کامپیوتر و سخت افزار

معرفی دوربین های فول فریم کانن

معرفی دوربین های فول فریم کانن شرکت کانن به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان دوربین های عکسبرداری و فیلمبرداری در جهان دوربین های فول فریم مناسب و خوش قیمتی را تولید کرده که از حق نگذری…

شرکت کانن به عنوان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان دوربین های عکسبرداری و فیلمبرداری در جهان دوربین های فول فریم مناسب و خوش قیمتی را تولید کرده که از حق نگذریم بعضی از آنها میتواند بهترین انتخاب بین همه دوربین های فوم فریم از دیگر برند های مطرح در دنیا باشد.

در این مقاله دوربین های فول فریم را خواهیم شناخت، برسی خواهیم کرد که دوربین های فول فریم برای چه کسانی مناسب است و چند دوربین فول فریم مناسب از کانن را نیز برسی خواهیم کرد تا اگر قصد خرید دوربین فول فریم کانن را دارید اکثر سوالات شما را پاسخ داده باشم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

دوربین فول فریم چیست

این سوال میتواند یک محتوای کامل و جامع باشد تا بتوان همه موارد جانبی به آن را پاسخ داد، ولی به طور خلاصه دوربین‌های فول فریم یا همان (full-frame) دوربین‌هایی هستند که از حسگری با ابعاد 35 میلیمتری استفاده می‌کنند که ابعاد آن معادل ابعاد فیلم 35 میلیمتری است. این حسگرها دارای سطح بزرگتری نسبت به حسگرهای کوچکتر APS-C هستند که این امر باعث بهبود کیفیت تصویر، عمق میدان عکس و عملکرد در شرایط نوری دشوار می‌شود. دوربین‌های فول فریم معمولاً به دلیل کیفیت بالای تصویر و عملکرد خوب در شرایط نوری مختلف مورد توجه عکاسان حرفه‌ای قرار می‌گیرند.

مزایا و معایب دوربین های فول فریم

مزایا:

کیفیت تصویر بالا:

حسگر فول فریم به دلیل ابعاد بزرگتر، تصاویر با جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری ارائه می‌دهد.

عمق میدان عکس عالی:

از آنجا که سطح حسگر بزرگتر است، عمق میدان عکس عمیق‌تری فراهم می‌کند که امکان ایجاد اثرات زیبای بوکه را فراهم می‌کند.

عملکرد در شرایط نوری نامناسب:

حسگر فول فریم به دلیل اندازه بزرگتر، عملکرد بهتری در شرایط نوری کمتر را ارائه می‌دهد.

معایب:

ابعاد و وزن بیشتر:

دوربین‌های فول فریم معمولاً بزرگتر و سنگین‌تر از دوربین‌های با حسگرهای کوچکتر هستند که ممکن است حمل و نقل آنها را مشکل کند.

هزینه بالا:

دوربین‌های فول فریم به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته و حسگرهای بزرگتر، هزینه‌ای بیشتر را به عهده دارند.

لنزهای گران قیمت:

برای بهره‌برداری کامل از ابعاد بزرگ حسگر، نیاز به لنزهایی با کیفیت و قیمت بالا ممکن است باشد که هزینه کلی سیستم را بالا می‌برد.

با برسی مزایا و معایب ذکر شده‌ی بالا درمیابیم که دوربین های فول فریم حرفه ای کانن مناسب عکاسان و فیلمبرداران حرفه ای است که کیفیت تصویر برایشان اولویت اول و آخر است، زیرا برای این افراد هزینه های بالای دوربین و لنز، همچنین وزن زیاد در مقابل کیفیت بالا معایب به حساب نمیاید.

 

 

معرفی بهترین دوربین های فول فریم کانن

از حرفه ای ها که بپرسید، همیشه در بین دوربین های فول فریم نام چندین دوربین کانن را نام خواهند برد، در ادامه چند دوربین برتر این شرکت در بین دوربین های فول فریم را برای شما بازگو خواهیم کرد.

دوربین کانن 6D Mark II با لنز 24-105

این دوربین از این لحاظ انتخاب مناسبی است که علاوه بر کیفیت عالی ارزان ترین دوربین فول فریم کانن نیز هست، این دوربین برای بسیاری از کارشناسان دوربین به عنوان بیشترین ارزش خرید در بین همه دوربین های فول فریم شناخته میشود.

هنگامی که اولین دوربین EOS 6D عرضه شد، بهترین عکاسی را ارائه کرد و این روند در نسل دوم خانواده ادامه دارد. دوربین EOS 6D Mark II هنوز هم عالی است و یکی از بهترین دوربین‌های فول فریم موجود محسوب می‌شود.

این مدل که در سال 2017 معرفی شد، دارای ویژگی‌های قابل توجهی نسبت به مدل قبلی خود است، مانند وضوح بالاتر حسگر 26.2 مگاپیکسلی، سیستم فوکوس خودکار بهتر با 45 نقطه فوکوس خودکار متقاطع، سرعت عکس‌برداری پشت سر هم سریع‌تر 6.5 فریم بر ثانیه و عملکرد عالی.

دوربین کانن 5D Mark IV

دوربین Canon 5D Mark IV دارای سنسور تصویر 30.4 مگاپیکسلی با پردازنده Digic 6+ است که کیفیت تصویر عالی را ایجاد می کند. این سنسور یکی از با کیفیت ترین دوربین های Canon DSLR است و برای اولین بار در یک سنسور دوربین کامل کانن، دارای سیستم فوکوس خودکار دو پیکسل است. همانطور که می دانید رزولوشن بالا برای چاپ عکس در سایز بزرگ بسیار مهم است و می توان جزئیات بیشتری را در عکس به نمایش گذاشت.

به عنوان مثال، اگر با لنز با کیفیت بالا عکاسی می کنید، 30 مگاپیکسل کیفیت و وضوح تصاویر RAW را به Mark 4 بالاتر از Mark 3 می دهد و جزئیات بیشتری را با بزرگنمایی 100 درصد نشان می دهد.

 

 

دوربین بدون آینه کانن Canon EOS RP با لنز 24-105

در 14 فوریه 2019، کانن جدیدترین دوربین بدون آینه فول فریم خود را عرضه کرد. دوربین بدون آینه Canon EOS RP که اگرچه سنسور فول فریم بزرگی دارد اما ابعاد بسیار کوچکی دارد و ظاهری زیبا و سبک دارد و قدرت فوکوس بسیار بالایی دارد.

دوربین کانن RP سبک ترین و جمع و جورترین دوربین فول فریم EOS تا به امروز است که به شما کمک می کند دنیای خود را با کیفیت و راحتی رویاهای خود ثبت کنید. با وجود سنسور فول فریم، این دوربین کانن بسیار مقرون به صرفه است و می توان گفت ارزان ترین دوربین فول فریم EOS در جهان است.

عکاسی با سنسور فول فریم در دوربین فشرده و شیک EOS RP آسان و خیره کننده است. Canon EOS RP با ویژگی‌های باورنکردنی مانند سنسور CMOS 26.2 مگاپیکسلی، فوکوس خودکار سریع، سازگاری با همه لنزهای RF و EF/EF-S* و موارد دیگر، به شما کمک می‌کند جهان را با کیفیتی که می‌خواهید به تصویر بکشید.

این دوربین دارای یک سنسور 26.2 مگاپیکسلی کامل CMOS با سنسور تصویر DIGIC 8 است که می‌تواند عکس‌های زیبا و ویدیوهای UHD 4K را با استفاده از طیف وسیعی از ISO 100-40000 برای انواع وظایف نوری ثبت کند.

جمع بندی

در این مقاله دوربین های فول فریم را شناختید و با مزایا و معایب آن آشنا شدید، همچنین اگر قصد خرید این دوربین را دارید برای شما سه دوربین مناسب از این برند را معرفی کردیم تا مطمئن تر خرید کنید.

امیدوارم با مطالعه این مقاله به پاسخ پرسش های خود دست یافته باشید، با تشکر از همراهی شما با من در این مقاله 😊

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا