بازی و سرگرمی

مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر

مقایسه وار‌زون موبایل و وارزون کامپیو‌تر؛ بررسی این دو بازی جذاب

اخیرا خبر انتشار بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل همه گیمرهای علاقه‌مند به این بازی را به وجد آورده است. چرا که در سال 2020 کالاف دیوتی وارزون برای کامپیوتر و کنسول‌های بازی منتشر شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. گفته می‌شود که تا چند روز دیگر نسخه موبایل وارزون نیز قرار است منتشر شود.

وجود مپ وردانسک در بازی وارزون موبایلی و کامپیوتر
وجود مپ وردانسک در بازی وارزون موبایلی و کامپیوتر

چیزی که ذهن گیمرها را درگیر کرده تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو بازی است و اینکه کدام‌یک جذاب‌تر هستند. با ما همراه باشید تا در این مطلب، بازی شبیه وارزون برای موبایل، مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر، سیستم مورد نیاز بازی وارزون Warzone  و گیم پلی کالاف دیوتی وارزون موبایل بپردازید.

معرفی بازی کالاف دیو‌تی وار‌زون موبا‌یل

همان‌طور که می‌دانید کالاف دیوتی موبایل در سال 2019 منتشر شد و از آن موقع تا به امروز، فصل‌ها و ورژن‌های جدیدی از این بازی در حال انتشار است. آخرین فصل منتشر شده در سال 2022 فصل هشت این بازی بود که حدود یک هفته قبل منتشر شد. اکنون خبرها حاکی از آن است که ورژن موبایل کالاف دیوتی وارزون قرار است منتشر شود. قبل از شروع ساخت این بازی کمپانی اکتیویژن یک آگهی استخدام تهیه‌کننده برای ساخت نسخه‌ جدید کالاف دیوتی موبایل منتشر کرد. این نسخه جدید با عنوان WZM منتشر شد که در واقع مخفف Warzone Mobile است.

باید اشاره کرد که در ساخت این بازی چند استودیوی بازی‌سازی از زیرمجموعه‌های کمپانی اکتیویژن همکاری کرده‌اند. اکتیویژن با هدف هماهنگ‌سازی ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه کامپیوتر کالاف دیوتی وارزون برای نسخه موبایل یک تهیه‌کننده استخدام کرد. همچنین این تهیه‌کننده وظیفه داشت که گیم‌پلی بازی کالاف دیوتی وارزون کامپیوتر را برای موبایل بهبود بخشد و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کند. بنابراین با مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر و ذکر ثبت نام وارزون موبایل و حجم کالاف وارزون موبایل می‌توان شباهت‌ها و تفاوت‌های آن را شناسایی کرد.

بازی کالاف دیوتی وارزون کامپیو‌تر

ساخت سری بازی‌ های بسیار محبوب کالاف دیوتی از سال 2003 برای کامپیوتر آغاز شد. تا به امروز 15 نسخه مختلف از بازی کالاف دیوتی منتشر شده است. هر یک از این نسخه‌های ویژگی‌ها و خط داستانی خود را دارد. با همکاری کمپانی‌های اینفینیتی وارد و Raven Software بازی کالاف دیوتی وارزون در سال 2020 برای کنسول‌های بازی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن و پلتفرم ویندوز منتشر شد. این بازی به سرعت در میان گیمرها محبوبیت زیادی پیدا کرد؛ چرا که این بازی در سبک شوتر و بتل رویال ساخته شده و بسیار هیجان‌انگیز بود. در بازی کالاف دیوتی وارزون 150 نفر به صورت تیم‌های سه‌نفره با یکدیگر رقابت کرده و باید تلاش کنند تا کشته نشوند.

طبق نمرات متاکریتیک و دیگر سایت‌های مربوط به حوزه گیمینگ، بازی کالاف دیوتی وارزون بهترین بازی بتل رویال دنیای بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود. اکنون که نسخه موبایل این بازی قرار است منتشر شود، همه گیمرها و هواداران سری بازی‌های کالاف دیوتی به شدت هیجان‌زده هستند. قطعا تغییراتی در بازی وارزون نسبت به نسخه کامپیوتر وجود خواهد داشت. بنابراین گیمرها به مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر خواهند پرداخت تا تغییرات اعمال شده را شناسایی کنند.

تفاوت‌های گرافیکی وار‌زون موبایل و وارزون کامپیوتر

ابتدا باید بدانید که اولین شایعه ساخت کالاف دیوتی وارزون موبایل از سال گذشته پخش شد. بالاخره قرار است که تا چند روز آینده این بازی منتشر شود. بسیاری از گیمرها به دنبال مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر هستند تا با تغییرات گیم‌پلی و ویژگی‌های وارزون کامپیوتر در نسخه موبایل آشنا شوند. اولین سوالی که برای بسیاری از گیمرها پیش می‌آید این است که گیمرهای وارزون موبایل می‌توانند با گیمرهای نسخه کامپیوتر، این بازی را انجام دهند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله به نظر می‌رسد که این قابلیت وجود دارد.

در مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر یک تفاوت مهم که مشخص است، سطح گرافیک این دو بازی خواهد بود. یعنی به نظر می‌رسد که وارزون موبایل سطح گرافیک بسیار کمتری در مقایسه با وارزون کامپیوتر دارد. به عبارتی دیگر، گرافیک بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل قطعا تفاوت زیادی با گرافیک بازی‌ها در کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی خواهد داشت.

وارزون موبایل سطح گرافیک کمتری در مقایسه با وارزون کامپیوتر دارد.
وارزون موبایل سطح گرافیک کمتری در مقایسه با وارزون کامپیوتر دارد.

دلیل بدیهی بودن گرافیک پایین‌تر وارزون موبایل این است که پردازنده گرافیکی چیپ‌های گوشی‌های iOS و اندرویدی در حد و اندازه کارت گرافیک Ti 1050 توان ندارد. بنابراین نمی‌تواند نرخ 60 فریم ثابت و جزئیات گرافیکی را ارائه دهد. به این ترتیب می‌توان گفت گرافیک بازی وارزون موبایل قطعا نسبت به وارزون کامپیوتر ضعیف‌تر بوده و نسبت به کالاف دیوتی موبایل قوی‌تر خواهد بود.

مقایسه گیم پلی کالاف دیوتی وارزون موبایل و وارز‌ون کامپیوتر

در بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل 120 بازیکن به صورت گروهی می‌توانند بازی کنند که این شباهت زیادی به 150 بازیکن در وارزون کامپیوتر دارد. باید بدانید که وارزون موبایل را می‌توان به صورت تک‌نفره و گروه‌های دونفره، سه‌نفره و چهارنفره بازی کرد. یکی از تفاوت‌هایی که در مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر به نظر می‌رسد این است که یک مپ کاملا جدید در وارزون موبایل وجود دارد. به احتمال زیاد وارزون موبایل یک بتل رویال مستقل از کالاف دیوتی موبایل خواهد داشت.

با توجه به تصاویری که در این بازی دیدیم، به نظر می‌رسد مپ وردانسک (Verdansk) وارزون کامپیوتر در واقع مپ بتل رویال وارزون موبایل خواهد بود. مپ وردانسک در بازی‌های کالاف دیوتی Modern Warfare، Black Ops و Warzone وجود داشت. این مپ در میان گیمرها و هواداران سری بازی‌های کالاف دیوتی طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. به نظر می‌رسد که کالاف دیوتی وارزون موبایل برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS منتشر خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت که سازندگان وارزون موبایل در تلاش برای گسترش دنیای کالاف دیوتی وارزون هستند.

بازی وارزون کامپیوتر تعداد 150 بازیکن دارد.
بازی وارزون کامپیوتر تعداد 150 بازیکن دارد.

مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر؛ آمیزه‌ای از شباهت‌ها و تفاوت‌ها

به طور کلی در مقایسه وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر می‌توان به این نتیجه رسید که اصلی‌ترین تفاوت این دو بازی سطح گرافیکی آن‌ها است. از جمله شباهت‌های وارزون موبایل و وارزون کامپیوتر می‌توان به وجود مپ وردانسک در حالت بتل رویال و لابی‌هایی با 120 بازیکن اشاره کرد. در بازی وارزون کامپیوتر این تعداد 150 بازیکن بود. همچنین مپ وردانسک یکی از محبوب‌ترین مپ‌ها در سری بازی‌های کالاف دیوتی به شمار می‌رود. بنابراین انتشار این بازی برای گیمرها به شدت هیجان‌انگیز خواهد بود.

سوالات متداول

آیا نسخه موبایلی وارزون کاملا مشابه نسخه کامپیوتری آن است؟

نسخه موبایلی کالاف دیوتی وارزون تا حدود زیادی از بخش آنلاین این بازی در نسخه کامپیوتری الگوبرداری شده است. اما با توجه با تفاوت‌های سخت‌افزاری موبایل و رایانه شخصی این دو بازی در جزئیات تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.

آیا می‌توان بازی کالاف دیوتی وارزون را به شکل کراس پلی (Crossplay) اجرا کرد؟

هیچ‌گونه قابلیتی مبنی بر کراس پلی بودن بازی‌های کالاف دیوتی وارزون برای موبایل و کامپیوترها وجود ندارد. چرا که این دو بازی در دو پلتفرمی منتشر می‌شوند که تفاوت‌های سخت‌افزاری اساسی با یکدیگر دارند. همچنین سرور‌های نسخه موبایل و کامپیوتر وارزون متفاوت هستند.

حجم بازی کالاف دیوتی وارزون برای موبایل چقدر است؟

برای نصب کالاف دیوتی وارزون موبایل و داده‌های آن به حدود 1.6 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، بنابراین اگر فضای کافی ندارید ممکن است مجبور شوید چیزی را پاک کنید. اگر فضای خالی موبایل شما کافی و مجاز نباشد، دستگاه شما نمی‌تواند این بازی را به‌خوبی اجرا کند.

حجم بازی کالاف دیوتی موبایل در نسخه pc چقدر است؟

شرکت اکتیویژن می‌گوید که برای نصب کالاف دیوتی وارزون در رایانه‌های شخصی به 175 گیگابایت فضای  خالی هارد نیاز دارید. اما این حجم اولیه بازی است و با انتشار به‌روزرسانی‌های بعدی حجم بازی ممکن تا 100 گیگابایت دیگر نیز افزایش پیدا کند.

تجربه کالاف دیوتی وارزون روی کدام پلتفرم بهتر است؟

نسخه کامپیوتری کالاف دیوتی وارزون قدرت گرافیکی و جزئیات بسیار بیشتری نسبت به نسخه موبایلی آن دارد. همچنین این بازی در کامپیوترها با امکانات بیشتری اجرا می‌شود. اما باید توجه داشت که نسخه موبایلی کالاف دیوتی وارزون با توجه به ساده‌تر بودن و کم‌حجم و کم‌هزینه‌تر بودن ممکن است برای بسیاری از پلیرها جذاب‌تر باشد. در کل نمی‌توان پاسخ مشخصی به این سوال داد. چرا که افراد با سلیقه‌ها و دیدگاه‌های متنوعی به انجام این بازی می‌پردازند.

از نظر مودهای بازی کدام یک از عناوین کالاف دیوتی وارزون بهتر عمل کرده است؟

پیش از اینکه بازی کالاف دیوتی وارزون ساخته شود، شایعه شده بود که این عنوان گیم تنها یک بتل رویال ساده است. اما اکنون می‌دانیم که به جز بتل رویال، مودهای دیگری هم دارد. در همین حال کالاف دیوتی موبایل طیف بسیار گسترده‌تری از مودهای مختلف را به گیمرها ارائه می‌دهد. از جمله این مودها می‌توانیم به Team Deathmatch ، Frontline ، Domination Search and Destroy ، Gun Game ، Sniper Only ، Battle Royale و اخیرا Hardpoint اشاره کنیم.

چرا کنترلر کالاف دیوتی وارزون موبایل در مقایسه با نسخه PC آن ضعیف‌تر است؟

یکی دیگر از نقاط ضعف کالاف دیوتی موبایل کنترلر نامناسب آن است. این موضوع برای بسیاری از بازیکنان به نسبت صفحه کلید و ماوس بسیار محدودکننده‌تر است. کالاف دیوتی موبایل در عین حال که یکی از بهترین عناوین گیمینگ برای پلتفرم تلفن‌های همراه هوشمند است اما کنترلر مناسبی ندارد.

چرا گفته می‌شود هر دو عنوان کالاف وارزون موبایل و کامپیوتر در حد خود موفق هستند؟

در زمان راه‌اندازی وارزون، کمپانی اکتیویژن به وضوح نشان داده است که قصد دارد Warzone را به بازی تبدیل کند که در بین Modern Warfare و Call of Duty Mobile قرار داشته باشد. اما جایی برای نگرانی هواداران نیست و آن‌ها می‌توانند به روش‌های مختلفی بازی را در تلفن همراه، رایانه شخصی و یا کنسول به راحتی اجرا کنند.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا