کامپیوتر و سخت افزار

کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti روی Geekbench دیده شد

کارت گرافیک میان‌رده جدید شرکت انویدیا یعنی کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti به تازگی روی دیتابیس Geekbench دیده شده و مشخصات آن بالاخره تأیید شده است. اینطور که به نظر می‌رسد، انویدیا و شرکای برد آن ارسال این کارت گرافیک را به بررسی‌کنندگان و فعالان رسانه‌ای سخت افزاری آغاز کرده‌اند و اینکه با این کارت گرافیک روی Geekbench ملاقات کرده‌ایم، نشان می‌دهد که فرآیند بررسی آن آغاز شده است.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti در Geekbench

در خصوص مشخصات فنی کارت گرافیک RTX 4060 Ti باید بگوییم که طبق دیتابیس Geekbench، این کارت گرافیک 34 پردازشگر استریم دارد که معادل 4352 هسته CUDA است. این کارت گرافیک با سازگاری CUDA 8.9، همان طور که گفته شده بود 8 گیگابایت حافظه گرافیکی با فرکانس 18 گیگابیت بر ثانیه دارد. تمام مشخصات این کارت گرافیک، دقیقاً همان مشخصاتی هستند که پیش از این به طور غیررسمی اعلام شده بود. بیشینه فرکانس فعالیت این کارت گرافیک نیز 2.54 گیگاهرتز خواهد بود.

کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti توانسته امتیاز 146170 را در بنچمارک CUDA تست Geekbench 5 کسب کند. این کارت با این امتیاز بالاتر از کارت گرافیک RTX 3060 Ti قرار می‌گیرد، اما نه آنقدر بالاتر. نرم افزار Geekbench در حال حاضر به نسخه جدید ارتقا پیدا کرده و به همین خاطر نمی‌توانیم جدول نتایج تست نسخه v5 این بنچمارک را کنار این نتایج داشته باشیم. به هر حال با نگاه به جدیدترین مدخل‌های Geekbench، می‌توانیم بگوییم که کارت گرافیک RTX 4060 Ti حداقل 9 درصد از نسل قبل خودش سریع‌تر است (در مقایسه با بیشترین امتیازهای RTX 3060 Ti یعنی 138,000).

بیشتر بخوانید ...   شرکت MSI مشکلات AMD STAPM در APUهای Ryzen 8000G را حل کرد

طبق اطلاعاتی که تا به این لحظه داریم، شرکت انویدیا قرار است عرضه کارت گرافیک RTX 4060 Ti را در تاریخ 24 می آغاز کند، یعنی درست یک هفته دیگر. معمولاً در این پنجره زمانی، بررسی‌کنندگان به کارت گرافیک جدید دسترسی پیدا می‌کنند و بررسی آن را آغاز می‌کنند؛ به همین خاطر در روزهای آتی شاهد انتشار بنچمارک‌های بیشتری از این کارت گرافیک خواهیم بود.

مطالب مرتبط

بدون امتیاز