بازی و سرگرمی

بازینامه | هزینه ساخت بازی The Callisto Protocol حدود ۱۶۲ میلیون دلار بوده است

به تازگی، برآورد هزینه‌ای که کمپانی Krafton برای توسعه بازی The Callisto Protocol داشته است منتشر شده که چیزی بالغ بر ۱۶۲ میلیون دلار است و فعلاً هم بر اساس تحلیل‌ها، انتظار می‌رود ۲ میلیون نسخه از آن تا پایان سال به فروش رسیده است.

بازی The Callisto Protocol که جدیدتری محصول استودیوی بازی‌سازی Striking Distance شناخته می‌شود، برخلاف تمام هزینه‌های تبلیغاتی با نقد‌های متوسط منتقدان و فروش نسبتاً کمی در اختیار مخاطبان قرار گرفت. در گزارش جدیدی که شخصی با نام K-Odyssey از خبرگزاری یونهایپ منتشر کرد، تحلیلگرانی مانند Daishin Securities، Samsung Securities، Korea Investment & Securities و Hyundai Motor Securities اهداف فروش این محصول را کاهش داده‌اند.

کمپانی Krafton به عنوان ناشر بازی The Callisto Protocol انتظار فروش پنج میلیون نسخه‌ای در سراسر جهان از زمان انتشار تا بازه جاری را داشت؛ اما بر اساس اطلاعات فعلی، Samsung Securities توضیح می‌دهد که انتظار می‌رود تا پایان سال میلادی جاری، فقط ۲ میلیون نسخه از این بازی به فروش برسد که اختلاف فاحشی با برنامه مدیران دارد و حتی رسیدن به این رقم ۲ میلیونی هم کار آسانی نخواهد بود.

بودجه کلی بازی نیز برای توسعه سنگین بوده و هزینه‌ای برابر با ۲۰۰ میلیارد وون یا تقریباً ۱۶۱.۵۹۱ میلیون دلار در طول سه سال برای توسعه چنین محصولی پرداخته شده است. همین رقم به اندازه کافی دیوانه‌کننده و بالا هست و اگر هزینه‌های بازاریابی را هم حساب کنیم که بر عهده کمپانی Krafton بوده، رقمی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شود.

جزئیات بیشتر در مورد فروش کلی بازی The Callisto Protocol در گزارش سه ماهه کمپانی ناشر و در ماه فوریه منتشر خواهد شد. بازی The Callisto Protocol هم اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. تیم سازنده وعده داد که در آینده حالت‌های قابل بازی جدید، گسترش‌دهنده داستانی و سیستم New Game Plus را به محتوای آخرین ساخته خودشان اضافه کند. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی استودیوی بازی‌سازی Striking Distance، وب سایت بازینامه را حتماً دنبال کنید.

بیشتر بخوانید ...   گیمولوژی | رسانه تحلیلی بازی سازی | مقدمه‌ای بر برش عمودی (Vertical Slice)

هنوز در خصوص خرید این محصول مردد هستید؟ می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی The Callisto Protocol را به قلم سپهر ترابی از رسانه بازینامه مطالعه کنید:

« خمیازه بکش و الکی بترس! | نقد و بررسی بازی The Callisto Protocol »

سپهر در این نقد از بازی که به آن نمره ۵ از ۱۰ را داده، به طور خلاصه بیان می‌کند:

سعی کردم ذهن خودم را مدیریت کنم و از برخی از ایرادات چشم‌پوشی کنم ولی وقتی دیدم زاویه دوربین هم گاهی اوقات مشکل‌ساز می‌شود دود از سرم بلند شد. یا حتی تصور نمی‌کردم در یک بازی نسل نهمی دست کاراکتر اصلی در دیوار گیر کند و دشمنان از وسط آسمان ظاهر شود!

اینکه The Callisto Protocol برای بهینه اجرا شدن به بروزرسانی‌های مختلف نیاز دارد بزرگ‌ترین ضربه ممکن را به بازی زده است. این بازی مصداق بارز جمله «چی فکر می‌کردیم چی شد» است!

تنها به یک گروه این بازی را پیشنهاد می‌کنم. اگر شیفته و دیوانه بازی Dead Space هستید و بازی دیگری برای انجام ندارید! در غیر این‌صورت با تجربه نکردن این بازی چیزی از دست نخواهید داد چون در طول بازی فقط یک کار خواهید داشت. خمیازه بکش و الکی بترس!

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم از عملکرد کلی بازی The Callisto Protocol در روز اول انتشار ناراضی بودید و بعد از بهبود شرایط، باز به تجربه آن می‌پردازید؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را از طریق صفحه اصلی پیگیری و مطالعه کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا