رمزارزها

به هیچ‌کس توصیه نمی‌کنم روی دوج کوین قمار کند

ایلان ماسک که بارها در حمایت از دوج کوین حرف زده و حتی چند وقت پیش لوگوی توییتر را به لوگوی این پروژه رمزارزی تبدیل کرده بود، حالا در رویدادی بالاخره از قالب شوخ‌طبعی خارج شده و به‌شکل جدی درباره سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال حرف زده است.

مدیرعامل تسلا به‌صورت مجازی در کنفرانس وال استریت ژورنال حاضر شد و درباره سرمایه‌گذاری روی کریپتو گفت: «به هیچ‌کس توصیه نمی‌کنم که رمزارز بخرد یا کل سرمایه‌اش را روی دوج کوین قمار کند.» این یکی از معدود دفعاتی است که ماسک از شخصیت همیشگی خود در شبکه‌های اجتماعی خارج شده و به‌طور جدی به سرمایه‌گذاران درباره ارزهای دیجیتال هشدار داده است.

دوج کوین هنوز رمزارز محبوب ایلان ماسک است

البته ایلان ماسک در همین کنفرانس اعلام کرد که دوج کوین همچنان رمزارز محبوب اوست چون از همه بامزه‌تر است و البته سگ دارد. بااین‌حال، او دوباره تأکید کرد که ابزار علاقه شخصی‌اش نباید به‌عنوان عاملی برای تشویق کاربران به سرمایه‌گذاری در این پروژه در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید ...   بهترین اندیکاتور سیگنال خرید و فروش

دوج کوین احتمالاً اولین رمزارزی بود که با هدف شوخی در سال 2013 ساخته شد. این پروژه در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و حالا ارزش بازار آن بیش از 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود. ماسک هم چند سالی است که از این پروژه حمایت می‌کند و حتی در برنامه تلویزیونی Saturday Night Live از خود با عنوان «پدر دوج» یاد کرده بود.

ازاین‌رو، طرفداران دوج‌کوین و فعالان بازار رمزارزها هم به ایلان ماسک چشم دوخته بودند، و هر بار که او توییتی درباره این رمزارز منتشر می‌کرد، قیمت این ارز دیجیتال بالا و پایین می‌شد. این اتفاق تا حدی بالا گرفت که عده‌ای از سرمایه‌گذاران این بازار از ماسک به‌خاطر کلاهبرداری از طریق تغییر قیمت دوج کوین شکایت کردند. بااین‌وجود، ایلان ماسک همچنان به حمایت از دوج ادامه داده است، هرچند که حالا می‌گوید توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری روی این پروژه ندارد.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا