بازی و سرگرمی

بازی Ghost of Yotei با تمرکز بی‌نظیر بر فراهم کردن آزادی بیشتر برای بازیکنان طراحی شده است

در اثر جدید استودیوی Sucker Punch به نام Ghost of Yotei، بازیکنان فرصتی بی‌نظیر برای پیگیری داستان بازی با آزادی بیشتر خواهند داشت. این عنوان ترکیبی از سفرهای زمانی، نبردهای شدید و یک سیستم روایت آزاد را در خود جای داده است.

نمایش اخیر این بازی به نحوه آزادی عمل در جهان آن تأکید نمود. دنیای بازی به عنوان فضایی برای مأموریت آتسو، شخصیت اصلی داستان، در راستای دستیابی به انتقام عمل می‌کند. استودیوی Sucker Punch با تأکید بر این نکته که این عنوان در مبارزات و همچنین در ساختار کلی خود از تنوع بالایی برخوردار است، به آنان اعلام کرد که بازی کاملاً در راستای آزادی عمل بازیکنان طراحی شده است. جیسون کانل و نیت فاکس، از توسعه‌دهندگان که در رویداد State of Play به عنوان روایت‌گر حضور داشتند، اظهار داشتند:

Ghost of Yotei شما را به انجام کار خاصی ملزم نخواهد کرد. این بازی به طور خاص بر آزادی عمل بازیکنان تمرکز دارد، بیشتر از سایر عناوین ما.

این رویکرد با معرفی چندین سیستم مختلف درون بازی همراه بود. استودیو خاطرنشان کرد که کاوش، روایت داستان، نبرد و پیشرفت هر یک به اندازه دیگری مهم هستند. این نمایش با تصاویری از گذشته آتسو آغاز شد. این فقط یک مکانیزم روایی است، اما بازیکنان می‌توانند با فشار دادن یک دکمه، احوالات زندگی و محیط آتسو را پیش از قتل خانواده‌اش به‌دست ۶ یوتی دوباره تجزیه و تحلیل کنند. در این حالت، مناظر اطراف تغییر خواهند کرد و به نظر می‌رسد که دنیای عظیم پر از رازهای پنهانی است.

در حین کاوش، به یک سیستم سرنخ‌یابی برخورد خواهید کرد که به عنوان ساختاری برای ادامه داستان عمل می‌کند. جمع‌آوری اطلاعات از طریق روش‌های مختلف مانند بازجویی از دشمنان، به کشف کارت‌های جدیدی منجر می‌شود که نقاط کلیدی، مأموریت‌ها و اهداف دیگر را به صورت تصویری در منو معرفی می‌کنند. شما می‌توانید با شکار دشمنان برای کسب جوایز، محراب‌های خاصی را پیدا کنید که مهارت‌های جدیدی را برای شما آزاد می‌کنند و همچنین با نقشه‌کش‌هایی که به کامل کردن بخش‌های گمشده نقشه کمک می‌کنند، دیدار کنید. کانل در این باره بیان کرد:

ما بر این باوریم که بهترین راه برای تجربه بازی، مشخص کردن هدفی برای خود و لذت بردن از مناظر و چشم‌اندازهای اطراف در مسیر رسیدن به آن است.

<pنکته قابل توجه دیگری که نشان داده شد این است که اسب شما در طول اردوگاه‌های شبانه همراه شما خواهد بود. این اردوگاه‌ها جایی است که می‌توانید غذا تهیه کنید و با شخصیت‌های مهم و متحدان جدید آشنا شوید. این افراد می‌توانند قابلیت‌ها و تجهیزات شما را ارتقاء دهند. استودیو Sucker Punch در این زمینه گفته است:

مدیریت به‌روزرسانی‌ها، منابع و زمان خرید آنها در یک بازی جهان باز بزرگ می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. در اردوگاه‌ها، اعضای گروه با شما ملاقات می‌کنند و به شما ارتقائات و اقلام منحصر به فردی ارائه می‌دهند. این کار کمک می‌کند تا همیشه فرصتی کافی برای آماده‌سازی برای مأموریت‌های جدید داشته باشید. نیازی به ترک محل اکتشاف نخواهید داشت، زیرا بازی به شما نزدیک می‌شود.

مبارزات نیز کاستی از سبک سامورایی و شینوبی نسخه پیشین بازی را در بر دارد، اطلاعاتی در مورد این بخش قبلاً منتشر شده است. آتسو قادر است از کاتانا، نیزه، شمشیرهای دوقلو، کوساری‌گامای زنجیردار و اوداچی استفاده کند. همچنین، شما یک مجموعه کامل از سلاح‌های دوربرد مانند کمان، تفنگ، کونای و پودر کور کننده را در اختیار دارید. این سلاح‌ها به جای حالت‌های مختلف کاتانا در Ghost of Tsushima عمل می‌کنند. به عنوان مثال، اوداچی گزینه‌ای ایده‌آل برای مقابله با دشمنان بزرگ و قدرتمند است. دشمنان نیز ممکن است سلاح خود را تغییر دهند؛ در یکی از صحنه‌ها، یک سامورایی نیزه‌ای به دست می‌گیرد که بهترین راه برای مقابله با او، استفاده از شمشیرهای دوقلوی آتسو است. اگرچه آتسو ممکن است در پی ضربه‌های سنگین سلاح خود را رها کند، اما قادر خواهد بود دشمنان را نیز خلع سلاح کند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، این سیستم بسیار جذاب و امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۱۰ مهر ۱۴۰۴ برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.

مقالات مرتبط

دکمه بازگشت به بالا