رمزارزها

بنیان‌گذار صرافی FTX به پرداخت رشوه 40 میلیون دلاری به چینی‌ها متهم شد

روزهای تلخ بنیان‌گذار صرافی FTX همچنان ادامه دارد و در جدیدترین اتهامات درباره وی، بحث پرداخت رشوه 40 میلیون دلاری به مقامات چینی مطرح شده است.

به‌نظر ماجراهای اتهامات «سم بنکمن فرید»، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته FTX حالاحالاها ادامه دارد. اخیراً وی با اتهام جدید پرداخت رشوه به مقامات چینی روبرو شده است. براساس ادعای وزارت دادگستری ایالات متحده، او مجوز پرداخت 40 میلیون دلار رشوه به یک یا چند مقام دولتی چینی را صادر کرده و درواقع در اجرای این امر نیز مشارکت فعال داشته است.

این‌ در حالی است که بنکمن فرید در اواخر سال میلادی گذشته به علت جرایمی چون کلاهبرداری و پولشویی بازداشت و تفهیم اتهام شده است. او سپس در مدتی بعد با وثیقه سنگین 250 میلیون دلاری آزاد شد، بااین‌حال دادستان‌های فدرال چندین اتهام جدید را در ادامه مبنی بر اقدامات مجرمانه وی مطرح کردند. حالا با اضافه شدن رشوه به مجموع اتهامات پرونده این شخص، به‌نظر در آینده مبلغ وثیقه جهت آزاد ماندن او هم با افزایش بیشتری روبرو شود.

بیشتر بخوانید: فهرست طلبکاران صرافی FTX منتشر شد؛ از اپل و گوگل تا نتفلیکس و توییتر!

اتهام پرداخت رشوه به بنیان‌گذار صرافی FTX

طبق اسناد ثبت‌شده از سوی وزارت دادگستری آمریکا، بنیان‌گذار صرافی FTX تلاش داشته تا با پرداخت 40 میلیون دلار رشوه به چینی‌ها، اقدام به آزادسازی دارایی‌های مسدودشده Alameda، یکی از شرکت‌های تحت مالکیت صرافی ورشکسته FTX کند. براساس ادعاهایی در این ارتباط شرکت مذکور حدود 1 میلیارد دلار رمزارز در اختیار داشته است. طبق اعلام مقامات آمریکایی وی در ابتدا به طرق دیگری برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده، تلاش کرده، اما پس از روبرویی با مشکل، درنهایت به گزینه رشوه روی آورده است.

بنیان‌گذار صرافی FTX

مطابق بررسی‌های انجام پذیرفته از طرف وزارت دادگستری دارایی‌های شرکت Alameda در نوامبر سال 2021 از حالت بلوکه آزاد شده است. پس از آزادسازی این اموال، پرداخت ده‌ها میلیون دلار دیگر از سوی بنکمن فرید در قالب رمزارز برای تکمیل فرایند پرداخت مبلغ رشوه انجام گرفته است. همچنین شرکت اعلام کرد، از این دارایی‌ها در معاملات و سرمایه‌گذاری‌های آینده خود استفاده کرده است.

بنیان‌گذار صرافی ورشکسته FTX حالا با اتهامات بسیاری مواجه است و به قید وثیقه تحت شرایط خاصی آزاد شده است. ازجمله این شرایط آزادی فعلی او باید به عدم دسترسی به گوشی هوشمند اشاره داشت. تلفن همراه غیرهوشمند وی به اینترنت یا پیام‌رسان سیگنال نیز حتی دسترسی نخواهد داشت؛ سیگنال برنامه‌ای است که طبق ادعاهایی وی در گذشته برای ارتباط با همکاران خود مورد بهره‌برداری قرار داده است. او همچنین موظف به تحویل لپ‌تاپ خود جهت پیکربندی به مقامات دولتی بوده تا تنها توانایی دسترسی به برخی سایت‌های خاص مثل یوتیوب، نتفلیکس و ویکی‌پدیا برای وی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص اتهام به بنیان‌گذار صرافی FTX مبنی‌بر پرداخت 40 میلیون دلار رشوه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا