کامپیوتر و سخت افزار

شایعه: کارت گرافیک RX 7600 XT در تاریخ 25 می عرضه می‌شود

به تازگی Moore’s Law is Dead توانسته به اطلاعات تازه‌ای دست پیدا کند که از عرضه کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT در تاریخ 25 می خبر می‌دهند. گویا شرکت AMD شرکای برد خود را در جریان این زمان‌بندی قرار داده است.

عرضه کارت گرافیک RX 7600 XT در 25 می

شرکت AMD در حال حاضر تمرکز خودش را روی کارت گرافیک‌های میان‌رده گذاشته است، درست همانند شرکت انویدیا که برای عرضه کارت گرافیک‌های RTX 4060 طی همین ماه برنامه‌ریزی می‌کند. گویا این شرکت می‌خواهد اولین کارت گرافیک میان‌رده RDNA 3 یعنی کارت گرافیک Radeon RX 7600 XT را در تاریخ 25 می به بازار عرضه کند.

طبق زمان‌بندی منتشر شده، شرکای برد AMD از تاریخ 15 می باید نمونه‌های کارت گرافیک RX 7600 XT را به رسانه‌ها و بررسی‌کنندگان سخت افزاری ارسال کنند، یعنی 10 روز پیش از موعد عرضه این کارت گرافیک. تا به این لحظه هنوز مشخص نیست که آیا شرکت AMD مدل مرجعی از این کارت گرافیک عرضه می‌کند یا عرضه آن تنها به مدل‌های سفارشی محدود می‌شود.

نکته جالب این است که شرکت AMD برای زمان‌بندی انتشار بررسی کارت‌ها، رویه انویدیا را پیش گرفته و بررسی‌ها را به دو دسته «کارت‌های MSRP» و «کارت‌های گران‌تر از MSRP» تقسیم کرده است. این نوع تقسیم بندی به نفع کاربرهاست، چرا که می‌توانند بررسی‌های مدل‌های ارزان‌تر را پیش از عرضه مطالعه کنند. این تصمیم انویدیا و AMD، باعث می‌شود که شرکای برد تمرکز خودشان را بیشتر روی کارت‌های MSRP بگذارند. در سوی دیگر، کاربرانی که به دنبال کارت‌های سفارشی غیر MSRP هستند باید مدت زمان بیشتری برای مطالعه روی کارت‌ها صرف کنند و ممکن است کارت مورد نظر آن‌ها حتی ناموجود هم بشود (که البته چنین اتفاقی معمولاً نمی‌افتد).

متأسفانه و تا به این لحظه هیچ خبری از کارت گرافیک‌های رده میانی Radeon RX 7700 و Radeon RX 7800 از خانواده RDNA 3 نیست. در واقع نه از مشخصات این کارت‌ها اطلاعی داریم و نه از زمان حدودی عرضه آن‌ها.

مطالب مرتبط

بدون امتیاز