بازی و سرگرمی

بازی‌کنان در خصوص شگفت‌انگیزترین دنیای گیمینگ اظهارنظر می‌کنند

گاهی اوقات، جهان‌های وسیع و بازی‌های سازگار با آن‌ها به قدری زیبا و دلنشین هستند که بازیکنان از قابلیت سفر سریع دوری می‌کنند. بسیاری از این بازیکنان ترجیح می‌دهند به‌صورت پیاده یا با استفاده از وسایل نقلیه موجود در بازی به کاوش و ماجراجویی بپردازند.

حتی در کنسول پلی‌استیشن ۳، مشاهده اولین غروب آفتاب در بازی Skyrim یک تجربه فراموش‌نشدنی به حساب می‌آمد. پس از انتشار نسخه Skyrim: Special Edition، این بازی به یکی از کامل‌ترین تجربه‌ها تبدیل شد و از آن زمان تصمیم گرفتم هیچ‌گاه از قابلیت Fast Travel استفاده نکنم. همه سفرهای من درون این بازی به‌صورت پیاده‌روی و سواری بر روی اسب یا درشکه انجام می‌شد و به همین خاطر، مادهایی نصب کردم که هزینه‌ی استفاده از خدمات حمل و نقل با درشکه را به طرز چشمگیری افزایش می‌داد تا از استفاده مکرر از این قابلیت اجتناب کنم.

این گونه تجربه‌ها تنها منحصر به Skyrim نیستند، زیرا بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی در سال‌های گذشته داستان‌های مشابهی در زمینه عناوین دنیای باز داشته‌اند. همیشه برایم جالب بوده است که بدانم کدام دنیاها قادر به ایجاد چنین تأثیرات عمیقی بر روی بازیکنان هستند.

اخیراً در پلتفرم ردیت، بحث جالبی در این مورد شکل گرفت که با نظرات متنوع و شگفت‌انگیز کاربران مواجه شدیم. یکی از نظراتی که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، به بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag اختصاص داشت. در این عنوان، بازیکنان برای ایفای نقش ادوارد کنوی، یکی از دزدان دریایی سده هجده در دریای کارائیب، رو به‌رو می‌شوند. در چنین فضایی، اجتناب از استفاده از قابلیت Fast Travel به منزله‌ی سفر دریایی بین جزایر به شمار می‌رود. اگرچه بعد از رسیدن به خشکی، قسمت عمده‌ای از مسیرها همچنان با پیاده‌روی طی می‌شود.

سفرهای طولانی در دنیای Ghost of Tsushima (محصول استودیوی Sucker Punch در سال ۲۰۲۰) نیز به یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها بین بازیکنان تبدیل شده است. این ویژگی موجب افزایش اشتیاق ما برای تجربه Ghost of Yotei شده است. یکی از کاربران این بازی را به‌گونه‌ای زیبا و سینمایی توصیف کرده و کاربر دیگری مطرح کرده است:

تقریباً در هر نقطه‌ای که در بازی توقف کنید، مناظری خواهید دید که شبیه به تابلوهای نقاشی هستند.

کاربر دیگری نیز در بحث به بازی Cyberpunk 2077 اشاره کرد و گفت:

تنها گزینه Fast Travel که استفاده می‌کنم، سوار شدن به مونوریل است. اگر تجربه‌ای از این مورد ندارید، مطمئناً بخش زیادی از زیبایی بصری بازی را از دست داده‌اید. با این کار، نه تنها تجربه‌ای بصری جذاب خواهید داشت، بلکه آرامشی خاص با تماشای مناظر از پنجره به شما منتقل می‌شود.

برخی کاربران نیز اظهار داشته‌اند که حتی از وجود این مکان خیلی آگاه نبوده‌اند. مطمئناً بسیاری دیگر نیز سفرگرالت در بازی The Witcher 3 را فراموش نکرده‌اند. یکی از آن‌ها گفت:

عمداً در منطقه‌ Toussaint مسیرهای طولانی‌تر را می‌کردم، زیرا مناظر بسیار چشم‌نواز بودند.

چند نفر دیگر نیز به بازی‌های دیگری از جمله Final Fantasy 7 Rebirth، Dragon Age: Inquisition و The Legend of Zelda: Breath of the Wild و تمام عناوین استودیوی Bethesda (همچون Oblivion و Fallout 4) اشاره کردند. با این‌حال، برخی از بازیکنان تمایلی به این رویکرد ندارند. یکی از کاربران در این باره بیان کرد:

به نظر من هیچ‌ کدام از این روش‌ها مناسب نیست، هرچند بدون شک در برخی بازی‌ها محیط‌های بسیار زیبایی وجود دارند که می‌توان در آن‌ها پیاده‌روی کرد.

به‌نظر می‌رسد که اکثریت بازیکنان با این نظر هم‌نظرند، چراکه عدم استفاده از Fast Travel مدت زمان بازی را چند برابر افزایش می‌دهد. مطالعه‌ی این نظرات شور و هیجان را در شما ایجاد می‌کند تا به گشت و گذار در دنیای بازی‌هایی که دوست دارید بپردازید. به‌طور کلی، ایده اجتناب از قابلیت Fast Travel برای تمام بازیکنان مناسب نیست، زیرا برای برخی از آن‌ها، تصور تجربه برخی بازی‌ها بدون این قابلیت به‌طور کامل غیرممکن است.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا