چرا GTA 6 باید بهترین محصول تاریخ سرگرمی باشد؟ مدیرعامل Take-Two پاسخ میدهد
در میان رقابت و انتظارات فزاینده در صنعت بازی، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل Take-Two، شرکت مادر و مالک حقوق بازی GTA 6، معتقد است که بازیهای خوب دیگر کافی نیستند یا به قولی، «خوب، بد جدید است»
زلنیک در گفتگو با IGN، به ارزیابی افزایش مداوم هزینههای توسعه بازیهای AAA و طولانیتر شدن زمانبندی تولید پرداخت. او گفت:
فکر میکنم این بازتابی از این واقعیت است که با بالغ شدن صنعت سرگرمی، مصرفکنندگان به دنبال کیفیت هستند و همه متوجه میشوند که مصرفکننده بسیار پرتوقع است و البته حق هم دارد.
زلنیک ضمن تأیید اینکه استودیوهای Take-Two «به تعداد دفعات انگشتشماری» در تلاش برای ارائه «بهترین سرگرمی» موفق نبودهاند، گفت که این شرکت «ترجیح میدهد اگر قرار است شکست بخورد، سریع شکست بخورد.»
فکر میکنم برخی از رقبای ما شاید کمی دیرهنگام متوجه شدهاند که محصول معمولی برای مصرفکنندگان قابل قبول نیست. خوب، بدِ جدید است و این محصول عالی است که عالی باقی میماند. هدف ما این است که همه چیز را استثنایی بسازیم.
همانطور که از رئیس شرکت مادرِ Rockstar انتظار میرود، زلنیک بارها از GTA 6 به عنوان یک پدیده بینظیر تعریف کرده و از تصمیم برای به تأخیر انداختن بازی به منظور به حداکثر رساندن کیفیت، دفاع کرده است. او در اوایل سال جاری گفت:
Rockstar Games در تلاش است تا بهترین چیزی را که کسی تا به حال در دنیای سرگرمی دیده است، خلق کند.
البته در نظر داشته باشید شرکتی به بزرگی Take-Two صنعت را متفاوت میبیند و نسبت به اکثریت قریب به اتفاق توسعهدهندگان بازی، با ریسکها و هزینههای فرصت متفاوتی روبرو است. فراموش نکنیم که در بازار پهناور AAA، تنها یک Rockstar و یک GTA 6 وجود دارد.
البته او در ادامه تایید کرد که منظور این سخنان، با شخص یا استودیوی خاصی نیست و نباید شرکتها را برای دنبال کردن نتایج سرزنش کرد. با این حال، نمیتوان از سخنان او پیرامون GTA 6 و انتظار برای دیدن محصول نهایی، هیجان زده نشد.
بازی GTA 6 در تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵) برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد.