کارگردان Baldur’s Gate 3: برای دستیابی به موفقیت، نیازی به رایگان بودن بازیها نیست
مدیر استودیو Larian و کارگردان بازی مورد تحسین Baldur’s Gate 3 در دفاع از بازیهای با کیفیت اظهار داشت که برای دستیابی به موفقیت، بازیها نیازی به رایگان بودن ندارند؛ بلکه باید بهصورت واقعی و چشمگیر طراحی شوند، همانطور که Baldur’s Gate 3 این حقیقت را مورد تاکید قرار داد.
سِوِن وینکه، مدیر ارشد نشر استودیو Larian که سازنده Baldur’s Gate 3 است، در پاسخ به مباحث عمومی درباره افول بازیهای تکنفره و نحوه قیمتگذاری آنها، بر این نکته تاکید کرد که بازیها نیازی به رایگان بودن ندارند؛ تنها این مهم است که از سطح کیفی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند مورد توجه قرار گیرند و در بازار موفق شوند.
وینکه در پلتفرم اجتماعی X نوشت:
این زمان از سال همیشه چنین خبری را به گوش میرسد که بازیهای تکنفره به پایان خط رسیدهاند. کمی خلاقیت به خرج دهید. آنها کماکان زندهاند، صرفاً باید عملکرد خوبی داشته باشند.
با این اظهارات، او بهطور ناواضحی به انتقاد از مدلهای تجارت رایگان که شامل پرداخت درونبرنامهای هستند، پرداخته و از ارزش بازیهای با کیفیت حمایت کرده است.
بازی Baldur’s Gate 3 که در تابستان سال ۱۴۰۲ منتشر شد، بدون هیچ نوع پرداخت درونبرنامهای یا مدل خدماتی، موفق شد رکوردی بینظیر با بیش از ۸۷۵ هزار بازیکن همزمان در استیم را ثبت کند و امتیازات فوقالعادهای را از منتقدان دریافت نماید.
به گفته وینکه، چالش اصلی در این عیار نیست که آیا مردم از پرداخت هزینه خودداری میکنند، بلکه مشکل از کیفیت پایین عمدهای از بازیهای تجاری است. او در ادامه افزود:
اگر یک بازی واقعاً در سطح عالی باشد، مردم صرفاً برای آن هزینه خواهند کرد. بازیهای بیکیفیت هستند که ارزش پرداخت ندارند، نه کل صنعت بازی.
موفقیت Larian و بازی Baldur’s Gate 3، نمونهای بارز از این واقعیت است که هنوز هم بازیهای با کیفیت، بهخصوص آثار داستانمحور و تکنفره، قادرند در بازار کنونی درخشندگی خود را حفظ کنند و نیازی به رایگان بودن یا تبدیل شدن به خدمات نداشته باشند.