بازی و سرگرمی

گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | گیمولوژی یک ساله شد | #توانستیم1

یک سال پیش در چنین روزهایی، گیمولوژی در حالی به عنوان یک پایگاه علمی نوپا و قابل توسعه به کاربران پارسی‌زبان معرفی شد که از همان ابتدا با رویکردی مبتنی بر روحیه به اشتراک گذاری دانش روز در قالب مقالات علمی و آمورشی؛ روی کمک کاربران بالقوه‌ و حرفه‌ای خود حساب ویژه‌ای باز کرده بود. عده زیادی از صاحب‌نظران عرصه‌ی بازی‌ سازی، این موضوع را اشتباه محاسباتی در تخمین میزان مشارکت کاربران ایرانی در به اشتراک گذاشتن علوم خود با دیگران قلمداد کردند. در حالی که ما باور داشتیم با فراهم کردن بستری شایسته‌ی پیشگامان، علم آموزان و علاقه‌مندان به بازی‌ سازی می توان روی کمک آنها در تولید و شکل گیری اولین دانشنامه‌ی تخصصی، جامع و آنلاین ساخت بازی‌های ویدئویی به زبان فارسی حساب کرد.

 حالا بعد از گذشت یک سال تلاش و تعامل مستمر، گیمولوژی همراه با کاربران بازی ساز خود توانست عددی نزدیک به 50 را در تولید و انتشار مطالب و مقالات تخصصی در زمینه‌های گوناگون مرتبط با مراحل تولید و عرضه یک بازی به ثبت برساند که در نوع و ابعاد خود بی‌نظیر است. در این میان تحریریه گیمولوژی با تلاشی مثال‌زدنی توانست صدای بازی سازان داخلی و سوالات و دغدغه‌های آن‌ها را در قالب مصاحبه‌های تخصصی بین المللی به گوش بهترین بازی سازان حال حاضر دنیا برساند و در سطح عرضه‌ی محتوای علمی-رسانه‌ای از مرزهای کشور هم عبور کند . شاید بتوان گفت تمامی عوامل فنی، هنری، اجرایی و محتوایی (نویسندگان گیمولوژی که در واقع بخش قابل توجهی از آن‌ها همان کاربران دست به قلم وبسایت بودند) در یک کار گروهی علمی و مسنجم به نتیجه‌ای مطلوب رسیدند.

 با همین مقدمه می‌خواهیم در سالگرد آغاز این اتفاق، از همین جا، دفتر گیمولوژی، شرق شهر تهران، با صدای بلند به گوش تمامی کاربران و همراهان همیشگی گیمولوژی در سراسر ایران برسانیم که :

ما به شما افتخار می کنیم و فقط با کمک شما بود که : #توانستیم1

 

همان طور که از چند روز پیش در شبکه های اجتماعی اعلام شده بود که گیمولوژی قصد دارد به مناسبت یک سالگی، کاربران خود را غافلگیر کند؛ با رونمایی از دو سرویس جدید شروع می‌کنیم:

بیشتر بخوانید ...   تعمیر پلی استیشن

 1-     نسخه بین الملل:

در نسخه بین الملل گیمولوژی علاوه بر فراهم شدن بستری برای دریافت مقالات خارجی، ارائه و معرفی مطالب، بازی‌ها و بازی سازان داخلی نیز در دستور کار قرار دارد. این مهم در حالی به مرحله اجرا می رسد که مطالب و مقالات برتر بازی سازان داخلی در فواصل زمانی تعیین شده برای ترجمه و انتشار در بخش بین الملل برگزیده و تبدیل به بخشی از منابع آنلاین علم بازی سازی می شوند.

2-     چندرسانه‌ای:

در این بخش در تلاشیم تا با تولید محتوای آموزشی در قالب‌های متنوع و جذاب‌تری همچون موشن‌گرافی، پادکست و اسکرین کپچر به سرعت انتقال و کم شدن سن یادگیری علم بازی سازی در کشور کمک کرده و با نگاه خلاقانه‌تری به تماشا و پوشش تصویری رویدادهای مهم بازی سازی در کشور برویم.

 

و اما سورپرایز بزرگ:

 گیمولوژی به زودی برگزار می‌کند: رویداد هیجان انگیز بازی سازی در پایتخت گیمرترین کشور خاورمیانه!

از ابتدای این ایده قرار گذاشتیم تا بدون کمک و مشاوره با کاربران خلاق و خوش فکر گیمولوژی زمان بندی هیچ برنامه‌ای را نهایی نکنیم. پس ما از همین حالا منتظر نظرات شما هستیم. لطفا از طریق فرمی که طی روزهای آتی در صفحه اصلی سایت قرار می گیرد؛ برای ارائه ایده‌ها و پیشنهادات جذاب خود در رابطه با برگزاری رویداد بازی سازی استفاده کنید.

 

مفتخریم که در طول یک سال کار علمی-رسانه‌ای در عرصه‌ی جدیدالورود بازی سازی با استعدادهای بی‌نظیری آشنا شدیم که احتمالا بخشی از آینده بازی‌های ویدئویی در ایران را رقم می‌زنند. بدون اغراق سرمایه اصلی گیمولوژی به عنوان یک رسانه علمی مستقل(بدون سرمایه هدفمند) کاربرانی هستند که ما در کیفیت ارائه خدمات آموزشی، دست از غافلگیر کردن آن‌ها برنخواهیم داشت.

در آخر گیمولوژی از تعامل سازنده و همکاری متقابل مجموعه‌هایی که در طول این یک سال ما را همراهی کردند؛ کمال تشکر را به عمل می آورد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا