ویژگی Smooth Motion برای کارتهای گرافیک سری RTX 40 در درایور آزمایشی 590.26 انویدیا فعال گردید
انویدیا اولین نسخه از سری جدید درایورهای 590.26 را منتشر کرده که قابلیت Smooth Motion را برای کارتهای گرافیک سری RTX 40 فعال میکند. این نسخه بهصورت پیشنمایش عرضه شده و برای کاربران عادی توصیه نمیشود؛ تمرکز اصلی آن بر روی توسعهدهندگان یا عاشقان آزمایش ویژگیهای جدید Shader 6.9 است.
ویژگیهای جدید مدل شیدر 6.9
مدل شیدر 6.9 از قابلیتهای پیشرفتهای برخوردار است که شامل بردارهای با طول 1024 عنصر، انجام عملیات خطی تعاونی در جبر خطی، بازآرایی اجرای شیدر در رهگیری پرتو و همچنین ادغام نقشههای مات بودن (Opacity Micromap) میشود. این ویژگیها در نسخه پیشنمایش همراه با نیازمندیهای جدید برای کامپایلر و کیت توسعه نرمافزار معرفی شدهاند. اگرچه کاربران معمولی و گیمرها نیازی به درک جزئیات فنی این ویژگیها ندارند، اما این تغییرات برای توسعهدهندگان نرمافزارهای گرافیکی و طراحان بازیها از اهمیت بالایی برخوردار است.
افزودن فناوری Smooth Motion برای کارتهای سری RTX 40
علاوه بر این ویژگیهای فنی، درایور جدید قابلیت مورد انتظار دیگری را نیز معرفی کرده؛ فناوری Smooth Motion بهطور رسمی در کارتهای سری GeForce RTX 40 پشتیبانی میشود.
این فناوری در سطح درایور عمل کرده و بهطور مشابه با AMD Fluid Motion Frames تمامی فریمها را دو برابر میکند؛ در حالی که فناوری DLSS Frame Generation مستقیماً با مسیر گرافیکی بازی ادغام میشود و در نتیجه کیفیت بهتری ارائه میدهد. با این حال، برای گیمرهایی که بازیهای دلخواهشان از فناوری تولید فریم پشتیبانی نمیکنند و احتمالاً هرگز هم پشتیبانی نخواهند کرد، این گزینه یک راهحل سودمند و ساده به شمار میرود. فعالسازی این قابلیت تنها به یک تنظیم ساده در نرمافزار NVIDIA نیاز دارد.
روش فعالسازی Smooth Motion در کارتهای RTX 40
با اینکه نرمافزار رسمی انویدیا هنوز بهروزرسانی نشده، اما با دانلود درایور پیشنمایش، گزینه فعالسازی Smooth Motion برای کارتهای سری RTX 40 در دسترس قرار میگیرد. این موضوع ابتدا توسط کاربری به نام Huang514613 در انجمن Guru3D گزارش شد. کاربری دیگر به نام Macer کشف کرد که این قابلیت از طریق ابزار NVIDIA Inspector نیز قادر به فعالسازی است. تستها نشان داد که با وجود اینکه این قابلیت تنها برای سری RTX 50 در این ابزار نمایان است، فناوری Smooth Motion در بازیهایی چون World of Warcraft فعال شده و نرخ فریم را از 82 به 164 افزایش داده است.
آزمایش در بازی Company of Heroes 3
در بازی Company of Heroes 3 که تنها از ارتقای وضوح FSR پشتیبانی میکند و هرگز بهروزرسانی برای تولید فریم دریافت نکرده، این فناوری بر روی کارت گرافیک RTX 4090 آزمایش گردید. درایور پیشنمایش انویدیا با محدود کردن نرخ فریم به 60، بهطور مؤثر توانست فناوری Smooth Motion را با موفقیت دو برابر کند؛ همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است.
لینک دانلود درایور پیشنمایش
برای دریافت درایور پیشنمایش، ابتدا نیاز است به حساب کاربری خود در انویدیا وارد شوید و با شرایط استفاده موافقت نمایید. لینک دانلود این درایور از طریق وبسایت رسمی انویدیا قابل دسترسی خواهد بود.
بدون امتیاز
کمی صبر کنید…