نسخههای آینده Dying Light با رویدادهای نسخه اول ارتباط خواهند داشت
در حالی که عنوان Dying Light: The Beast بهعنوان یک بازی جدید در قسمت اصلی این فرنچایز شناخته میشود و صرفاً بهعنوان یک اسپینآف محسوب نمیگردد، بهنظر میرسد این بازی همچنان برخی از های داستانی Dying Light 2 Stay Human را مورد بازنگری قرار خواهد داد.
در گفتگویی با GamesRadar، تیمون اسمکتالا (Tymon Smektala)، مدیر بخش فرنچایز، در مورد این تصمیمات داستانی به صحبت پرداخت و اشاره کرد که Dying Light: The Beast بهطور خاص به آثار و پیامدهای مرتبط با داستان بازی اول Dying Light توجه خواهد داشت. وی افزود:
هدف ما این است که بازی جدید بهعنوان یک ورودی معتبر به این سری شناخته شود. به وقایعی که برای کایل کرین در قسمت اول پیش آمد، نگاهی خواهیم انداخت و قصد داریم فصل جدیدی از داستان را روایت کنیم.
او همچنین توضیح داد که Dying Light: The Beast یک تلاش استودیو در راستای «بازگشت به هسته تجربیات Dying Light 1» است.
بخش عمدهای از این تصمیم به ابهامات موجود پیرامون شخصیت اصلی Dying Light، کایل کرین، بازمیگردد. Dying Light 2 Stay Human با معرفی شخصیت اصلی جدید در یک محیط متفاوت، سعی در روشنسازی داستان داشت. اما سرنوشت کرین به واسطه های موجود در مأموریتهای پایانی بسته الحاقی The Following در بازی اول، مبهم و نامشخص باقی ماند.
اسمکتالا تصریح کرد که عنوان جدید تصویری شفافتر از آینده این سری به تصور خواهد کشید. او بیان کرد که بزرگترین محور این موضوع بررسی سرنوشت نهایی کایل کرین خواهد بود. وی افزود:
یکی از اهداف Dying Light: The Beast اشاره به آینده فرنچایز است. ما بهواقع میخواستیم اطمینان حاصل کنیم که در پایان داستان، کایل کرین در نقطهای قرار گیرد که مورد نظر ماست. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم از های داستانی Dying Light 2 فاصله بگیریم.
به نظر میرسد Dying Light: The Beast یک تلاش واقعی و موثر از سوی Techland برای اصلاح برخی از خطاهای بهباور خودشان باشد که در Dying Light 2 Stay Human به وقوع پیوستهاند. در گفتگوی قبلی، اسمکتالا اشاره کرد که این عنوان «بخشی از ژن اصلی Dying Light را فدای جذب یک مخاطب وسیعتر کرد». او بیان کرد:
طرفداران ما به ما میگفتند: «این چیزی نیست که شما را متمایز میکرد.»
واقعاً او به تمایل استودیو برای ایجاد یک تجربه عالی AAA با Dying Light 2 Stay Human اشاره کرده بود. اسمکتالا ادامه داد:
هدف ما این است که هر دو جنبه را ارائه دهیم. میخواهیم کیفیت AAA را به ارمغان آوریم، در عین حال قابلیتهای خود را حفظ کنیم. ما عمیقاً میدانیم که چه چیزی Dying Light را به Dying Light تبدیل میکند. اگر بازیکنان بگویند: «وای، این حس Dying Light 1 را میدهد و در عین حال بسیار جذاب و پردازش شده است»، فکر میکنم این امر ما را بسیار خوشحال خواهد کرد.