دوران جدید گرافیک با شیدر های عصبی: بسته NVIDIA RTX منتشر شد!
چند روز پس از تاریخ پیش بینی شده برای عرضه در اواخر ژانویه، بسته NVIDIA RTX در نهایت برای عموم منتشر شد. این بسته از طریق گیت هاب قابل دانلود است و هر بخش آن نیز مخزن اختصاصی خود را دارد. یکی از مهم ترین و هیجان انگیزترین بخش های این بسته، شیدرهای عصبی RTX است که اکنون با نام اختصاری RTXNS شناخته می شود. در ادامه، بخشی از توضیحات موجود در صفحه گیت هاب این تکنولوژی آمده است:
این نمونه به عنوان نقطه شروع برای توسعه دهندگانی که قصد دارند از یادگیری ماشین (ML) در برنامه های گرافیکی خود استفاده کنند، طراحی شده است. این ابزار شامل چندین مثال است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا نحوه آموزش شبکه های عصبی خود را یاد بگیرند و سپس از آن مدل ها برای انجام استنتاج در کنار رندرینگ گرافیکی معمولی استفاده کنند.
RTXNS از زبان شیدر Slang بهره می برد و برای دسترسی به شتاب دهی یادگیری ماشین (ML) بر روی پردازنده های گرافیکی (GPU)، از افزونه Vulkan Cooperative Vectors استفاده می کند.
RTX Neural Materials هنوز به عنوان بخشی از بسته RTX Kit در دسترس قرار نگرفته اند، اما تقریباً تمام بخش های دیگر آن قابل استفاده هستند. برای مثال، فشرده سازی بافت های عصبی RTX شامل یک نمونه دمو است که می توان آن را کامپایل کرد تا فناوری صرفه جویی در حافظه را نمایش دهد. Compusemble این کار را انجام داد و به کاهش قابل توجهی در مصرف حافظه (از 272 مگابایت به 11.37 مگابایت) رسید، هرچند که فعال سازی مدل استنتاج NTC AI با هزینه ای در عملکرد همراه است.
دوران جدید گرافیک با شیدر های عصبی
RTX Character Rendering (RTXCR) نیز در دسترس قرار دارد و نمونه ای از نحوه رندرینگ مو و پوست با استفاده از ردیابی مسیر را نمایش می دهد. مو به ویژه جالب است، زیرا با کارت گرافیک های جدید GeForce RTX 50، انویدیا پشتیبانی سخت افزاری برای ساختار داده جدید مو به نام LinearSwept Sphere (LSS) را معرفی کرده است. طبق گفته انویدیا، این ساختار عملکرد بالایی در ردیابی و به روزرسانی های BVH دارد و در عین حال مصرف حافظه بسیار کمی ارائه می دهد. در مقایسه با Disjoint Orthogonal Triangle Strips (DOTS)، رندرینگ موهای متحرک روی انسان با استفاده از LSS تقریباً 2 برابر سریع تر است و تنها یک پنجم حافظه VRAM را مصرف می کند. اولین نمونه از RTX Hair در بروزرسانی فوریه بازی Indiana Jones and the Great Circle نمایش داده خواهد شد.
در نهایت، انویدیا کیت توسعه نرم افزاری Streamline خود را به نسخه 2.72 به روزرسانی کرده است و پشتیبانی از DLSS 4 Multi Frame Generation و مدل های جدید برای Ray Reconstruction Generation و Super Resolution را اضافه کرده است. این به این معناست که ممکن است به زودی اولین مودهای DLSS 4 را مشاهده کنیم.
مطالب مرتبط:
امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید…