رمزارزها

امارات از استراتژی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود رونمایی کرد

بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که انتظار دارد مرحله اول استراتژی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را در اواسط سال 2024 تکمیل کند. مرحله اول آن شامل فرآیند اثبات مفهوم CBDC برای عمده فروشی و خرده فروشی می‌شود.

بانک مرکزی امارات متحده عربی (CBUAE) همچنین همکاری خود با G42 Cloud، پلتفرم ابری مستقر در این کشور و همچنین شرکت بلاک‌چین R3 مستقر در نیویورک را اعلام کرد که به ترتیب به عنوان ارائه‌دهنده زیرساخت و فناوری این برنامه، با CBUAE تعامل خواهند داشت.

در بیانیه CBUAE آمده است که انتظار می‌رود فاز اول CBDC (درهم دیجیتال) که شامل سه مرحله اصلی خواهد بود، طی 12 تا 15 ماه آینده تکمیل شود.

مراحل مختلف تحقق ارز دیجیتال بانک مرکزی امارات

اولین مرحله، رونمایی تدریجی پروژه در حال انجام mBridge است که با همکاری بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS) و بانک‌های مرکزی هنگ کنگ، چین، امارات متحده عربی و تایلند برای مطالعه پرداخت‌های فرامرزی و معاملات چندگانه CBDC انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید ...   پراپ فرم رگوله Prop Trade Fund برای معامله بدون سرمایه اولیه

مرحله دوم فرآیند اثبات مفهوم برای یک پل دوجانبه CBDC با هند و سومین مورد فرآیند اثبات مفهوم برای یک ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده فروشی و خرده فروشی داخلی است که برنامه‌های آن اولین بار در ماه گذشته اعلام شد.

امارات متحده عربی برنامه درهم دیجیتال خود را به عنوان یکی از 9 ابتکار کلیدی برنامه جدید تحول زیرساخت مالی خود اعلام کرده بود، در زمانی که بانک‌های مرکزی سراسر جهان در حال کار برای کاوش در زمینه ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند. برخی از طرح‌هایی که در برنامه تحول زیرساخت مالی امارات، یعنی FIT گنجانده شده است عبارتند از: طرح کارت داخلی، eKYC، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، فناوری نظارتی، هاب نوآوری و پلتفرم پرداخت فوری. ادغام کامل این برنامه FIT برای سال 2026 در نظر گرفته شده است.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا