شرکت Bandai Namco موفق به دستیابی به رکوردی جدید در زمینه سودآوری شده است
شرکت Bandai Namco در جدیدترین گزارش مالی خود به دستاوردی جدید اشاره کرده است. این ناشر در سهماهه اول سال مالی ۲۰۲۶، موفق به ثبت رشد ۷.۱ درصدی در فروش خالص و ۱۷.۹ درصدی در سود عملیاتی گردیده است.
طبق جدیدترین آمار مالی منتشره از Bandai Namco، درآمد این شرکت از فرنچایز Mobile Suit Gundam نسبت به سال مالی گذشته، رشد چشمگیری به میزان ۸۱.۲ درصد را نشان داده است. این کمپانی، علت افزایش فوقالعاده درآمد خود را به «همکاریهای بین گروهی» نسبت داده و تاکید کرده که این رکورد پیش از جشن ۵۰ سالگی این فرنچایز در سال ۲۰۲۹ به دست آمده است. در رتبه دوم پرفروشترین IP در سهماهه اول ۲۰۲۶، فرنچایز One Piece قرار دارد که نسبت به سال قبل، کاهش ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.
در ابتدای سال مالی ۲۰۲۶، تا پایان ماه مارس، فروش خالص Bandai Namco رقمی نزدیک به دو میلیون دلار (۳۰۰ میلیارد ین) بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ۷.۱ درصد افزایش یافته است. همچنین، در همین بازه زمانی، سود عملیاتی به مبلغ تقریبی ۳۹۹ میلیون دلار (۵۱.۹ میلیارد ین) برآورد شده که نسبت به سال قبل ۱۷.۹ درصد بیشتر است. در نهایت، سود عادی این مجموعه به ۳۶۹ میلیون دلار (۵۴.۶ میلیارد ین) ثبت شده که نشاندهنده افزایش ۱۱.۴ درصدی در مقایسه با سال گذشته میباشد.
در این گزارش، بخش دیجیتال این برند، که شامل بازیهای ویدیویی میشود، در سهماهه اول ۲۰۲۶، افزایش ۱.۳ درصدی را در فروش تجربه کرده و از ۷۱۶ میلیون دلار (۱۰۶ میلیارد ین) به ۷۳۰ میلیون دلار (۱۰۸ میلیارد ین) رسیده است. سود این قسمت نیز با رشدی ۴۷.۷ درصدی از ۹۹.۳ میلیون دلار (۱۴.۷ میلیارد ین) به ۱۴۷ میلیون دلار (۲۱.۷ میلیارد ین) افزایش یافته است.
آمار منتشر شده همچنین نشاندهنده موفقیت بازی موبایلی SD Gundam G Generation Eternal است که در تاریخ ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) عرضه گردید و عملکرد جهانی خوبی داشته است. همچنین بازی Elden Ring Nightreign که در تاریخ نهم خرداد (۳۰ می) منتشر گردید، عملکرد مالی رضایتبخشی را از خود به جای گذاشته است. هرچند آمار فروش دقیق آن در این سهماهه مشخص نشد، اما این کمپانی ژاپنی تایید کرده که تاکنون بیش از پنج میلیون نسخه از این عنوان به فروش رفته است.
بخش مربوط به بازیهای کنسولی این شرکت نیز در مجموع ۱۰.۸ میلیون واحد فروش داشت که به ۱۵ عنوان جدید منتشر شده (مجموع ۳۳ بازی با احتساب بازیهای بومیسازی شده) در سهماهه ابتدایی سال مالی ۲۰۲۶ تعلق دارد. از این تعداد، ۴.۶۲ میلیون نسخه شامل بازیهای جدید عرضه شده و ۶.۱۳ میلیون نسخه مربوط به بازیهای قدیمیتر میباشد.
در پایان، این کمپانی اعلام کرد که هدف آن در سهماهه مالی دوم، تقویت درآمد پایهاش از طریق فروش بازیهای اصلی بوده و بر تولید محتوای شبکهای تمرکز بیشتری خواهد داشت؛ با نتایج توقف ناپذیر از عرضه بازیهای جدید، انتظار میرود که درآمد کلی شرکت از بخشهای محتوای شبکهای و بازیهای کنسولی نیز به میزان قابل توجهی افزایش یابد.