رمزارزها

صرافی بایننس به نقض قوانین آمریکا متهم شد

کمیسیون CFTC آمریکا ضمن شکایت از بزرگترین صرافی متمرکز بازار کریپتو یعنی بایننس، این صرافی و مدیرعامل آن (چانگ‌پنگ ژائو) را به نقض قوانین آمریکا متهم کرد.

کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا در ایالات متحده (CFTC) طی شکوائیه‌ای علیه بایننس و بنیان‌گذار این صرافی بزرگ یعنی چانگ‌پنگ ژائو (ملقب‌به سی‌زی) اتهام نقض قوانین آمریکا را به آن‌ها وارد کرده است. به گزارش خبرگزاری CNBC، این شکایت درواقع شامل یکی از مدیران ارشد سابق بایننس به نام ساموئل لیم نیز می‌شود. به ادعای کمیسیون CFTC بایننس به‌صورت فعال اقدام به ترغیب و وسوسه کاربران آمریکایی کرده و در حقیقت قوانین خودش را رعایت نکرده است.

از طرفی مدیرعامل بایننس ساعاتی پس از ثبت شکایت، طی بیانیه‌ای رسمی بیان داشت که آنچه CFTC مدعی است حکایت از تمامی حقایق ندارد و بایننس تاکنون بارها همکاری‌هایی با نهادهای مجری قانون آمریکایی و بین‌المللی داشته است. طبق اعلام چانگ‌پنگ ژائو بایننس از ابتدای سال 2023 تا به امروز حدود 160 میلیون دلار دارایی را با دستور مستقیم نهادهای مجری قانون توقیف کرده است.

بیشتر بخوانید: فهرست طلبکاران صرافی FTX منتشر شد؛ از اپل و گوگل تا نتفلیکس و توییتر!

ماجرای اتهام نقض قوانین آمریکا به بایننس

کمیسیون CFTC ادعا می‌کند که بایننس، ژائو و لیم هشت ماده‌ اصلی قانون مبادله‌ی کالا را رعایت نکرده‌اند، ازجمله قانونی که مقرر می‌دارد سازمان‌هایی همچون بایننس وظیفه شناسایی موارد پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را برعهده دارند و باید از آن جلوگیری کنند. طبق گفته منابع آگاه بایننس، علاوه‌بر آمریکا، در چین هم اقداماتی شبیه به ادعاهای CFTC داشته است.

بیشتر بخوانید ...   افزایش قیمت رمزارز گیمر با توییت جدید ایلان ماسک!

نقض قوانین آمریکا

به بیان کمیسیون CFTC چانگ‌پنگ ژائو به‌نظر به صورت هدفمند اقداماتی به انجام رسانده تا عملیات مخفی‌سازی محل فعالیت زیرشاخه‌های مختلف بایننس را به خوبی انجام دهد. به ادعای این کمیسیون، بایننس برخی برنامه‌های به خصوص برای کاربران VIP خود که از هویت و محل زندگی آن‌ها مطلع بوده ارائه داده است. بایننس به کاربران VIP اجازه داده که اگر آن‌ها مورد تعقیب نهادهای مجری قانون یا مسدودیت دارایی‌ها قرار گیرند، خروج هرآنچه را که در این پلتفرم رمزارز دارند، امکان‌پذیر خواهد بود.

این شکایت جدید از بایننس احتمالاً عملیات‌های کاری آن را با اختلال روبرو کنند. به باور تحلیلگران بایننس باید جهت شکایت‌های بیشتر از سوی نهادهای رگولاتوری ایالات متحده آمادگی پیدا کند. کمیسیون CFTC در کنار جریمه، از دادگاه درخواست اعلام ممنوعیت معامله و ثبت‌نام در بایننس را داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نقض قوانین آمریکا توسط بایننس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا