کامپیوتر و سخت افزار

بررسی نخستین تصاویر منتشر شده از نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4070

در راستای انتشار خبرهایی پیرامون معرفی کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا، امروز نخستین تصاویر از نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک مذکور در فضای مجازی منتشر شد. در ادامه این خبر به بررسی و مشاهده تصاویر نسخه سفارشی کارت گرافیک RTX 4070 ساخته شده توسط شرکت‌هایی چون Gigabyte، Palit، MSI و Zotac می‌پردازیم.

امروز کاربران به نخستین تصاویر از نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا در فضای مجازی دسترسی پیدا کرده‌اند. گفتنی است این کارت گرافیک به عنوان کندترین پردازنده گرافیکی ADA انویدیا شناخته می‌شود. تصاویر نشان از وجود نسخه‌های Gigabyte، Zotac، Palit و MSI برای کارت گرافیک مزبور می‌دهند. ابتدا به بررسی نسخه شرکت «گیگابایت» (Gigabyte) از مدل کارت گرافیک RTX 4070 می‌پردازیم.

آنالیز نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا

شرکت Gigabyte در حال کار روی چهار سری کارت گرافیک با نام‌های Gaming، WindForce، Aero و Eagle است. گزارش شده تنها کارت گرافیک‌های سفارشی WindForce و Eagle با کانکتورهای برق 8 پین استاندارد در بازار عرضه می‌شوند. از طرف دیگر، نسخه‌های گران‌تر و بالارده Gaming و Aero در مقیاس کانکتورهای 16 پین در دسترس قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است شرکت GIgabyte بر این اعتقاد دارد طراحی دو فن برای کارت گرافیک Nvidia RTX 4070 کافی نخواهد بود. بنابراین، هر چهار کارت گرافیک سفارشی شرکت مذکور مجهز به سه فن خواهند بود. کاربران معتقد هستند تا زمان عرضه این کارت گرافیک، شرکت «گیگابایت» موضع خود را در مورد مدل‌های دو فن تغییر نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید ...   افزایش تعداد فلش مموری USB و microSD بی کیفیت در یک سال گذشته

شرکت MSI در نظر دارد کارت‌های گرافیک سفارشی Ventus 2X و Suprim را در سال جاری عرضه نماید. این شرکت قبلاً مدل‌های باکیفیتی RTX 4070 Ventus 3X و RTX 4070 Gaming Trio را به بازار منتشر کرده است. هنوز تصویری از مدل Suprim در دسترس قرار نگرفته اما اولین تصویر از مدل Ventus 2X منتشر شده که نخستین کارت گرافیک دو فن MSI RTX 4070 به شمار می‌آید.

نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4070

مدل مذکور از طراحی مشابه مدل 3x استفاده می‌کند. بزرگ‌ترین وجه تمایز میان این دو عدم وجود فن سوم است. لازم به ذکر است هر دو کارت گرافیک از کانکتور 8 پین بهره مند هستند. این کارت‌های گرافیک‌ ممکن است برای برخی از کاربران مناسب و ارزان قیمت باشد. تصاویر کارت‌های گرافیک ZOTAC Twin Edge OC و Palit Dual OC نیز نشان می‌دهند به صورت دو فن ساخته‌ شده‌اند. قابل‌توجه کاربران کلیه نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RTX 4070 انویدیا با حافظه ویدیویی 12 گیگابایتی GDDR6X به بازار عرضه می‌شوند.

شرکت Nvidia کارت گرافیک RTX 4070 خود را در تاریخ 13 آوریل (24 فروردین) منتشر می‌کند. این شرکت به دنبال همکاری با سایر شرکای خود برای انتشار نسخه‌های سفارشی از کارت گرافیک مذکور است. این انگیزه در طرح های متعدد مجهز به کانکتورهای برق 8 پین به وضوح دیده می‌شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)