بازی و سرگرمی

سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس ? | Roblox


روبلاکس یکی از جذاب‌ترین بازی‌های فضای متاورس است که شما را وارد دنیایی جدید از مینی‌گیم‌ها می‌کند؛ مینی‌گیم‌هایی که توسط خود کاربران ساخته می‌شوند. شما در این پلتفرم چند نفره و آنلاین می‌توانید بسته به سلیقه و خلاقیت خود هر بازی که دوست دارید را بسازید و آن را با سایر پلیرها به اشتراک بگذارید. در این بین اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گیمرها سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس است. در این مطلب به شما می‌گوییم که با چه سیستمی می‌توانید این بازی را بر روی سیستم عامل‌های مختلف اجرا کنید.

سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

روبلاکس یکی از محبوب‌ترین عناوین گیم در زمینه بازی‌سازی است که برای تجربه آن شما نیازمند کسب اطلاعات در خصوص مشخصات سیستم مورد نیاز اعم از کارت گرافیک، رم، CPU و سیستم عامل مناسب دارید. از طرفی کیفیت پینگ و اینترنت شما در اجرای مناسب این بازی تاثیرگذار است. در ادامه این بخش‌ قصد داریم اجزای سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس را بررسی کنیم.

روبلاکس از چه سیستم عامل‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر روبلاکس برای سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز، مک، ios، اندروید، ایکس باکس و همچنین دیوایس‌های آمازون قابل دسترس می‌باشد. اما توجه داشته باشید که این بازی برای تمام موارد ذکر شده در دسترس نیست و شما باید پیش از هر چیز بررسی کنید که نسخه سیستم عامل شما مناسب است یا خیر. در ادامه اطلاعات بیشتری را به شما در این خصوص می‌دهیم.

سیستم‌عامل‌های مناسب و ورژن‌های پشتیبانی شده آن‌ها برای اجرای بازی روبلاکس به شرح زیر می‌باشند:

  • ویندوز: ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 8.1، ویندوز 10
  • مک: سیستم عامل‌های OS X 10.6 Snow Leopard، OS X 10.8 Mountain Lion، OS X 10.9 Mavericks و OS X 10.10 Yosemite
  • آی او اس ( شامل آیفون، آیپاد و آیپد): سیستم عامل‌های iOS 9 تا iOS14
  • اندروید: سیستم عامل‌هایی مثل Android 4.4 KitKat، Android 5.0 Lollipop، Android 6.0 Marshmallow، Android 7.0 Nougat، Android 8.0 Oreo، Android 9.0، Android 10 و سیستم عامل نسخه اندروید 11

خصوصیات سخت‌افزار مناسب برای اجرای بازی روبلاکس

در این بخش از مطلب سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی روبلاکس می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های سخت‌افزار مورد نیاز برای روبلاکس بپردازیم. به طور کلی حداقل سیستم سخت‌افزاری قابل قبول برای اجرای روبلاکس، سیستمی معمولی است. در حقیقت می‌توان گفت که هر PC یا لپ‌تاپ ساخته شده طی 10 سال اخیر، مشکلی را برای بازی کردن شما ایجاد نخواهد کرد. در ادامه این موارد سخت‌افزاری را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

کارت گرافیک و رم مورد نیاز سیستم شما برای اجرای بازی روبلاکس

در صورتی که می‌خواهید روبلاکس را با سرعت 60 فریم در ثانیه و با کیفیتی بالا اجرا کنید نیاز به یک کرات گرافیکی قدرتمند و حداقل رم 4 گیگ دارید. کارت گرافیک برای اجرا این بازی شبیه‌سازی باید از DirectX 10 یا بالاتر پشتیبانی کند.

پردازنده مناسب برای بازی روبلاکس

در این قسمت می‌خواهیم به ویژگی‌های پردازنده سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی روبلاکس بپردازیم. اگر از پردازنده‌های نسل قدیمی AMD استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد در زمان نصب دچار مشکل شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای اجرا و نصب باکیفیت‌تر روبلاکس، از یک پردازنده نسل جدید با حداقل سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز استفاده کنید. فضای هارد دیسک میز باید حداقل 100 گیگ باشد.

توجه به این نکته ضروری است که موارد مذکور حداقل الزامات هستند و ممکن است با سخت افزار پیشرفته‎‌تر عملکرد بهتری را تجربه کنید. علاوه بر این، برای اجرای آنلاین Roblox به اتصال اینترنت و یک مرورگر وب با قابلیت پشتیبانی از WebGL و Adobe Flash Player نیاز دارید.

وضعیت اینترنت و پینگ شما چطور باید باشد؟

به دلیل اینکه بازی روبلاکس یک بازی کاملا آنلاین است برای اجرای آن سرعت اینترنت شما باید حداقل بین 4 تا 8 مگابیت بر ثانیه باشد. از طرفی اینترنت پایدار یا همان پینگ هم تاثیر زیادی در کیفیت اتصال شما به سرورهای بازی دارد. از طرفی به هر میزان که تعداد افرادی که به اینترنت شما به طور همزمان متصل می‌شوند بیشتر باشد، نیاز به اینترنتی با سرعت بالاتر دارید.

تجربه مینی‌گیم‌های روبلاکس با حل مشکلات اجرای این بازی

ممکن است بعد از اینکه سیستم مورد نیاز برای بازی روبلاکس را فراهم کردید، بعد از ساخت اکانت و نصب بازی با مشکل عدم اجرای آن مواجه شوید. برای حل این چالش لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید. ابتدا باید تلاش کنید تا کیفیت و گرافیک بازی را پایین آورده و سپس آن را تست کنید. همچنین بهتر است مطمئن شوید که در سیستم عامل شما هیچ برنامه‌ای در پس زمینه اجرا نمی‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا