بازی و سرگرمی

مدت زمان صرف شده برای توسعه بازی Donkey Kong Bananza چقدر بوده است

پس از اتمام پروژه تیم در ساخت بازی Super Mario Odyssey، فرآیند تولید بازی Donkey Kong Bananza بلافاصله آغاز شد، دقیقاً در سالی که نخستین نسخه از کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد.

با نزدیک شدن به زمان عرضه Donkey Kong Bananza، کِنتا موتوکورا، تهیه‌کننده این بازی، و کازویا تاکاهاشی، کارگردان آن، در یک گفت‌وگو با وب‌سایت اسپانیایی La Vanguardia (به نقل از The Gamer) بیان کردند که روند توسعه این عنوان تقریباً به هشت سال زمان احتیاج داشته است. آن‌ها تصریح کردند که پس از به اتمام رسیدن پروژه Super Mario Odyssey در سال ۲۰۱۷، کار بر روی این بازی آغاز گردید؛ بنابراین، اینجا به یک دوره تقریباً هشت ساله از توسعه اشاره داریم. موتوکورا در این رابطه گفت:

نمی‌توانم اطلاعات دقیقتری ارائه دهم، اما باید بگویم که پس از اتمام پروژه Super Mario Odyssey (۲۰۱۷)، وارد مراحل ساخت این بازی شدیم.

برای مقایسه، بازی Super Mario Odyssey همزمان با راه‌اندازی کنسول اولیه سوییچ به بازار آمد. حالا، Donkey Kong Bananza نیز با تیمی مشابه در حال توسعه بوده و به سال انتشار کنسول جدید مربوط می‌شود. این دو نفر همچنین در خصوص تفاوت‌های بارز بین Super Mario Odyssey و Donkey Kong Bananza صحبت کردند.

موتوکورا به یک تفاوت کلیدی در تعامل بازیکنان با محیط اشاره کرد. در حالی که ماریو با کمک شخصیت Cappy با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می‌کرد، در Donkey Kong Bananza از فناوری voxel بهره گرفته شده تا دانکی کونگ قابلیت تغییر محیط پیرامونش را داشته باشد.

تاکاهاشی نیز به تمایز طراحی مراحل پرداخت و خاطرنشان کرد که در حالی که هدف اصلی Super Mario Odyssey به ارتقای منحصر‌به‌فرد بودن و سرگرم‌کنندگی مراحل مربوط بود، در Donkey Kong Bananza بر روی «عوامل تخریب و پیوستگی آنها» تمرکز بیشتری دیده می‌شود. این شامل مکانیزم‌هایی نظیر ایجاد واکنش‌های زنجیره‌ای با تخریب اشیاء متعدد برای یافتن اتاق‌های مخفی است. موتوکورا در تصریح این موضوع گفت:

با توجه به این که با یک شخصیت متفاوت مواجه هستیم، فکر کردیم منطقی است که قابلیت‌های گیم‌پلی را نیز تفکیک کنیم. تیم به‌طور جامع ویژگی‌های خاص دانکی کونگ را تحلیل کرده و به این فکر کرد که چطور می‌توانیم آن‌ها را در بازی به وضوح نمایش دهیم.

در همین مصاحبه، تاکاهاشی همچنین به تجربیات خود با فرنچایز Donkey Kong پرداخت و توضیح داد که برای آماده‌سازی در نقش کارگردانی Donkey Kong Bananza، تصمیم گرفت تا بازی‌های قدیمی این سری را دوباره تجربه کند. او به یاد داشت:

خاطرات خوشایندی از بازی Donkey Kong Jr. و بعداً Donkey Kong Country دارم. وقتی متوجه شدم که به تیم Donkey Kong Bananza پیوسته‌ام، همه عناوین این مجموعه را دوباره بازی کردم.

تاکاهاشی همچنین به بازی Donkey Kong Country اشاره کرد؛ که به‌عنوان یکی از نقاط عطف این فرانچایز شناخته می‌شود و به‌خاطر جلوه‌های بصری پیشرفته زمان خود، که ترکیبی از گرافیک سه‌بعدی و گیم‌پلی دو‌بعدی بود، محبوبیت زیادی پیدا کرد. این بازی همچنین مکانیزم‌های جدیدی را معرفی کرد که حالا به‌نام دانکی کونگ شناخته می‌شوند، از جمله واگن‌های معدن و توپ‌های بشکه‌ای. او ادامه داد:

به‌ویژه، Donkey Kong Country مکانیک‌های خاصی همچون توپ‌های بشکه‌ای و واگن‌های معدن را معرفی کرد. من خواستم آن عناصر را دوباره به بازی برگردانم و حس تخریب را به آن‌ها اضافه کنم. این باعث شد تا بخواهم خاطرات گذشته را با ایده‌های نوآورانه ترکیب کنم.

بازی Donkey Kong Bananza در تاریخ ۱۷ جولای (۲۶ تیر) به‌طور انحصاری برای نینتندو سوییچ ۲ عرضه خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا