کامپیوتر و سخت افزار

بهترین انتخاب برای گیمرها: Cooler Master نمونه اولیه خنک کننده کارت گرافیک را به نمایش گذاشت

[ad_1]

شرکت Cooler Master یک خنک کننده کارت گرافیک جدید دارد، که بنا بر ادعای این شرکت، خنک کنندگی بسیار بهتری نسبت به اکثر طرح‌های سفارشی AIB ها ارائه می‌دهد.

خنک کننده جدید کارت گرافیک شرکت Cooler Master هنوز در مرحله نمونه اولیه است و حتی با کارت‌های گرافیک با توان و حرارت بالا مانند نسخه RTX 4090 شرکت انویدیا نیز سازگار است و به خوبی می‌تواند آن‌ها را خنک نگه دارد.
این خنک کننده جدید یک نمونه بسیار نوپا است به همین دلیل «پروژه خنک کننده VGA» نامیده می‌شود. از آنجایی که شرکت ادعا می کند این خنک کننده جدید از نظر قدرت خنک کنندگی بسیار برتر است گفته می‌شود که جایگزین دیگر خنک کننده‌های کارت گرافیک خواهد شد.

مشخصات خنک کننده کارت گرافیک شرکت Cooler Master

پوشش این محصول که در دو رنگ مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه می‌شود، دارای دو فن است که روی آن نصب شده‌اند. این دو فن از طرح‌های 120 میلی متری موبیوس (Mobius) هستند که به تازگی معرفی شده‌اند.

به گفته کمپانی Cooler Master، فن 120 میلی متری موبیوس، دارای طراحی یاتاقان دینامیکی حلقه (Loop Dynamic Bearing Design) و طراحی نوآورانه تیغه (Innovative Blade Design) است که همگی حول محور کنترل کیفیت درجه یک عمل می‌کنند. این فن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که جریان هوای بالایی را در نویز بسیار کم ارائه دهند. در ادامه به مهمترین ویژگی‌های این فن می‌توان اشاره کرد:

طراحی شده برای فضاهای کوچک: پروفیل بسیار باریک متناسب با فضاهای کم، ایده آل برای ساختمان‌های کوچک.
طراحی یاتاقان دینامیکی حلقه: یک طراحی مکانیکی خاص است که شامل سیستم بازسازی روغن، دیواره ضد گرد و غبار و حلقه مغناطیسی است که هدف از آن بهبود عملکرد و طول عمر خنک کننده است.
طراحی نوآورانه تیغه: تیغه‌های متصل با حلقه بیرونی برای تثبیت جریان هوا و کاهش نویز.
کنترل کیفیت درجه یک: با استفاده از یک خط تولید کمکی هوش مصنوعی ساخته شده و به دقت از نظر سطح صدا و نویز تست شده است.

بهترین انتخاب برای گیمرها: Cooler Master نمونه اولیه خنک کننده کارت گرافیک را به نمایش گذاشت

چالش‌های سازگاری در تجهیزات جانبی خنک کننده کارت گرافیک

تا کنون چندین تجهیزات جانبی خنک کننده را در بازار دیده‌ایم، اما مسئله اصلی که با چنین طراحی‌هایی پیش می‌آید، سازگاری است. شرکت Cooler Master به سادگی هیت سینک زیر خنک کننده را تعویض نمی‌کند زیرا این اقدام نیاز به کار اضافی دارد و ساخت تجهیزات جانبی یک خنک کننده به خودی خود چالش برانگیز است زیرا هر کارت گرافیک طراحی متفاوتی دارد که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

کمپانی Cooler Master برای نمایش خود از کارت گرافیک GeForce RTX 4090 TUF گیمینگ شرکت ایسوس استفاده کرد، اما اینکه آیا همان طراحی با مدل ROG STRIX ایسوس کار می‌کند یا خیر، داستان متفاوتی است. همانطور که قبلا ذکر شد، این طرح هنوز یک نمونه بسیار نوپا است. شرکت Cooler Master همچنین در حال کار با PNY بر روی یک کارت گرافیک پرچمدار RTX 4090 شرکت انویدیا است که در طول رویداد Computex 2023 آن را مشاهده کردیم.

علاوه بر نمونه اولیه خنک کننده کارت گرافیک، شرکت Cooler Master همچنین در حال آزمایش هیت سینک‌های مختلف Gen5 و NVMe SSD است. طیف وسیعی از مدل‌ها از جمله طرح محفظه بخار تمام مسی، مدل‌هایی با پوشش مشکی و چند سطح فلزی با آرم Cooler Master به نمایش گذاشته شد. انتظار می‌رود این لوگوها با نورپردازی RGB روشن شوند.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)