کامپیوتر و سخت افزار

نسخه 16GB کارت گرافیک RTX 4060 Ti در ماه جولای عرضه می‌شود

صفحه توییتر MEGAsizeGPU یکی از منابع معتبر اخبار داخلی شرکت انویدیاست. اینطور که این صفحه توییتر اعلام کرده، شرکت انویدیا دارد روی عرضه سه مدل کارت گرافیک جدید برنامه‌ریزی می‌کند که یکی از آن‌ها، کارت گرافیک RTX 4060 Ti با 16GB حافظه است.

کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB

در نقشه راه انویدیا، در حال حاضر سه کارت گرافیک از سری RTX 4060 به چشم می‌خورند. اینطور که به نظر می‌رسد، شرکت انویدیا به بازخوردهای کاربران در خصوص کارت گرافیک RTX 4060 Ti توجه کرده است. یکی از ناامیدکننده‌ترین مشخصات کارت گرافیک RTX 4060 Ti حافظه 8 گیگابایتی آن بود که پهنای باند کمتر از کارت گرافیک RTX 3060 Ti داشت و به همین خاطر، انویدیا قصد دارد یک نسخه 16GB نیز از این کارت گرافیک عرضه کند.

اولین کارت گرافیکی که از خانواده RTX 4060 عرضه می‌شود، کارت گرافیک RTX 4060 Ti 8GB خواهد بود که تا انتهای این ماه، شاهد عرضه آن خواهیم بود. بعد از آن و در ماه جولای، می‌توانیم منتظر عرضه کارت گرافیک های RTX 4060 8GB و RTX 4060 Ti 16GB به بازار باشیم.

بیشتر بخوانید ...   درایور GeForce Hotfix انویدیا مشکلات میکرو-استاترینگ را حل می‌کند

عرضه نسخه 16 گیگابایتی کارت گرافیک RTX 4060 Ti یکی از همان تصمیم‌های دقیقه نودیِ شرکت انویدیاست، چرا که رابط حافظه این کارت گرافیک همچنان همان رابط باریک 128 بیتی است. متأسفانه دو برابر شدن حجم حافظه قرار نیست کمک خاصی به افزایش پهنای باند حافظه این کارت گرافیک بکند، اما حجم حافظه بیشتر برای ذخیره تکسچرهای رزولوشن بالا و حتی مدل‌های AI کارایی بیشتری از خودش نشان می‌دهد.

احتمال اینکه شرکت انویدیا هر سه مدل کارت گرافیک مورد بحث ما را طی رویداد Computex معرفی کند زیاد است، اما هنوز هیچ تاریخی مبنی بر «تاریخ معرفی» از سوی این شرکت اعلام نشده است.

مطالب مرتبط

بدون امتیاز