیروی انسانی، فهرست ویژگی‌ها یا مدیریت ریسک وجود نداشت.

مرحله سوم، معیاری در فرآیند توسعه داخلی EA محسوب می‌شود که نشان‌دهنده ورود پروژه به فاز تولید کامل است. دو منبع دیگر بیان کردند که پس از ابراز نگرانی درباره روند توسعه، از جلسات پروژه کنار گذاشته شده‌اند. بر اساس اطلاعات موجود، یکی از چالش‌های اصلی این است که اکنون چهار استودیو هم‌زمان بر روی این نسخه کار می‌کنند: DICE، Motive، Criterion و Ripple Effect. در حالی که در گذشته فقط DICE به عنوان استودیوی اصلی مسئول توسعه بازی بود و سایر استودیوها نقش‌های پشتیبانی را ایفا می‌کردند. حال، این استودیو سوئدی در حال پاسخگویی به مدیران آمریکایی است و مشکلات فرهنگی نیز به چالش‌های موجود اضافه شده‌اند.

این پیچیدگی‌ها باعث تاخیر در دستیابی به زمان‌بندی‌های تعیین شده برای پایان هر فاز از تولید شده‌اند. در نهایت، ممکن است نسخه اولیه بازی با یک به‌روزرسانی بزرگ در زمان عرضه همراه باشد یا برخی ویژگی‌ها و حالت‌ها به فصول بعدی منتقل گردند. در این میان، وضعیت کمپین بازی از سایر حوزه‌ها بدتر است. یکی از کارکنان بیان می‌کند:

ممکن است مجبور به حذف برخی بخش‌های حالت تک‌نفره باشند تا بازی همراه با کمپینی در زمان عرضه در دسترس قرار گیرد.

او همچنین پیش‌بینی می‌کند که تیم توسعه باید تمام تابستان را مشغول کار باشد تا به این هدف دست یابند؛ این موضوع به نوبه خود منجر به بروز مشکل جدی دیگری شده است: فرسودگی شغلی. یکی دیگر از کارکنان که خود نیز مرخصی گرفته، می‌گوید:

تعداد زیادی از همکاران به دلیل فشار روانی ناشی از پروژه‌هایی که قبلاً روی آن‌ها کار کرده‌اند، مرخصی گرفته‌اند.

مدت این مرخصی‌ها از دو هفته تا یک ماه و در برخی موارد حتی تا هشت یا نه ماه به طول انجامیده است. ساختار جهانی استودیوها این مشکل را تشدید می‌کند. یکی از توسعه‌دهندگان توضیح می‌دهد:

روز من ممکن است از ساعت ۵ صبح شروع شود.

او بیان می‌کند که باید با استودیوهای EA در سراسر دنیا جلسه برگزار کند.

امید می‌رود تیم توسعه به زودی بتواند استراحتی مناسب دریافت کند. بازیکنان فعلی در نسخه آزمایشی Battlefield Labs به نظر از محتوا راضی بوده و با توجه به این که بازی حالتی مشابه Bad Company 2 را تداعی می‌کند، به نظر می‌رسد توسعه در مسیری مثبت قرار دارد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا