کامپیوتر و سخت افزار

اینتل وجود معماری Lion Cove P-Core و Skymont E-Core در Lunar Lake تایید کرد

[ad_1]

به این ترتیب اینتل قصد دارد که معماری‌ اصلی Lion Cove و Skymont خود در سری موبایل کم مصرف Lunar Lake استفاده کند. اینتل اخیراً به‌روزرسانی‌های متعددی را در رابطه با سری پردازنده‌های مرکزی ‎ Lunar Lakخود ارائه کرده است. در این میان، مهم‌ترین آنها شروع کار بر روی نسل بعدی معماری گرافیکی یکپارچه معروف به Xe2 یا “Battlemage” است. این معماری همچنین در کاشی پردازنده گرافیکی Lunar Lake نیز گنجانده خواهد شد. اصطلاح Lunar Lake به معماری CPU مشتری آینده اینتل، که پس از Meteor Lake و Arrow Lake، مربوط می‌شود. این طراحی جدید از یک رویکرد تفکیک شده با کاشی‌های CPU و GPU جدا شده پیروی می‌کند.

جدیدترین مشخصات پردازنده Lunar Lake به بیرون درز کرد

تراشه‌های Lunar Lake توسط معماری‌ Lion Cove و Skymont قدرت خواهند گرفت

علاوه بر بینش تازه در مورد کاشی پردازنده گرافیکی، که گفته می‌شود تا 8 هسته Xe را در خود جای داده است، ما همچنین اطلاعاتی در مورد کاشی پردازنده مرکزی به دست آورده‌ایم. اینتل CPUID‌های جدیدی را به نرم افزار “perfmon” خود معرفی کرده است. داده‌های منبع باز پیوست شده به این کتابخانه نرم‌افزار، نام طرح‌های هسته‌ای را از تکرارهای گذشته، مانند “Meteor Lake “Redwood Cove آشکار کرده است. اینتل اکنون رسما تایید کرده است که تراشه‌های Lunar Lake توسط معماری‌ Lion Cove و Skymont قدرت خواهند گرفت. پیش‌بینی می‌شود که اولی با عنوان «Cove» به عنوان معماری هسته‌های قدرتمند “Performance” عمل کند، در حالی که انتظار می‌رود «Mont» نسل بعدی هسته‌های کم مصرف “Efficient” را هدایت کند.

Lion Cove و Skymont معماری‌ Lunar Lake

همچنین، این کدها در ابتدا با Arrow Lake مرتبط بودند، محصولی که پیش‌بینی می‌شد طیف وسیعی از CPUها، از سطح پایه تا سطح بالا را برآورده کند. در مقابل، Lunar Lake به صراحت دستگاه‌های کم مصرف را هدف قرار داده است، که احتمالاً استفاده مشترک از این طرح‌های هسته‌ای را بین این دو سری توضیح می‌دهد.

اینتل هدف خود را برای دستیابی به آمادگی تولید برای سری Lunar Lake تا نیمه دوم سال 2024 تمدید کرده است.

مطالب مرتبط:

بدون امتیاز