بازی و سرگرمی

کارگردان بازی Escape From Tarkov پس از واکنش تند به یک انتقاد، از نظر خود عقب‌نشینی کرد

کارگردان بازی Escape From Tarkov در ابتدا با واکنشی سرسختانه به انتقاد یکی از کاربران پاسخ داد، اما بعداً از موضع خود عقب‌نشینی کرد.

در سال‌های اخیر، شبکه‌های اجتماعی به یک پل ارتباطی مهم میان بازیکنان و سازندگان بازی‌های ویدیویی تبدیل شده‌اند. کاربران قادرند تا ویدئوهایی از گیم‌پلی خود را به اشتراک بگذارند، اشکالات را به سرعت گزارش کنند و هیجانات خود را با سایرین در میان بگذارند. از طرف دیگر، توسعه‌دهندگان و استودیوها نیز می‌توانند به‌طور مستقیم محصولات خود را تبلیغ نموده و ارتباطی نزدیک‌تر با طرفداران خود برقرار کنند.

با این حال، همیشه اوضاع به گونه‌ای پیش نمی‌رود که مطلوب باشد و در مواقعی شرایط به شدت تحت کنترل خارج می‌شود. یکی از این وقایع در روز جمعه روی داد. در این میان، نیکیتا بویانوف (Nikita Buyanov)، کارگردان Escape From Tarkov، به طور عمومی با یکی از طرفداران دچار مجادله‌ای شد.

این ماجرا زمانی آغاز شد که بویانوف در روز پنج‌شنبه تصویری به نظر بی‌اهمیت در توییتر منتشر کرد، اما یکی از کاربران در واکنش نوشت که او بازی Escape From Tarkov را به نابودی کشانده است. بویانوف به این انتقاد به طور تند و تیز واکنش نشان داد و به کاربر یادآور شد که سکوت کند. در حالی که برخی از پاسخ‌های اولیه، به ویژه از طرف کاربران دارای تیک آبی، حاکی از حمایت بودند، بسیاری دیگر رفتار او را نامناسب تلقی کرده و به آن معترض شدند.

اما بویانوف پس از مدتی از موضع اصلی خود عقب‌نشینی کرد و اعلام نمود که هدفش شوخی بوده و بر اهمیت هر نظری تأکید کرد.

در حال حاضر، فضای حاکم بر جامعه بازیکنان Escape From Tarkov چندان رو به رو بهبود نیست؛ به ویژه پس از یک بروزرسانی سخت‌گیرانه که تأثیرات عمیقی بر جنبه‌های اصلی بازی گذاشته است. این به‌روزرسانی موجب سردرگمی و نارضایتی عده‌ای از بازیکنان شده و همین موضوع منجر به واکنش‌هایی چون نظر جنجالی مورد اشاره گردید.

این واقعه نمونه دیگری از اثرات منفی دسترسی مستقیم به شبکه‌های اجتماعی برای توسعه‌دهندگان به شمار می‌آید. رندی پیچفورد، مدیرعامل استودیوی Gearbox، به تازگی این مسئله را تجربه کرده و همچنین تهیه‌کننده بازی XDefiant نیز در سال گذشته با آن مواجه شده است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا