کامپیوتر و سخت افزار

اینتل 2 سال تمدید گارانتی را برای پردازنده های Tray نسل 14/13 و OEM خود نیز ارائه می‌کند


می‌دانیم که شرکت اینتل به تازگی گارانتی پردازنده‌های باکس نسل چهاردهم و سیزدهم خود را به مدت دو سال تمدید کرده است. با این وجود گزارش‌های جدید حاکی از آن است که کمپانی اینتل قصد دارد پردازنده های Tray و OEM خود را نیز در فهرست دریافت تمدید گارانتی دو ساله قرار دهد. در ادامه این مطلب بیشتر به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

در چند روز گذشته، کمپانی اینتل اعلام کرد که گارانتی پردازنده‌های نسل چهاردهم و سیزدهم خود را به مدت دو سال تمدید خواهد کرد. این گارانتی تمدید شده برای همه مدل‌های خانواده دسکتاپ مربوطه اعمال می‌شود. در ابتدا، بیانیه منتشر شده از سوی شرکت اینتل به پردازنده‌های Tray نیز اشاره می‌کرد، با این حال این تراشه‌ها از لیست دریافت گارانتی تمدید شده حذف شدند و آخرین بیانیه فقط به نسخه‌های باکس نسل سیزدهم و چهاردم اشاره می‌کند.

تمدید گارانتی دو ساله اینتل پردازنده های Tray نسل 13 و 14 را در بر می‌گیرد

به نظر می‌رسد شرکت اینتل اکنون تصمیم گرفته است که بار دیگر تصمیم خود را تغییر دهد. منابع معتبر ادعا می‌کنند که کمپانی اینتل قصد دارد گارانتی‌های 2 ساله تمدید شده را برای پردازنده‌های Tray نیز ارائه کند. علاوه بر آن شرکای OEM کمپانی اینتل مانند یکپارچه‌سازهای سیستم، سازندگان PCهای از پیش ساخته شده و سایرین نیز با این تمدید گارانتی پشتیبانی می‌شوند. این امر بسیار مهم است زیرا OEMها و پردازنده‌های Tray بخش بزرگی از تراشه‌های دسکتاپ را تشکیل می‌دهند.

در حالی که تمدید گارانتی برای مشتریان یک اتفاق خوشحال کننده محسوب می‌شود، اما همچنان استفاده از یک سیستم RMA مناسب لازم و ضروری است زیرا گزارش‌های متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه کاربران در هنگام ارسال پردازنده‌های نسل 14 و 13 خود به شرکت اینتل برای دریافت نسخه جایگزین با مشکلات زیادی مواجه هستند. یکپارچه کننده‌های سیستم نیز به این موضوع پرداخته‌اند و آمار خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته‌اند، که از جمله آن‌ها می‌توان به یافته‌های اخیر Puget Systems یا چندین گزارش خرابی که توسط ناشران و توسعه دهندگان بازی که سرورهای بزرگی را بر اساس این پردازنده‌ها اجرا می کنند، اشاره کرد.

اینتل 2 سال تمدید گارانتی را برای پردازنده های Tray نسل 14/13 و OEM خود نیز ارائه خواهد داد

در ادامه بیانیه اصلی شرکت اینتل در رابطه با تمدید گارانتی دو ساله آورده شده است که به زودی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و در آن به OEM و پردازنده‌های Tray نیز اشاره خواهد شد:

اینتل متعهد است اطمینان حاصل کند که همه مشتریانی که در پردازنده‌های دسکتاپ نسل سیزدهم و یا چهاردهم خود علائم بی‌ثباتی مشاهده کرده‌اند یا در حال حاضر در حال تجربه آن هستند، توسط فرآیند تعویض کالا پشتیبانی می‌شوند. ما در برابر محصولات خود احساس مسئولیت می‌کنیم و در روزهای آینده جزئیات بیشتری را در مورد پشتیبانی از گارانتی پنج ساله برای پردازنده‌های دسکتاپ Intel Core نسل 13 و 14 به اشتراک خواهیم گذاشت.

در همین حال، اگر در حال حاضر یا قبلاً علائم بی ثباتی را در سیستم دسکتاپ Intel Core 13th/14th Gen خود تجربه کرده‌اید به صورت زیر عمل کنید:

  • برای کاربرانی که سیستم‌هایی را از OEM/System Integrators خریداری کرده‌اند –  لطفاً برای راهنمایی بیشتر با تیم پشتیبانی سازنده سیستم خود تماس بگیرید.
  • برای کاربرانی که یک پردازنده باکس خریداری کرده‌اند –  لطفاً برای راهنمایی بیشتر با خدمات پشتیبانی مشتری اینتل تماس بگیرید.

در عین حال، ما بابت تاخیر در ارتباطات پوزش می‌خواهیم، ​​زیرا کشف و ریشه‌یابی قطعی این موضوع بسیار چالش برانگیز بوده است.

منتشر شده از سوی شرکت اینتل

تعداد زیادی از کاربران هنوز منتظر آپدیت پچ میکروکد اینتل هستند که انتظار می‌رود تا اواسط ماه آگوست منتشر شود.

این وصله باید به ولتاژهای بالاتر در پردازنده‌های اینتل نسل 14 و 13 رسیدگی کند. علت اصلی هنوز شناسایی نشده است و پردازنده‌های آسیب‌دیده به طور دائمی تخریب شده‌اند و هیچ راه‌حلی برای آن‌ها به جز آندرکلاک یا استفاده از ولتاژ کم وجود ندارد. با این حال، آپدیت به آخرین نسخه بایوس باید اطمینان حاصل کند که پردازنده شما بیشتر از این دچار افت عملکرد نشود. زمان زیادی تا انتشار بایوس جدید نمانده است، با این تفاسیر جالب است که ببینیم آیا شرکت اینتل بالاخره می‌توان راه‌حلی برای این مشکل ارائه کند یا باید باز هم منتظر آپدیت‌های بعدی باشیم.

بدون امتیاز