کامپیوتر و سخت افزار

پشتیبانی مایکروسافت از AMD FSR 3.1 کیفیت گرافیکی بازی‌ها را ارتقا می‌دهد!


مایکروسافت پیش‌نمایش جدیدی از DirectSR را با پشتیبانی از AMD FidelityFX FSR 3.1 عرضه کرده است. این پیشرفت به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد با بهره‌گیری از DirectSR، گرافیک و عملکرد بازی‌ها را بهبود بخشند. پشتیبانی مایکروسافت از AMD FSR 3.1 استاندارد جدیدی برای بخش گرافیکی بازی‌های کامپیوتری اضافه خواهد کرد.

پشتیبانی رسمی از AMD FSR 3.1 اکنون در DirectSR Preview مایکروسافت فراهم است و به توسعه‌دهندگان ابزارهای بیشتری برای ارتقاء تجربه بازی‌ها ارائه می‌دهد. مایکروسافت با این افزودنی جدید، قابلیت‌های ارتقاء تصویر خود را تقویت کرده است. DirectSR که در ماه مه امسال معرفی شد، API جهانی مایکروسافت برای پشتیبانی از فناوری‌های ارتقاء تصاویر از AMD، Intel و NVIDIA است. هر یک از این شرکت‌ها روش‌های ارتقاء تصویر مخصوص خود مانند DLSS، XeSS و FSR دارند و DirectSR با فراهم کردن پلتفرمی واحد، امکان استفاده از تمام این فناوری‌ها را به توسعه‌دهندگان می‌دهد.

پشتیبانی مایکروسافت از AMD FSR 3.1

FSR 3.1 جدیدترین فناوری ارتقاء تصویر از AMD است که بدون کاهش کیفیت گرافیکی، عملکرد بازی‌های ویدئویی را بهبود می‌بخشد. این نسخه نسبت به FSR 2.2 پایدارتر و پیشرفته‌تر بوده و ویژگی‌هایی نظیر ثبات زمانی بهتر برای کاهش لرزش تصاویر، کاهش پدیده‌های تصویری مثل سایه‌های اضافی و حفظ جزئیات بیشتر را شامل می‌شود.

DirectSR Preview از طریق نسخه Agility SDK 1.715.1-preview در دسترس است و برای استفاده از آن نیازی به نرم‌افزار AMD Adrenalin نیست. FSR 3.1 به‌طور کامل در DirectSR ادغام شده و روی بیشتر کارت‌های گرافیکی کار می‌کند. توسعه‌دهندگان با کارت‌های گرافیک Intel یا NVIDIA باید جدیدترین درایورها را دانلود کنند تا به همه ویژگی‌های DirectSR دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی مایکروسافت از AMD FSR 3.1

DirectSR ابتدا با همکاری AMD توسعه یافت و بدون نیاز به نصب درایورهای AMD کار می‌کند. این فناوری در ابتدا با پشتیبانی از FSR 2.2 عرضه شد، اما محدود به AMD نبود و همچنین از Intel XeSS و NVIDIA DLSS نیز پشتیبانی می‌کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند در زمان اجرا بین این ارتقاءدهنده‌ها بر اساس نوع کارت گرافیکی انتخاب کنند.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)