رمزارزها

آموزش خرید و فروش لایت کوین در ایران

در دهه اخیر و پس از شکوفایی بیت کوین، بسیاری از آلت‌کوین‌ها برای ارزش‌دادن به این صنعت ظهور کردند. در این بین مانند نقره در کنار طلا، Litecoin، یکی از اولین رمزارز‌هایی بود که پس از بیت کوین وارد دنیای کریپتو شد. این پروژه با هدف تسریع تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های کارمزد، به‌عنوان یک روش پرداخت دیجیتال جهانی کار خود را شروع کرد.

آیا شما درزمینه ارز‌های دیجیتال یک فرد تازه‌کار هستید یا اینکه به‌عنوان تریدر حرفه‌ای فعالیت می‌کنید؟ شاید علاقه‌مند باشید که در رمزارز لایت کوین (LTC) نیز سرمایه‌گذاری کنید؛ اما چگونه؟ در این متن همراه ما باشید تا شما را با روش خریدوفروش لایت کوین (LTC) از صرافی‌‌های ایرانی و خارجی آشنا کنیم.

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC) چیست؟

لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین ارز‌های رمزنگاری‌شده و یکی از اولین آلت‌کوین‌های موفق جهان در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که این رمزارز مبتنی بر کد منبع Bitcoin است، هر دو ارز دیجیتال از نظر مکانیسم به‌طور یکسان عمل می‌کنند. همچنین با توجه به ارزش بازار، LTC در میان دارایی‌های دیجیتال برتر قرار دارد.

پلتفرم LTC مشابه BTC، از یک بلاکچین منبع‌باز بهره می‌برد؛ اما درمقابل، چند تفاوت کلیدی بین این دو رمزارز وجود دارد. در لایت کوین، پردازش و تأیید تراکنش سریع‌تر انجام شده و کارمزد کمتری نیز دریافت می‌شود. البته با 84 میلیارد توکن، یکی از رمزارز‌های راحت‌تر و در دسترس‌تر برای سرمایه‌گذاری است. در این شبکه از الگوریتم اثبات کار Scrypt که بسیار ایمن‌تر از الگوریتم‌های هش است، استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: همه‌چیز درباره لایت کوین

چگونه خریدوفروش رمزارز لایت کوین را انجام دهیم؟

شما می‌توانید به‌آسانی رمزارز LTC را از صرافی‌های ایرانی و خارجی با چندین ارز مختلف فیات یا سایر ارز‌های دیجیتال مبادله کنید. اگر قصد سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال لایت کوین را دارید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

یک صرافی معتبر ارز دیجیتال انتخاب کنید.

همان‌طور که به آن اشاره کردیم؛ ارز دیجیتال لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین رمزارز‌های بازار است؛ ازاین‌رو در بسیاری از صرافی‌های دنیا لیست شده؛ اما با مراجعه به سایت CoinMarketCap و جستجوی توکن LTC می‌توانید، صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از این ارز را مشاهده کنید. سپس آن‌ها را از نظر کارمزد، امنیت، حجم معاملاتی و سادگی رابط کاربری مقایسه کرده و یکی را انتخاب کنید.

البته یک راه آسان برای خریدوفروش لایت کوین، استفاده از صرافی‌های ایرانی است. برای این منظور کافی یک صرافی مورد اعتماد را یافته، سپس براساس قوانین در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید. پس از تأیید احراز هویت شما، امکان معامله این رمزارز از سوی صرافی فراهم خواهد شد. در این مرحله از طریق درگاه آنلاین بانکی، حساب کاربری خود در صرافی را شارژ کرده و به میزان دلخواه خود Litecoin بخرید.

از طرفی می‌توانید صرافی‌های خارجی معتبری مانند بایننس (Binance)، کوین بیس (CoinBase)، کوکوین (Kucoin)، کراکن (Kraken) و… را انتخاب کنید. البته باید دقت داشته باشید که با توجه به تحریم ایران، امکان ثبت‌نام و احراز هویت مستقیم با آی‌پی کشور ایران برای کاربران فراهم نیست.

از‌این‌رو پیشنهاد می‌شود با اطلاعات کافی در این مورد، اقدام به خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های بین‌المللی بکنید. در هر صورت شما برای خرید لایت کوین با این روش، باید از قبل مقداری تتر تهیه کرده و از کیف پول خود به این صرافی‌ها انتقال دهید. یکی از نمونه‌های پرکاربرد جفت معاملاتی این رمزارز، LTC/USDT است که در تمامی صرافی‌ها می‌توانید، تتر‌های خود را به LTC تبدیل کنید.

کیف پول مناسب انتخاب کنید.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند رمزارز‌های خود را در یک کیف پول خارج از صرافی ذخیره کرده تا به حفظ امنیت دارایی‌های خود در برابر هکر‌ها کمک کنند. البته پس از انتخاب ولت، حتماً در حفظ و نگهداری کلید خصوصی آن دقت داشته باشید. درواقع باید از کیف پولی استفاده کنید که از رمزارز لایت کوین پشتیبانی کرده و درعین‌حال امنیت بسیار بالا و رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از امن‌ترین ولت‌های بازارند که به شما امکان می‌دهند ارز دیجیتال لایت کوین را به‌صورت آفلاین ذخیره کنید. Leger ،Trezor و BitBox از معروف‌ترین ولت‌های سخت‌افزاری هستند. همچنین می‌توانید برای نگهداری کوتاه‌مدت از بین کیف پول‌های نرم‌افزاری که به ولت‌های داغ نیز معروف شده‌اند، انتخاب کنید. اتمیک، Litewallet، تراست ولت و Exodus از کیف پول‌های نرم‌افزاری معتبر برای این توکن هستند.

تفاوت خرید و استخراج ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

در بخش‌های قبل در مورد خرید مستقیم این ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های ایرانی و خارجی برای شما گفتیم. اما یکی دیگر از راه‌های به‌دست‌آوردن لایت کوین، استخراج (ماینینگ) است که البته هزینه‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را نیز دارد. شبکه Litecoin براساس الگوریتم اثبات کار (POW) فعالیت می‌کند.

ازاین‌رو ماینر‌ها سعی می‌کنند با استفاده از کامپیوتر‌ها یا دستگاه‌های ASIC، یک معمای محاسباتی پیچیده را حل کنند تا پاداش اضافه‌کردن بلوک بعدی تراکنش‌ها به شبکه لایت کوین را به‌صورت توکن LTC به‌دست آورند. درواقع بهترین شانس یک ماینر برای کسب سود، پیوستن به یک استخر استخراج، استفاده از منبع ارزان برق و دریافت سخت‌افزار کم‌هزینه است. به همین دلیل می‌توان تفاوت خرید و استخراج Litecoin را در هزینه‌های اولیه ماینینگ دانست.

و در پایان؛ آینده لایت کوین چگونه است؟

لایت‌کوین مطمئناً یکی از محبوب‌ترین ارز‌های رمزنگاری‌شده در بازار بوده و به‌طور کلی آینده آن امیدوار‌کننده به‌نظر می‌رسد؛ زیرا هم از طرف سرمایه‌گذاران برجسته و هم از سمت متخصصان صنعت ارز‌های دیجیتال حمایت می‌شود.

قابل ذکر است که لایت کوین موردتوجه لیگ‌های مختلف ورزشی نیز قرار دارد. همچنین به‌دلیل فعالیت بالای توسعه‌دهندگان این شبکه و رابط کاربرپسند آن، اغلب به‌عنوان یک بستر آزمایشی برای سایر پروژه‌های ارز دیجیتال عمل می‌کند.

لایت کوین با حفظ جایگاه خود در لیست ارز‌های دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، به‌طور گسترده توسط نهاد‌های نظارتی در بسیاری از کشور‌ها پشتیبانی می‌شود و یکی از اولین رمزارز‌هایی بوده که وارد صنعت کریپتو شده است.

علاوه‌براین، این پروژه دارای یک جامعه فعال و حامیان متعددی است که آینده‌ای صعودی را برای LTC متصور هستند. درنهایت به این نکته نیز توجه داشته باشید که این متن یک توصیه سرمایه‌گذاری نیست. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد خرید ارز دیجیتال تحقیقات خود را انجام دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا