بازی و سرگرمی

احتمال انتشار بازی CoD Black Ops 4 در سال 2018 میلادی وجود دارد

به نظر می‌رسد که علاقه‌مندان به مجموعه بازی‌های Call of Duty در سال آینده شاهد ملاقات با بازی CoD Black Ops 4 خواهند بود. احتمالی که به تازگی به شکل کاملا جدی از سوی یکی از شرکت‌های مهم و شناخته شده‌‌ی مالی و تحلیلی فعال در بازارهای مختلف جهان مطرح شده است. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با احتمال انتشار بازی CoD Black Ops 4 هستید، می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.

اکنون چند سالی است که شرکت اکتیویژن نوعی سیستم چرخشی را برای چگونگی تولید و انتشار نسخه‌های جدید از مجموعه بازی‌های Call of Duty تعیین نموده و وظیفه‌ی ساخت عناوین تازه از این مجموعه را به سه استودیوی Infinity Ward (سازندگان اصلی و خالقان سری CoD)، Treyarch و Sledgehammer واگذار کرده است. در واقع شرکت اکتیویژن از معدود شرکت‌هایی به شمار می‌رود که توانسته است این الگوی چرخشی را به شکل کاملا درست پیاده کند و به آفتی که طی سال‌های اخیر گریبانگیر سیستم چرخشی مجموعه بازی‌های Need for Speed یا Assassin’s Creed شد و به سیستم انتشار سالیانه‌ی نسخه‌های تازه از این مجموعه‌ها پایان داد، دچار نشود.

به هر حال سال گذشته شاهد انتشار بازی Call of Duty Infinite Warfare توسط اعضای استودیو Infinity Ward بودیم و تا حدود یک ماه دیگر هم اثر جدید اعضای استودیو Sledgehammer یعنی بازی Call of Duty WWII به طور رسمی به بازار عرضه می‌شود. بر این اساس سال آینده دوباره نوبت به اعضای استودیو Treyarch خواهد رسید تا روایت اختصاصی خود از مجموعه بازی‌های Call of Duty را در اختیار مخاطبان قرار دهند. حال تحلیل‌گران شرکت مالی و تحلیلی Cowen and Company مدعی آن هستند که این روایت اختصاصی نسخه‌ی جدیدی از زیرسری Black Ops یا به عبارتی بازی CoD Black Ops 4 خواهد بود. اثری که بنا به ادعای تحلیلگران شرکت مالی و تحلیلی مذکور در پاییز سال ۲۰۱۸ میلادی در اختیار علاقه‌مندان به عناوین شوتر اول شخص نظامی قرار خواهد گرفت.

بلک اپس

حفظ ریتم همیشگی و انتشار بازی CoD Black Ops 4

آن چه بیش از پیش هواداران زیرسری Black Ops را نسبت به ملاقات با بازی CoD Black Ops 4 در پاییز سال آینده امیدوار می‌کند، روال کاری اعضای استودیو Treyarch است. به طور کل اعضای استودیو Treyarch در طول هفت سال اخیر تنها روی زیرسری Black Ops کار کرده‌اند و طی این مدت اقدام به ساخت سه نسخه‌ی متفاوت از این زیرمجموعه نموده‌اند. بنابراین کاملا محتمل است که تجربه‌ی بعدی آن‌ها در سری Call of Duty نیز نسخه‌ای جدید از زیرسری محبوب Black Ops باشد.

به طور کل اگر گمانه زنی‌های موجود در رابطه با در دست ساخت بودن بازی CoD Black Ops 4 درست از آب در بیاید و هواداران مجموعه بازی‌های Call of Duty در پاییز سال آینده موفق به ملاقات با این بازی شوند، اعضای استودیو Treyarch می‌توانند رکورد تازه‌ای را به نام خود ثبت کنند. چرا که تا کنون هیچ کدام از عناوین ساخته شده در سری Call of Duty به نسخه‌ی چهارم خود نرسیده است. حتی زیرسری Modern Warfare که در میان مخاطبان این مجموعه‌ی شوتر نظامی از محبوبیت فراوانی برخوردار بود نیز (همانند عناوین کلاسیک این مجموعه یعنی سه نسخه‌ی نخست آن) در نسخه‌ی سوم به کار خود پایان داد.

ابهامات موجود در رابطه با تم کلی بازی CoD Black Ops 4

یکی از نکات مهمی که تحلیل‌گران شرکت Cowen and Company در اظهارات اخیر خود در رابطه با شرکت اکتیویژن به آن اشاره کرده‌اند، به عملکرد بهتر بازی Call of Duty WWII نسبت به نسخه‌ی سال قبل این مجموعه یعنی بازی Call of Duty Infinite Warfare مربوط می‌شود. به عبارت بهتر تحلیل‌گران شرکت مالی و تحلیلی Cowen and Company معتقدند که تخمین‌های آماری آن‌ها نشان از آن دارد که طی ماه‌های آینده بازی Call of Duty WWII عملکرد بسیار بهتری را در زمینه‌ی میزان فروش و جذب مخاطب نسبت به بازی Call of Duty Infinite Warfare از خود به نمایش خواهد گذاشت. موفقیتی که شاید بتوان آن را به تم کلی این بازی مربوط دانست. در واقع نسخه‌ی جدید از مجموعه بازی‌های Call of Duty قرار است مخاطبان این مجموعه را پس از سال‌ها به ریشه‌های اصلی خود یعنی دوران جنگ جهانی دوم باز گرداند. تصمیمی که از همان زمان معرفی بازی Call of Duty WWII به شدت مورد استقبال بازی‌دوستان و هواداران مجموعه بازی‌های Call of Duty قرار گرفت.

بازی بلک اپس

بازی Call of Duty Black ops 3 به عنوان پرفروش‌ترین نسخه در زیرسری Black Ops و یکی از پر فروش‌ترین عناوین سری CoD به شمار می‌رود.

به طور کل مخاطبان اصلی و قدیمی مجموعه بازی‌های Call of Duty طی چند سال اخیر بارها مراتب نارضایتی خود از چرخش محتوایی این مجموعه و متمایل شدن آن به جنگ‌های آینده گرایانه و نبردهای فضایی را اعلام کرده‌اند. نارضایتی‌هایی که سال گذشته و در جریان نخستین معرفی از بازی Call of Duty Infinite Warfare به اوج خود رسید و تریلر معرفی این بازی را به یکی از منفورترین نسخه‌های سری CoD تبدیل نمود. با این اوصاف باید دید که در صورت تایید رسمی فرآیند ساخت بازی CoD Black Ops 4 توسط اکتیویژن و Treyarch تصمیم آن‌ها در رابطه با تم کلی این بازی به چه ترتیبی خواهد بود. به این معنی که آیا قرار است همانند دو نسخه‌ی اخیر زیرسری Black Ops شاهد وقوع جنگ‌های رباتیک در آینده‌ای دور باشیم، یا این که اعضای استودیو Treyarch در بازی CoD Black Ops 4 نیز همانند بازی Call of Duty Black Ops ما را به دوران گذشته و مرور حوادث مهم تاریخی خواهند برد.

مسلما بسیاری از بازی‌دوستان (از جمله نگارنده‌ی این سطور) امیدوارند که اعضای استودیو Treyarch همان الگوی بازی Call of Duty Black Ops را در پیش بگیرند و چه در بخش تک نفره و چه در بخش آنلاین این بازی ما را به ملاقات با نبردهای کلاسیک ببرند. در هر حال باید دید که آیا فرآیند ساخت بازی CoD Black Ops 4 عاقبت به صورت رسمی توسط شرکت اکتیویژن و استودیو Treyarch تایید خواهد شد یا این که در نهایت شاهد معرفی اثر دیگری توسط ناشر و سازندگان این مجموعه طی ماه‌های آینده خواهیم بود.

مسلما معرفی رسمی نسخه‌ی جدید از مجموعه بازی‌های Call of Duty در زمانی زودتر از بهار آینده صورت نخواهد گرفت. اما احتمالا تا آن زمان شایعات فراوانی از گوشه و کنار در رابطه با نسخه‌ی بعدی از مجموعه بازی‌های Call of Duty منتشر خواهد شد. شایعاتی که شاید بتواند بخشی از ماهیت این بازی را برای بازی‌دوستان آشکار کند.

منبع: کامیک بوک (همراه با ترجمه، تالیف و ویرایش اختصاصی نویسندگان و مترجمان مجله قرمز)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش فناوری مجله قرمز یاری کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا