سازنده پیشین ناتی داگ یک استودیو تازه در ژاپن راهاندازی کرد
وینیت آگاروال (Vinit Agarwal)، که پیشتر در ناتی داگ فعالیت میکرد، بعد از جدا شدن از این استودیو در اوایل سال جاری، به کشور ژاپن نقل مکان کرده و اقدام به تأسیس استودیوی بازیسازی جدیدی نموده است.
تا به امروز نام استودیوی تازه تأسیس او بهطور رسمی اعلام نشده است، اما تأیید شده که تیم او مشغول توسعه یک پروژه چندنفره هستند. آگاروال به دنبال بهکارگیری تجربیات خود از دوره فعالیتش در ناتی داگ، در محیط خلاقانه استودیوی جدیدش در ژاپن است.
در مصاحبهای که با وبسایت Game*Spark داشت، او به این نکته اشاره کرد که یکی از دلایل اصلی ترک ناتی داگ، مشاهده پتانسیل بالای تولید بازیهای چندنفرهای بود که میتوانند همان کیفیت و اکشن سینمایی معروف این استودیو را انتقال دهند. او که در پروژههای تکنفره و چندنفره بازیهایی چون Uncharted 4: A Thief’s End، Uncharted: The Lost Legacy و The Last of Us Part II (از جمله حالت چندنفره آن) فعالیت کرده بود، استودیوی جدیدش را به همراه جو پتیناتی (Joe Pettinati)، کارگردان خلاق و نویسنده ارشد سابق ناتی داگ تأسیس کرد. لازم به ذکر است که پتیناتی در ایالات متحده باقی ماند و آگاروال به ژاپن سفر کرد تا به این ترتیب هر دو از طریق دو دفتر متفاوت به توسعه بازی بپردازند.
آگاروال در ادامه به یادآوری تجربیات خود در ناتی داگ پرداخت و به تمرکز بالای این شرکت بر طراحی دقیق و بهبود جزئیات اشاره کرد. او همچنین گفت که بهرغم اهمیت گرافیک و گیمپلی، بیشتر الهام خود را از رویکرد ناتی داگ در خلق دنیای بازی و روایت داستان استخراج کرده است.
او همچنین بر فرهنگ سازمانی ناتی داگ تأکید کرد، جایی که هر فرد، بدون توجه به جایگاهش، میتواند نظرات و ایدههای خود را آزادانه بیان کند. آگاروال بیان کرد که بهعنوان یک کارمند تازهوارد، از اینکه نظراتش مورد توجه قرار میگرفت شگفتزده شده بود. این توجه به جزئیات و آزادی عمل، همان عناصری هستند که او سعی دارد به استودیوی جدیدش منتقل کند.
وی درباره مهاجرتش به ژاپن گفت که از ابتدای ورود به صنعت بازیسازی، از شیوه توسعه بازی در این کشور الهام گرفته است. او بهویژه به تمرکز بازیهای ژاپنی بر خلاقیت کارگردانها علاقهمند است. پس از گفتوگو با هیدتاکا میازاکی (خالق Dark Souls، Bloodborne و Elden Ring)، بار دیگر به جذابیت این رویکرد کارگردانمحور پی برد و تصمیم دارد آن را در پروژه چندنفرهاش پیادهسازی کند.
اگرچه اطلاعات چندانی از این بازی در دسترس نیست، اما آگاروال اعلام کرده که این اثر چندنفره ترکیبی از روایت سینمایی و داستانسرایی مشابه بازیهای AAA را با روند سریع و هیجانانگیز بازیهای مستقل تلفیق میکند.
این پروژه با استفاده از Unreal Engine 5 در حال توسعه است و بهزودی وارد فاز تست داخلی خواهد شد. آگاروال با به کارگیری مهندسان ژاپنی قصد دارد بهترین ویژگیهای توسعه بازی از شرق و غرب را در این اثر جدید گرد هم آورد.