رمزارزها

افشاگری ایلان ماسک از دسترسی کامل دولت آمریکا به اطلاعات کاربران توییتر

افشاگری ایلان ماسک از دسترسی کامل دولت آمریکا به اطلاعات کاربران توییتر خبرساز شد. پشت پنجره رصد 100درصدی دولت آمریکا چیست؟

ایلان ماسک به‌عنوان مالک و مدیرعامل توییتر در یک افشاگری جدید از دسترسی کامل دولت آمریکا به اطلاعات کاربران توییتر خبر داد. وی گفت که دولت آمریکا تمامی فعالیت‌های کاربران توییتر حتی قسمت دایرکت این شبکه اجتماعی را نیز بررسی می‌کند. جالب اینجاست که پس‌از افشاگری ماسک، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و دوج کوین با کاهش قیمت عجیبی همراه شدند.

بیشتر بخوانید: رادیو عمومی ملی آمریکا توییتر را ترک می‌کند!

دسترسی کامل دولت آمریکا به اطلاعات کاربران توییتر

ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز فاش کرد که سازمان‌های مختلف دولتی ایالات متحده عملاً به همه فعالیت‌های کاربران توییتر از جمله DM (پیام دایرکت) دسترسی کامل دارند. این افشاگری‌ها، جامعه ارزهای دیجیتال را شوکه کرد و باعث شد که قیمت بیت کوین و دوج کوین به طور قابل‌توجهی کاهش یابد. دولت ایالات متحده تحت مدیریت قبلی توییتر نیز از DM کاربران جاسوسی می‌کرد.

دسترسی کامل دولت آمریکا به اطلاعات کاربران توییتر

جامعه ارزهای دیجیتال از اینکه آژانس‌های ایالات متحده از حریم خصوصی کاربران توییتر جاسوسی می‌کنند، شوکه شدند. برخی بر این باورند که دولت به فعالیت‌ها و پیام‌های ارسالی در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام و گوگل نیز دسترسی کامل دارد.

کاربران توییتر همچنین افشاگری‌های جدید ایلان ماسک را با نظارت غیرقانونی دولت که ادوارد اسنودن (Edward Snowden) در سال ۲۰۱۳ افشا کرد، مقایسه کردند. در همین راستا، مت والاس (Matt Wallace)، اینفلوئنسر دنیای رمزارز، ادعا می‌کند که دولت ایالات متحده تقریباً به پیاده‌سازی یک سیستم نظارت بر اعتبار اجتماعی مشابه چین برای جاسوسی از فعالیت کاربران آنلاین نزدیک شده است.

پس از این افشاگری‌ها، قیمت همه ارزهای دیجیتال برتر با افت مواجه شد. برای مثال، قیمت بیت کوین سد روانی ۳۰ هزار دلاری را شکست و به کمترین میزان در ۲۴ ساعت گذشته یعنی ۲۹،۸۱۶ دلار سقوط کرد. قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، یعنی اتریوم نیز از ۲،۱۳۷ دلار به ۲،۰۷۶ دلار کاهش یافت.

قیمت دوج کوین، رمزارز مورد علاقه ماسک نیز تحت فشار اخبار مربوط به حریم خصوصی توییتر قرار گرفت و ۳ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افشاگری ایلان ماسک از دسترسی کامل دولت آمریکا به اطلاعات کاربران توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.


Source link

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا