کامپیوتر و سخت افزار

پشتیبانی ASRock و Biostar از AMD Ryzen 9000 Zen 5 با بایوس مادربرد AM5 تأیید شد

[ad_1]

خبرهای جدید نشان می‌دهند که شرکت‌های ASRock و Biostar پشتیبانی از پردازنده‌های دسکتاپ نسل بعدی Ryzen 9000 Zen 5 شرکت AMD را با آخرین بایوس مادربرد AM5 تایید کرده‌اند.

بنابراین شرکت‌های ASRock و Biostar اکنون به دیگر کمپانی‌ها مانند ASUS ، MSI و Gigabyte می‌پیوندند تا از نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ AMD Ryzen 9000 با نام رمز Granite Ridge پشتیبانی کنند که از معماری هسته‌ای Zen 5 استفاده می‌کند. در حال حاضر، تمام شرکای اصلی مادربرد شرکت AMD به‌روزرسانی‌های AM5 BIOS خود را برای مادربردهای موجود شامل سری X670E، X670، B650E، B650 و A620، به بازار عرضه کرده‌اند.

لازم به ذکر است که مانند نسخه قبلی بایوس، ASRock و Biostar از سیستم عامل AGESA 1.1.7.0 (Patch A) BIOS شرکت AMD برای مادربردهای AM5 خود استفاده خواهند کرد. شرکت ASRock درست مانند کمپانی گیگابایت، رسما سری پردازنده‌های Ryzen 9000 شرکت AMD را در صفحه بایوس خود فهرست می‌کند. اندازه این BIOS تقریباً 1.50 مگابایت بیشتر شده که نشان دهنده اضافه شدن کدهای بزرگی است که برای پشتیبانی از پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 9000 Zen 5 ضروری خواهد بود.

در همین حال، شرکت Biostar همچنین اعلام کرده است که تمام مادربرد های AM5 آن جدیدترین پچ بایوس A AGESA 1.1.7.0 را دریافت کرده‌اند که از همان پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 9000 Zen 5 شرکت AMD پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، در بیانیه مطبوعاتی اشاره شده است که نسل بعدی این پردازند‌ه‌ها به زودی به بازار عرضه می‌شود که به انتشار قریب‌الوقوع آن‌ها در تابستان اشاره می‌کند (اواسط سال 2024).

پشتیبانی ASRock و Biostar از AMD Ryzen 9000 Zen 5 با بایوس مادربرد AM5 تأیید شد

بیانیه مطبوعاتی: کمپانی BIOSTAR، که یک شرکت سازنده پیشرو در زمینه مادربردها، کارت‌های گرافیک و دستگاه‌های ذخیره‌سازی محسوب می‌شود، قصد دارد یک به‌روزرسانی کاملاً جدید بایوس که برای مادربردهای سری AMD AM5 طراحی شده است را با ترکیب آخرین معماری AGESA PI 1.1.7.0 Patch A، معرفی کند. هدف از این به‌روزرسانی، عرضه قریب‌الوقوع پردازنده‌های نسل بعدی شرکت AMD است و این اطمینان را می‌دهد که مادربردهای کمپانی BIOSTAR آماده هستند تا پتانسیل کامل این پردازنده‌های پیشرفته را آزاد کنند.

این به‌روزرسانی بایوس به زودی با تمرکز قوی بر عملکرد، که به شرکت کمک می‌کند تا با چالش‌ها و تغییرات آینده روبرو شود، برای دانلود در دسترس قرار خواهد گرفت و آماده است تا قدرت و عملکرد محاسباتی را با جدیدترین پردازنده‌های شرکت AMD بازتعریف کند. شرکت BIOSTAR از کاربران خود دعوت می‌کند تا برای انتشار بایوس و به‌روزرسانی‌های آینده با وب‌سایت رسمی این شرکت همراه باشند.

انتظار می‌رود که شرکت AMD به طور رسمی نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 9000 Zen 5 خود را در رویداد Computex 2024 معرفی کند که حدود یک ماه دیگر برگزار خواهد شد، بنابراین برای اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)