کامپیوتر و سخت افزار

جزئیات پردازنده های سری Core Ultra Meteor Lake اینتل فاش شد

امروز، پردازنده Core Ultra 7 155H برای اولین بار در Geekbench ظاهر شد. قابل ذکر است، این پردازنده در مقایسه با نمونه‌های مهندسی که در اوایل سال جاری مشاهده شد، نامگذاری فشرده‌تری دارد. به نظر می‌رسد اینتل برای نام‌گذاری پردازنده های سری Core Ultra Meteor Lake یک قالب سه رقمی را اتخاذ کرده است: 1XXH، با «H» سری اصلی موبایل را مشخص می‌کند که احتمالاً از TDP 45 واتی استفاده می‌کند.

ویژگی‌های پردازنده های سری Core Ultra Meteor Lake اینتل

اینتل آماده است تا دو مدل Ultra دیگر، از پردازنده های سری Core Ultra Meteor Lake خود را معرفی کند: Ultra 7 165H و Ultra 9 185H. گزارش‌ها حاکی از آن است که مدل دوم دارای فرکانس بوست 5.1 گیگاهرتز است، در حالی که انتظار می‌رود مدل 165H به حداکثر فرکانس 5.0 گیگاهرتز برسد. این نشان دهنده افزایش 300 مگاهرتزی و 200 مگاهرتزی نسبت به مدل 155H است. همانطور که می‌دانید، همه مدل‌های شناخته شده Core Ultra 7 و Core Ultra 9 باید دارای 16 هسته (6 هسته پرقدرت و 8هسته کم‌مصرف) باشند.

جزئیات پردازنده های سری Core Ultra Meteor Lake اینتل فاش شد

علاوه بر مدل‌های ذکر شده قبلی، اینتل در حال آماده شدن برای معرفی اولین نسخه Ultra 5 خود با نام 125H است. اطلاعات لو رفته قبلی نشان می‌دهد که مدل‌های Ultra 3 وجود ندارد. این بدین معنی است که 125H می‌تواند پایین‌ترین جایگاه را در میان مجموعه Meteor Lake-H داشته باشد.

بر این اساس، Core 5 Ultra 125H دارای 4 هسته پرقدرت و 10 هسته کم‌مصرف خواهد بود و در صورتی که اطلاعات منتشر شده قبلی را باور کنیم، دو هسته کوچکتر در قالب SoC قرار خواهند گرفت.

این چهار پردازنده جدید احتمالاً لیست کامل سری Core 100 نیستند. همچنین گفته می‌شود که اینتل از پردازنده‌های Raptor Lake Refresh در همین سری استفاده می‌کند؛ با این حال، این قطعات فاقد نام Ultra هستند.

بدون امتیاز