رمزارزها

میزان جستجوهای مربوط به کریپتو در گوگل به پایین‌ترین سطح خود رسید

آرامش دو ماهه هیاهوی پیرامون رمزارز و ارزهای دیجیتال، باعث شده تا میزان جستجوی عبارت «کریپتو» و دیگر اصطلاحات رایج این حوزه در مقایسه با سال 2021 کاهش شدیدی پیدا کند.

براساس گزارش کوین‌تلگراف از داده‌های Google Trends، اصطلاح «کریپتو» در حال حاضر دارای امتیاز جستجو 17 است که فاصله زیادی با نقطه عطف خود در ماه می سال 2021 و امتیاز 100 در آن زمان دارد. بیت کوین و اتریوم نیز مسیر نزولی مشابهی را در موتورهای جستجو دنبال کرده‌اند.

روند جستجوی کریپتو در گوگل طی سال‌های گذشته

طبق آمار گوگل ترندز، در ماه می سال 2021 جستجوهای مربوط به کریپتو به نقطه اوج خود رسید، اما تا پایان آن سال، شاهد نوسان‌های زیادی بوده‌ایم. در ابتدای سال 2022 (ماه ژانویه)، امتیاز جستجوی کریپتو در گوگل 74 بوده که این بالاترین امتیاز ثبت شده آن در سال میلادی گذشته بوده است. اما در سال 2023 همه‌چیز متفاوت بوده و تاکنون بالاترین امتیاز ثبت شده، در ماه مارس رخ داده که در آن زمان واژه کریپتو امتیاز ناچیز 24 را به دست آورده است. این روند نزولی همچنان ادامه داشته و در دوره زمانی 28 می تا 3 ژوئن (7 تا 13 خرداد) به 17 رسیده است.

دلایل زیادی برای کاهش علاقه نسبت به این عبارات در موتورهای جستجو وجود دارد که از فروپاشی بیشتر اکوسیستم Terra Luna و همچنین سقوط صرافی FTX به‌عنوان دلایل اصلی یاد شده است.

بیشتر بخوانید ...   نکات مهمی که قبل از خرید ارزهای دیجیتال باید بررسی کنید!

همچنین این کاهش علاقه آنلاین در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت بیت‌کوین به مدت 10 هفته حدود 28 هزار دلار ثابت مانده است. «گای ترنر» که معمولاً با عنوان «دفتر سکه» شناخته می‌شود، در توییتر گفته بود که این کاهش علاقه همچنین با حجم معاملات کمتر صرافی‌ها همراه شده است که به ادعای او، ماه گذشته به پایین‌ترین حد خود در 32 ماه گذشته رسیده است.

شاخص Crypto Fear & Greed نیز داستان مشابهی را روایت می‌کند که به گفته آن (تصویر بالا)، احساسات بازار نسبت به کریپتو حدود یک ماه، حول امتیاز فعلی 53 (که منطقه خنثی محسوب می‌شود) در نوسان است.

با این حال، میزان جستجو عبارت‌های «سرمایه‌گذاری غیرمتمرکز» (decentralized finance) و «defi» در سال 2023 افزایش پیدا کرده است و میزان جستجوی عبارت «memecoin» در اوایل ماه می به اوج خود رسید. در حال حاضر، نیجریه بیشترین میزان جستجوهای مرتبط با کریپتو را به خود اختصاص داده است و کمتری جستجوها از کشورهای آمریکای جنوبی انجام می‌شود.

از سویی دیگر، علاقه زیادی که اخیراً در زمینه هوش مصنوعی شکل گرفته، باعث شده تا جستجوهای مربوط به آن سر به فلک بکشد.



مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا