سازنده The Outer Worlds به تضاد میان خرید استودیو توسط مایکروسافت و پیام اصلی این بازی اشاره میکند
همانطور که میدانید، در سالهای اخیر، شرکت مایکروسافت اقدام به خریداری بسیاری از استودیوهای تولید بازی کرده است. این امر توسط توسعهدهنده Outer Worlds 2، یعنی Obsidian Entertainment، بهعنوان یک اتفاق شوکآور توصیف شده است.
لئونارد بویارسکی (Leonard Boyarsky)، یکی از طراحان اصلی بازی The Outer Worlds و مدیر نوآوری در The Outer Worlds 2، اخیراً در مصاحبهای با نشریه Edge اظهار داشته که خرید استودیو Obsidian توسط مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ و ورود به زیر چتر حمایتی تیم ایکس باکس برایشان بسیار غافلگیرکننده بوده است. وی خاطرنشان میکند که در آن زمان در حال کار بر روی یک پروژه با محوریت انتقاد از سلطهگری ابرشرکتها بودند. او تصریح میکند:
پس از همکاری با بازی Diablo 3 در استودیو Blizzard، به Obsidian پیوستم ولی زمانی که در حال پردازش یک پروژه انتقادی به سمت این شرکتهای بزرگ بودیم، ناگهان استودیوی ما بهدست یک شرکت بزرگ خریداری شد.
لئونارد بویارسکی همچنین تأکید کرد که این اتفاق هیچگونه تأثیری بر روند خلاقانه و آزاد استودیو نداشته و مجبور به تغییر یا حذف هیچیک از جنبههای بازی نشدهایم. او در ادامه به این نکته اشاره میکند که:
متأسفانه، فساد ناشی از قدرت همواره یکی از چالشهای بشریت بوده و بهنظر نمیرسد که این وضعیت بهزودی بهبود یابد. علاوه بر این، ما قصد داریم بر روی پروژههایی تمرکز کنیم که با مردم عام ارتباط بیشتری داشته و به زمان حال وابستگی کمتری دارند.