بازی و سرگرمی

طراحان بازی ILL از آثار Silent Hill و Half-Life 2 الهام‌گیری کرده‌اند.

“`html

برای طراحی یک دنیای زنده و پرخطر در بازی ILL، توسعه‌دهندگان از عناوینی مانند Silent Hill و Half-Life 2 الهام گرفته‌اند.

تیم سازنده در استودیوی Team Clout به تازگی جزئیات تازه‌ای از روند طراحی موجودات ترسناک این بازی، به نام ILL، را ارائه کرده‌اند. در وبلاگ رسمی پلی‌استیشن، ماکسیم ورهین و اولگ ودوونکو درباره روند خلق موجودات نمایش داده‌شده در تریلر اخیر بازی صحبت کردند. این دو هنرمند ضمن مطرح کردن منابع الهام خود، یک نمای کلی از گیم‌پلی بازی را نیز به اشتراک گذاشتند. ودوونکو در ارتباط با الهاماتی که منجر به طراحی موجودات ناپسند و وحشتناک بازی شده است، بیان کرد:

استودیو از آثار کلاسیک ترسناک بین دهه‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ الهام گرفته است. فیلم‌های این دورانی عموماً به افکت‌های عملی تکیه داشته و همین امر به موجودات آنها یک جلوه ترسناک‌تر بخشیده است. در این فیلم‌ها، نواقص با استفاده از نورپردازی هوشمند و کارگردانی قوی پنهان می‌شد.

ورهین در مورد سایر منابع الهام تیم توسعه نیز گفت:

عناوین کلاسیکی مانند Half-Life 2، Silent Hill و Resident Evil نیز الهام‌بخش ما بودند. این بازی‌ها جهانی زنده و خطرناک را به تصویر کشیده و علاوه بر احساس بصری وحشت، مکانیسم‌های گیم‌پلی آن‌ها نیز این حس را تقویت می‌کند. ما مجذوب آن حس محبوس بودن در یک واقعیت ملموس و واکنش‌های فوری با دارایی‌های محدود شده‌ایم. از ابتدا طراحی ما این بوده است که چیزی نه تنها واقع‌گرایانه بلکه بسیار ناراحت‌کننده باشد، تجرب‌گری که تنها ترسناک نیست بلکه حتی بعد از قطع بازی نیز موجب اضطراب بازیکنان می‌شود.

ورهین همچنین در مورد ابعاد هنری استودیو گفت:

ما روال مشخص و سختگیرانه‌ای برای طراحی هیولاها نداریم. گاهی نیاز داریم یک طرح مفهومی را به شخصیتی قابل بازی تبدیل کنیم. به همین دلیل گاهی از ویدیوهای ترسناک موجود در اینترنت الهام می‌گیریم. ممکن است این به نظر مضحک بیاید، اما گاهی موفقیت‌آمیز است. این الهام از تجربیات واقعی زندگی نشأت می‌گیرد. همچنین باید از موضع گیم‌پلی نیز به موجودات فکر کنیم. مبارزه با آن‌ها باید سرگرم‌کننده باشد. ما روندی آزمایش و خطا داریم و برخی از طراحی‌ها رد شده‌اند زیرا در بازی جوابگو نبودند.

ورهین در ادامه درباره طراحی انیمیشن‌های به کار رفته در بازی اظهار داشت:

ما از تیم استودیو Mundfish، که توسعه‌دهنده Atomic Heart و ناشر ILL است، کمک شایانی برای راه‌اندازی بخش انیمیشن دریافت کردیم. تجربه قابل توجهی در زمینه انیمیشن داریم و یاد گرفته‌ایم که حرکات انیمیشن باید چگونه باشد تا حس ترس را به خوبی منتقل کند. برای مثال، هیولایی داریم که ابتدا به طور عادی حرکت می‌کرد، اما تلاش کردیم حرکاتش را به حالتی منحصر به فرد و ترسناک تغییر دهیم.

ورهین همچنین اعلام کرد که با وجود تعداد زیادی از موجودات برای ترساندن بازیکنان در ILL، آن‌ها ابزارهایی برای دفاع خواهند داشت. او توضیح داد که بازیکنان می‌توانند از منابع در دسترس برای ساخت و به‌روزرسانی اسلحه‌ها استفاده کنند. مدیریت موجودی نیز ضروری است زیرا منابع محدود می‌باشند. در بازی، انواع مختلفی از اسلحه‌ها شامل شاتگان، اسلحه تهاجمی، تفنگ‌های دوربرد و تک‌تیراندازها وجود خواهد داشت. گزینه‌های غنی‌تری نیز برای نبردهای نزدیک در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر، بازی ILL برای کامپیوترهای شخصی (PC) در حال توسعه است.

“`

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا