رمزارزها

نزاع سیاستمداران آمریکایی بر سر رمزارزها بالا گرفت؛ نماینده کنگره، رئیس SEC را از کار بیکار می‌کند!

دشمنی عجیب رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منجر به نزاع سیاستمداران آمریکایی بر سر رمزارزها با وی شده و حالا احتمال اخراج وی نیز مطرح است.

در چند سال اخیر، بارها از سوی کمیسیون SEC اقداماتی علیه شرکت‌‌های رمزارزی مانندRipple ،LBRY و Coinbase به اتهام نقض قوانین، صورت پذیرفته است. همچنین این سازمان طی مراحل مختلف استیبل‌کوین‌ها را نیز مورد هدف قرار داده است. باتوجه به این امر، برخی از منتقدان استدلال کرده‌اند که SEC به جای ایجاد مقررات واضح، از اقدامات اجرایی برای توسعه قوانین موردی بهره برده است.

در پی اقدامات سخت‌گیرانه «گری گنسلر»، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پیرامون بازار رمز ارزها، «وارن دیویدسون» (Warren Davidson)، نماینده کنگره ایالات متحده خبر از درنظر گرفتن قانونی برای اخراج وی داده است. بنابراین، احتمال اخراج گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون SEC در پی نزاع سیاستمداران آمریکایی بر سر رمزارزها دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: برنامه فروش بیت‌کوین‌های دولت آمریکا فاش شد

نزاع سیاستمداران آمریکایی بر سر رمزارزها با SEC

دیویدسون طی توییتی اعلام کرده که جهت اصلاح برخی از موارد سوءاستفاده‌های پر تعداد، من اقدام به معرفی قانونی کرده‌ام که ضمن برکناری رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار و یک مدیر اجرایی را جایگزین این منصب خواهد کرد که به هیئت مدیره (جایی که اختیارات در آن مستقر است) گزارش ارسال خواهد کرد. وی همچنین اضافه کرد، روسای سابق کمیسیون بورس و اوراق بهادار واجد شرایط لازم برای تصدی این مقام نیستند.

براساس گزارش‌ها، بعد از جدیدترین اعلامیه SEC در خصوص بازنگری در تعریف «مبادله و صرافی»، این نماینده کنگره که از طرفداران رمزارزها به‌شمار می‌آید، از قصد خود برای برکناری جنسلر از سمت خود سخن گفت.

لازم به ذکر است که قبلاً هم اصلاحات مشابهی در ژانویه 2022 پیشنهاد شده بود. در آن هنگام، گروه‌های حامی کریپتو ادعا داشتند که دخالت بیش از حد SEC توانایی ایجاد خطر برای مشارکت در این فضا را خواهد داشت.

نزاع سیاستمداران آمریکایی بر سر رمزارزها

هیستر پیرس، کمیسیونر SEC، که به علت مواضع طرفدارانه رمزارزی خود به عنوان «مادر رمزارزها» محسوب می‌شود، طی بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اصلاحات پیشنهادی جدید SEC بیان داشت: «رکود، تمرکز، مهاجرت و انقراض، کلیدواژ‌ه‌های آخرین حرکت سازمان SEC است.»

پیرس همچنین اضافه کرد که به‌جای پذیرش وعده‌های فناورانه جدید همچون قبل، در اینجا پیشنهاد می‌شود که از رکود، تمرکز اجباری، اصرار به مهاجرت و اشتیاق از انقراض فناوری جدید استقبال نکنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نزاع سیاستمداران آمریکایی بر سر رمزارزها با SEC چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا