رمزارزها

نقد و بررسی ارز ایاس

ایاس ازجمله ارز‌های دیجیتال محبوب بازار است که طی چند سال گذشته، موفق شده‌است تا توجهات زیادی را به خود جلب کند. این شبکهٔ بلاکچینی و ارز دیجیتال EOS، هم‌اکنون در بین ارز‌های دیجیتال برتر بازار قرار دارند و احتمالاً شما نیز تا به امروز نام آن را شنیده باشید. اما ایاس چیست و آیا خرید EOS می‌تواند گزینهٔ خوبی برای سبد سرمایه‌گذاری شما باشد؟

 

با شبکهٔ EOS آشنا شوید

همان طور که در مقاله “ایاس از چه الگوریتمی استفاده می کند” گفته شد، EOS یک اکوسیستم بلاکچینی نسل جدید است که به‌دلیل عرضهٔ اولیهٔ سکه پرسروصدا و همچنین ویژگی‌های منحصربه‌فرد، از همان روز‌های اولیه، به‌عنوان یک ارز دیجیتال آینده‌دار به بازار معرفی شد. این بلاکچین با هدف ساده‌سازی برنامه‌نویسی، همچنین پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند و توسعهٔ برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (Dapps)، توسعه یافته و عرضه شده‌است.

یکی از ویژگی‌های جذاب بلاکچین EOS، در این است که از طریق ساختار منحصربه‌فرد فعالیتی خود، عملاً هزینه‌های تراکنش را حذف می‌کند. علاوه‌بر کارمزد‌های بسیار کم، این شبکه بسیار مقیاس‌پذیر است و با توجه به توان پردازش تراکنش، این شبکه حتی می‌تواند از شبکه‌های مالی و پرداختی محبوب جهانی مانند ویزا بهتر عمل کند، درنتیجه EOS هم‌اکنون به یک پلتفرم و زیرساخت ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز و علاقه‌مندان بلاکچینی تبدیل شده‌است.

برنامه‌های غیرمتمرکز و یا Dapps، برنامه‌هایی هستند که طیف وسیعی از خدمات را به شکلی غیرمتمرکز و برپایهٔ فناوری بلاکچین ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها برای فعالیت و پشتیبانی از کاربران، به شبکه‌های بلاکچینی متکی هستند و ویژگی‌های بلاکچین استفاده‌شده، به‌طور مستقیم در فعالیت و خدمات این برنامه‌ها اثرگذار است.

همانند اتریوم، EOS نیز به‌عنوان نوعی سیستم عامل برای این برنامه‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند و این شبکه شامل مجموعه‌ای از محبوب‌ترین خدمات و ابزار‌های موردنیاز توسعه‌دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز است، خدماتی که به‌طور قابل‌توجهی برنامه‌نویسی و عرضهٔ برنامه‌های غیرمتمرکز در EOS را ساده می‌کنند.

در EOS، بسیاری از مزایای محبوب‌ترین بلاکچین‌های موجود در بازار ترکیب شده‌است و توسعه‌دهندگان EOS ادعا می‌کنند که این شبکه دارای امنیت بیت‌کوین و سهولت برنامه‌نویسی موجود در اتریوم است. علاوه‌بر این ویژگی‌ها، EOS دارای مقیاس‌پذیری قدرتمندی است که حتی بهتر از ریپل عمل می‌کند.

تمام این خدمات، EOS را به یکی از بهترین پلتفرم‌ها و شبکه‌های بلاک‌چینی برای توسعه و پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل می‌کند. حامیان EOS حتی به این بلاکچین لقب قاتل اتریوم را داده‌اند و معتقد هستند که EOS درنهایت می‌تواند جایگزین این شبکهٔ محبوب جهانی شود. امروزه در حالی که خدمات و ویژگی‌های EOS بهتر است، اما این شبکه همچنان راه زیادی تا تصاحب جایگاه اتریوم دارد.

آغاز مسیر فعالیت EOS

تاریخچهٔ EOS در سال ۲۰۱۷ و با انتشار وایت پیپر این پروژه آغاز می‌شود. در این وایت پیپر، توسعه‌دهندگان هدف خود را ایجاد یک پلتفرم بلاکچینی برای توسعهٔ برنامه‌های غیرمتمرکز با توان پردازش امن هزاران تراکنش در ثانیه توضیح داده‌اند.

از همان ابتدای مسیر فعالیت، EOS با هدف تبدیل شدن به سیستم عامل برتر Dapp توسعه یافت و درنتیجه، EOS شامل برخی از ویژگی‌های جذاب این حوزه مانند احراز هویت یکپارچه کاربران، ذخیره‌سازی ابری و میزبانی سرور است که برای توسعه‌دهندگان بسیار کاربردی هستند.

نرم‌افزار منبع‌باز مبتنی‌بر بلاکچین EOS در ۱ ژوئن سال ۲۰۱۸ منتشر شد و موفق شد تا در عرضهٔ اولیه سکه نیز رکوردشکنی انجام دهد. عرضهٔ اولیه سکه EOS از ۲۶ ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شد و طی یک سال، موفق شد تا بیش از ۴٫۱ میلیارد دلار سرمایه جمع کند که رکوردی در زمان خود محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید ...   رقیب اتریوم در صدر رده بندی گیت هاب

در زمان عرضهٔ اولیهٔ سکهٔ بلاکچین، EOS وجود نداشت، بنابراین توسعه‌دهندگان، توکن ایاس را روی بلاکچین اتریوم برای جمع‌آوری سرمایه منتشر کردند و EOS مسیر خود را به‌عنوان یک توکن ERC-20 آغاز کرد. براساس داده‌های منتشرشده، تمام سرمایهٔ جمع‌آوری‌شده در عرضهٔ اولیه برای تکمیل بلاکچین و رشد اکوسیستم EOS مصرف شد.

در اسفند ماه ۱۴۰۱، قیمت ایاس ۱٫۲۲ دلار است و با ارزش بازار ۱٫۳ میلیارد دلاری، در جایگاه ۴۴ ارز‌های برتر بازار قرار گرفته‌است. در حالی که این جایگاه در بازار قابل توجه و بسیار خوب است، اما قیمت ایاس همچنان با هدف خود و کسب جایگاه اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار فاصلهٔ زیادی دارد.

هم‌اکنون برخی از تحلیلگران معتقد هستند که EOS همچنان فرصت رشد زیادی دارد و این قیمت EOS می‌تواند بهترین زمان برای خرید ایاس و آغاز سرمایه‌گذاری در این بلاکچین باشد.

ایاس، بلاکچین آینده‌دار برنامه‌های غیرمتمرکز

ترکیبی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تیم توسعه‌دهندگان باتجربهٔ آن، EOS را به یک پروژهٔ معتبر و جذاب در فضای ارز دیجیتال تبدیل کرده‌است.

توسعه‌دهندگان EOS در زمان راه‌اندازی و مسیر توسعهٔ آن، هر آنچه یک توسعه‌دهندهٔ بلاکچینی نیاز دارد را توسعه و عرضه کرده‌اند و به این ترتیب، قابل پیش‌بینی است که اکوسیستم EOS طی سالیان آینده، می‌تواند به رشد و گسترش خود ادامه دهد. این پتانسیل و ویژگی‌های فنی، ازجمله دلایل اصلی علاقهٔ بسیاری برای خرید EOS و سرمایه‌گذاری در این شبکه است.

جمع‌بندی

با وجود تمام مزایا و ویژگی‌ها، به‌طور قطع نمی‌توان گفت که EOS می‌تواند درنهایت ETH را در رقابت طولانی مدت خود شکست دهد. در حالی که مقیاس‌پذیری بهتر، کارمزد کمتر، سرعت بیشتر و ابزار‌های پیشرفته EOS را به گزینهٔ بهتری برای توسعهٔ برنامه‌های غیرمتمرکز تبدیل می‌کند، اما هم‌اکنون بسیاری از توسعه‌دهندگان همچنان اتریوم را به‌عنوان بستر توسعه و عرضهٔ برنامه‌های خود انتخاب می‌کنند.

در بازار ارز‌های دیجیتال، مزایای بهتر فنی به خودی خود نمی‌تواند منجربه افزایش قیمت EOS شود و محبوبیت و اعتبار شبکه نیز نقش مهمی دارد، هم‌اکنون اتریوم پس از بیت‌کوین، دومین ارز دیجیتال برتر بازار است، پس طبیعی است که تقریباً تمام سرمایه‌گذاران بازار نام آن را شنیده‌اند و با بلاکچین اتریوم آشنا هستند.

اتریوم جامعهٔ بسیار بزرگی از طرفداران ارز‌های دیجیتال را در اختیار دارد و این جامعه یک برگ برندهٔ بزرگ برای این شبکهٔ محبوب جهانی است. با این حال بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که به‌مرور زمان ویژگی‌های فنی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و می‌توانیم شاهد رشد قیمت EOS و افزایش استفاده از این شبکهٔ بلاکچینی پیشرفته باشیم.

باوجوداین، پیش‌بینی می‌شود با افزایش علاقهٔ عمومی به فناوری بلاکچین و برنامه‌های غیرمتمرکز، استفاده از خدمات EOS و خرید ایاس در میان سرمایه‌گذاران بازار گسترش پیدا کند. درنهایت پیشنهاد می‌کنیم ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را نادیده نگیرید و قیمت ایاس را قبل از سرمایه‌گذاری به‌طور دقیق بررسی و تحلیل کنید. قبل از خرید ایاس، تحلیل و بررسی بازار می‌تواند نقاط مناسب ورود برای کسب بیشترین میزان سود را به شما نشان دهد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا