کامپیوتر و سخت افزار

مایکروسافت DirectX با رندرینگ عصبی در گرافیک‌های RTX 50 انویدیا: نهایت محاسبات گرافیکی!


مایکروسافت با فعال‌سازی قابلیت بسیار مورد انتظار رندرینگ عصبی در رابط برنامه‌نویسی DirectX خود، امکان بهره‌گیری کارت‌های گرافیک از توانایی‌های هوش مصنوعی برای متحول کردن محاسبات گرافیکی را فراهم کرده است. مایکروسافت DirectX با رندرینگ عصبی عملکردی بی‌نظیر برای کارت گرافیک‌ها خواهد بود تا کاربران بتوانند به بهترین شکل ممکن، از گرافیک‌های خود استفاده کنند.

رابط برنامه‌نویسی DirectX اکنون از رندرینگ عصبی پشتیبانی می‌کند، قابلیتی که پردازش گرافیکی بلادرنگ با استفاده از قدرت هوش مصنوعی را ممکن ساخته و پتانسیل کامل کارت‌های گرافیک سری RTX 50 انویدیا را به کار می‌گیرد.

رندرینگ عصبی در کارت‌های گرافیک به عنوان یکی از گام‌های مهم آینده شناخته می‌شود و به موضوع داغ صنعت تبدیل شده است. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، با تأکید بر اهمیت رندرینگ عصبی، آن را ابزاری برای یادگیری و پیش‌بینی عناصر فرایند رندر می‌داند. به نظر می‌رسد که صنعت فناوری سرانجام آماده پذیرش گسترده این نوآوری است.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که DirectX اکنون از رندرینگ عصبی در معماری‌های گوناگون پشتیبانی می‌کند و ویژگی “بردار مشترک” را نیز به این پلتفرم اضافه کرده است. این به‌روزرسانی موجب تسریع پردازش بارهای کاری هوش مصنوعی در کارت‌های گرافیک مصرفی و حرفه‌ای خواهد شد.

مایکروسافت DirectX با رندرینگ عصبی

ویژگی مورد انتظار مایکروسافت DirectX

برای افرادی که با این مفهوم آشنا نیستند، پشتیبانی از بردار مشترک به روشی در پردازش داده توسط کارت‌های گرافیک اشاره دارد که در آن پردازش داده‌ها به‌صورت پویا و در گروه‌هایی با اندازه‌های متغیر سازمان‌دهی می‌شود. این روش از طریق بهینه‌سازی عملیات ماتریس-بردار پیاده‌سازی می‌شود. نتیجه این فناوری، سرعت بالاتر در پردازش بارهای کاری هوش مصنوعی و استفاده بهینه‌تر از منابع GPU برای پردازش داده‌های با اندازه‌های مختلف است. این قابلیت به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا از حداکثر پتانسیل رندرینگ عصبی بهره‌مند شوند.

مایکروسافت اعلام کرده است که رندرینگ عصبی DirectX و قابلیت بردار مشترک توسط کارت‌های گرافیک جدید سری RTX 50 انویدیا پشتیبانی خواهد شد. این ویژگی به هسته‌های تنسور (Tensor Cores) در این کارت‌ها اجازه می‌دهد تا از شیدرهای عصبی بهره‌مند شوند. نتیجه این قابلیت، توانایی توسعه‌دهندگان برای ایجاد تجسم‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، بهینه‌سازی الگوریتم‌های رهگیری پرتو (Path-Tracing) و تولید تصاویر و اشیای واقع‌گرایانه‌تر با کارایی بیشتر است که تجربه‌های گرافیکی واقع‌گرایانه‌تر و غوطه‌ورکننده‌تری را ممکن می‌سازد.

همچنین، مایکروسافت در همکاری با شرکای خود از جمله AMD، اینتل، انویدیا و کوالکام، در حال توسعه و گسترش پشتیبانی از قابلیت بردار مشترک در اکوسیستم DirectX است. این همکاری باعث می‌شود پردازش گرافیکی شتاب‌یافته توسط هوش مصنوعی با هماهنگی و کارایی بیشتری انجام گیرد.

مطالب مرتبط:

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)